Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

OMK werkt niet meer na update CN NTU 2017.1

Een apart programma, ontwikkeld door Waypoint i.s.m. ANWB Promotor en autokampioen. OnRoute is een routeplanner die niet alleen snelle, maar vooral ook MOOIE routes kan maken voor auto en motor. Die kun je uitprinten, maar ook exporteren naar GPS.

OMK werkt niet meer na update CN NTU 2017.1

Berichtdoor gpston » 22 apr 2016 09:10

k heb het volgende probleem met de OMK 2015/2016 3.85, deze staan op een Zumo 590 firmware 3.20.
De kaarten zijn met mapinstall op een 32 gb kaartje gezet, werkte tot nu toe goed.
Na de laatste update van City Navigator NTU 2017.1 ontstond er een probleem.
Als ik wilde overschakelen naar OMK gebeurde het volgende.
Als ik de CN uitzet en OMK aan en het toestel uitzet en opnieuw opstart ging hij kort aan en weer uit.
Batterij losgehaald startte toen wel op, maar de kaarten waren leeg, het toestel ging ook spontaan uit
als je de vinkjes van de kaarten wilde omzetten.
Ik kreeg de zaak niet werkend.
Wat ik nu gedaan heb is het volgende: ik heb alles verwijderd van het 32gb kaartje en
een kaartenset opnieuw geinstalleerd en mijn mMP3 map er weer op gezet.
Het werkt weer, maar is hiervoor een verklaring?
JaVaWa deice manager gaf aan dat er geen problemen met de kaarten waren.
gpston
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 26 maart 2008 17:43

Re: OMK werkt niet meer na update CN NTU 2017.1

Berichtdoor Hallieknar » 29 apr 2016 14:54

Ik heb dit ook gehad en daarna exact hetzelfde uit moeten voeren om het toestel (595) weer werkend te krijgen.

Kun jij je herinneren dat je op dat moment je GPS aan de computer had hangen om op die manier bij te laden? (ik wel)
Probeerde jouw GPS steeds een firmware update uit te voeren toen het probleem ontstond? (bij mij wel)
Had jij Garmin Express geïnstalleerd staan? (ik wel)

Er kunnen naar mijn smaak twee dingen aan de hand zijn:
OnRoute en de besturing software v/d nieuwere generatie Zumo's zijn geen vriendjes. (onwaarschijnlijk,.... ik weet het)
Of, en dat is aannemelijker, begint het hier te stinken naar:http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=129&t=46154&start=15

De opmerking van HaWee in genoemd topic heeft mij doen besluiten die Garmin Express te ditchen.
Baat het niet dan schaadt het niet,......Of is onderstaand idee niet zo wild :!:
Ik ga het in elk geval niet proberen te reproduceren met mijn toestel.
Hieronder de opmerking waarnaar ik refereer:
HaWee schreef:een wild idee en variant op Hans idee over de mislukte FW update, misschien slaat het helemaal nergens op maar toch :P

hebben degenen die dit problem hebben (dode zumo na .... ) toevallig allemaal Express standard geinstalleerd op de computer ?

als je een CN update doet start je Express en krijg je soms ongevraagd een FW update (of Basecamp update) samen met je nieuwe CN.

Als je de OnRoute kaart update of wat tracks overzet (zoals RonalT) dan gebruik je geen Express maar ....
ik dacht dat de standard instelling van Express was dat hij met windows opstart op de achtergrond en zodra je een gps aan de computer hangt er naar gaat kijken of er soms een update of zo voor te vinden is.
Als dat zo is en de gebruiker merkt dit niet omdat hij druk bezig is met zijn tracks of met de motorkaart dan zou Express dus ofwel een firmware update aan het doen kunnen zijn of misschien alleen voor het controleren een bestandje in gebruik hebben gehad als je de kabel uittrekt.

dus de vraag aan iedereen die dit problem heeft gehad:
staat Express op je computer?
Avatar gebruiker
Hallieknar
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 13 nov 2005 16:06


Keer terug naar OnRoute Auto/Motor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten