Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

276C op een Aprilia RSV1000R model 2004

Adviesvragen, voor als je vooral voor in de auto en/of op de motor een GPS zoekt

276C op een Aprilia RSV1000R model 2004

Berichtdoor rolf » 30 jul 2004 10:02

Ik heb de 276C gemonteerd op mijn motor, nu valt me op dat het bijgeleverde snoertje ca. een meter is en de totale afstand naar de accu en buddy ca. 1,5 meter is. Dus te kort, dit los ik wel weer op maar voor de niet handigen onder ons zal het een probleem kunnen geven.

Tevens is het een kabel met een dood eind, dwz geen stekkers maar draadjes. Nu komen er 8 draadjes uit, terwijl op de eerste tekening er maar 4 worden aangegeven. Als je dan verder zoekt zie je al snel waar de andere 4 voor zijn maar het werkt wel verwarrend.

En om het volledig te maken is het misschien slim 2 maten krimpkous erbij te doen. Dat heeft niet iedereen in huis en is wel de beste oplossing voor de afwerking.

grtjs rolf
rolf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 172
Geregistreerd: 13 jul 2004 08:00
Woonplaats: Maasland

Berichtdoor yzf1kr » 30 jul 2004 12:10

Ik ga een 5 polige DIN-stekker aan de kabel met open uiteinden maken.

Ik maak dan een DIN doos op mijn motor, die daqn met de accu en een koptelefoon aansluiting verbonden word. Zo kan ik de kabel ook iedere keer verwijderen.

(Zie ook andere voorbeelden van montage op de motor op dit forum)

UIt ervaring met mijn Emap weet ik dat een losse kabel aan je motor laten hangen niet zo fijn is.
www.schattbachgut.com
www.thijsopreis.com
"Dyslectisch... ik ..... neuh, hoe kmo je ebrij."
Avatar gebruiker
yzf1kr
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 1600
Geregistreerd: 2 jun 2004 07:06
Woonplaats: Heerlen

Berichtdoor Rein_VFR » 2 aug 2004 10:58

Ik heb mij 2 dagen geleden een 276C aangeschaft en deze wil ik dus ook op de motor plaatsen. Ik ben niet onhandig maar elektriciteit is nooit mijn stokpaardje geweest. Wanneer ik nu de motorkabel bekijk zie ik niet 8, maar 9 draadjes. Een bruine, oranje, rood (met zekering), groen, zwart, paars, wit, blauw en geel.
Hoe moet ik dit nu aansluiten? Heb ik enkel de rode (met zekering) en zwarte nodig of moeten er nog andere worden gebruikt. Ik wil enkel een voeding maken voor mijn GPS. Mag ik die draadjes rechtstreeks aansluiten op de batterij? Moet ik op bepaalde dingen letten?
De draden die ik niet gebruik, mag ik isoleren?

Een hele hoop, maar ik ben er een leek in en wil niets fout doen.
:roll:
Groeten,

Rein
Gedaan met verloren rijden
Rein_VFR
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 2 aug 2004 10:32
Woonplaats: Zuidschote (Ieper)

Berichtdoor ++ Lex ++ » 2 aug 2004 11:13

Op blz. 94 van de engelstalige handleiding staat het aansluitschema.
Daaruit blijkt dat je rood aan de plus van de accu moet verbinden; de verbinding moet via de zekering lopen.
Zwart verbind je met de min van de accu.
De ongebruikte draden moet je elk afzonderlijk isoleren; als je zeker weet dat je die niet meer nodig zult hebben kun je eerst eventuele blanke eindjes afknippen, dan gaat het isoleren makkelijker.

Het kan overigens handig zijn om de voeding via het kontaktslot te laten lopen. Voordeel: je kunt niet vergeten je GPSr uit te zetten. Nadeel: als je het kontakt even afzet staat ook de GPSr uit. Het mooiste is natuurlijk via een accessoirestand als je die hebt.
Avatar gebruiker
++ Lex ++
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 16620
Geregistreerd: 2 mei 2004 10:56
Woonplaats: Mellieha, Malta


Keer terug naar In de auto en op de motor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast