Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Is dit nu de GPS voor een motorijder?

De specifiek op motorrijders gerichte GPS van Garmin

Is dit nu de GPS voor een motorijder?

Berichtdoor dannyken » 18 dec 2006 23:20

Is dit nu de GPS voor een motorijder?
Ik hoor hier alleen maar goede dingen zeggen over de zumo

Schiet mij niet dood he…
Ik durf het bijna niet te zeggen :oops:
Of ben ik dan zo verwend van mijn STP 3

De bedoeling van motorrijden is toch meer dan van A naar B te rijden

Hier wat enkele positieve en negatieve punten
Gaar wat uitleg over deze punten, dit kan toch niet aan mijn instellingen liggen he…


neg - :
*******

- gereden routes komen niet juist in mapsource (in rechte lijnen)
onmogelijk de juist route terug te krijgen.
als men de route wilt bewaren die men gekregen heeft van iemand
moet ge die laten herberekenen maar die volgt dan niet de
juiste weg zoals het moet

- men kan herberekenen niet afzetten
nadeel route word veranderd en ge word terug naar
het gemiste punten begeleid ook al bent u terug op uw route dan moet ge terug

- men moet teveel tussenpunten zetten
scherm komt vol met vlagjes te staan zodat men de route niet
meer kan zien en het geheugen kleiner word

- voor route berekening moet snelweg vermijden afgezet worden.
Onmogelijk te rijden met snelweg te vermijden aangevinkt.
Hij neemt geen hoofd baan enkel kleine straatjes kriskras door de stad
voor route berekening van dorp naar dorp neemt hij dan
eerst een stuk autobaan natuurlijk

- bij montage in auto zonder kabel geen geluid
kan van pas komen bij huur wagens of verplaatsing van wagen
dit is niet echte een probleem maar kan wel handig zijn

- rammount moet vast op moto blijven staan (voedings kabel zit geschroefd)
bij overnachting ergens waar geen berging is kan hij gewoon
losgeschroefd worden kabels afknippen en weg er mee

- geen nog te doen km is niet te zien enkel uur van aankomst

- als topo kaart ook geladen is blijft de plaat hangen en bij
Herberekenen …herberek…. herberek….. tot u de gps afzet

- route gemaakt van A naar B tijd kan men niet laten herbereken
Zonder de route te stoppen kan handig zijn als u de
route voorkeur veranderd hebt

- gij laat me via een voetgangers dreef (steegje) rijden met de auto?







pos + :
*******

- snelle berekening of herberekening van route

- goede satelliet ontvangst

- mooie uitstraling

- ingeven van straatnaam is wel beter geworden

- aanraakscherm
Groetjes Danny

sp3, C60, Zumo 550, Zumo 660, camper 760
dannyken
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 4 dec 2006 22:41
Woonplaats: Sint-Niklaas (Belgie)

Berichtdoor VFROOD » 19 dec 2006 15:04

De eerste negatieve geldt voorzover ik weet voor ALLE Garmins. Exporteer ik een route uit mijn 2610 naar Mapsource krijg ik ook "directe"route (rechte lijnen).

Exporteer ik echter een track naar mapsource, kan ik hem gewoon inlezen.

De laatste negatieve (dat steegje): Fout in kaartmateriaal of je hebt jezelf als fietser of voetganger aangemeld. Als je als motor/autorijder staat aangemeld, is het een fout in het kaartmateriaal en moet je dat gewoon bij Navteq melden. Is geen fout van de zumo.

Als je de rammount via een stekker/accuaansluiting laat lopen, kun je hem alsnog meenemen. Is dus niet echt negatief vind ik.
garmin 2610 op RODE vfr vtec en zumo 660 op dezelfde motor.
Op het rechte stuk kan iedereen te hard. Het gaat om de bochten!
VFROOD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 672
Geregistreerd: 11 jun 2005 00:46
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Is dit nu de GPS voor een motorijder?

Berichtdoor vmax » 19 dec 2006 17:35

dannyken schreef:Schiet mij niet dood he…

'k zal proberen :lol:

VFROOD heeft al wat punten aangehaald.
dannyken schreef:neg - :
*******
- men kan herberekenen niet afzetten
nadeel route word veranderd en ge word terug naar
het gemiste punten begeleid ook al bent u terug op uw route dan moet ge terug

Er zijn al verschillende threads over dit, ge kunt altijd nog de originele route terug activeren als de zumo het te bont maakt

dannyken schreef:- bij montage in auto zonder kabel geen geluid
kan van pas komen bij huur wagens of verplaatsing van wagen
dit is niet echte een probleem maar kan wel handig zijn


'k vind ook dat het mogenlijk moet zijn om in de auto houder het geluid via de luidspreker te laten gaan ook zonder 12v

dannyken schreef:- rammount moet vast op moto blijven staan (voedings kabel zit geschroefd)
bij overnachting ergens waar geen berging is kan hij gewoon
losgeschroefd worden kabels afknippen en weg er mee


Het gaat hier enkel over de houder, uw spiegels kunnen ook losgeschroefd worden, bij een moto is het altijd moeilijker te beveiligen.
Ge kunt ook een soort van stekker op de kabel zetten waardoor ge de ram mount zelf kunt los schroeven.

dannyken schreef:- geen nog te doen km is niet te zien enkel uur van aankomst


duw eens op de groene balk boven in het scherm en dan op "Toon kaart", daar staat hoe ver en hoe lang het nog is.
('t is een beetje verborgen inderdaad)
Avatar gebruiker
vmax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 563
Geregistreerd: 10 maart 2004 08:38
Woonplaats: N50 49 E4 53 (Kumtich, B)

Berichtdoor dannyken » 19 dec 2006 21:46

met mijn Stp3 kan ik zo een route inlezen in mapsource zonder dat die veranderd dit is toch ook een garmin

met dat steegje , ja alles stond aan auto, snelste route, en autobaan stond natuurlijk ook aan als ik dat laatste af zet lukt het helemaal niet.
het zelfde uitgeprobeerd met mijn Stp3 en dit was geen probleem
als de snelweg af staat neemt die wel nog hoofdwegen en hebt ge nog keuze tussen sneller of korter route, als bij de zumo snelweg vermijden staat kan ik niet op hoofdwegen rijden of dit nu op snelle of korte route staat maakt niet uit

als ge met rammount werkt moet het van uit fabriek voor zien zijn dat de kabel er af kan he. het is een nieuw toestel en zou een verbetering moeten zijn van de oude .

mijn oude Stp3 is buiten de snelheid nog niet vervangbaar

ik verwachte toch een verbetering van of een samen stelling van de SP3, 2610, 2720, en de 276C die ik ook heel goed vind
Groetjes Danny

sp3, C60, Zumo 550, Zumo 660, camper 760
dannyken
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 4 dec 2006 22:41
Woonplaats: Sint-Niklaas (Belgie)

Berichtdoor slome » 19 dec 2006 22:10

dannyken schreef:met mijn Stp3 kan ik zo een route inlezen in mapsource zonder dat die veranderd dit is toch ook een garmin

met dat steegje , ja alles stond aan auto, snelste route, en autobaan stond natuurlijk ook aan als ik dat laatste af zet lukt het helemaal niet.
het zelfde uitgeprobeerd met mijn Stp3 en dit was geen probleem
als de snelweg af staat neemt die wel nog hoofdwegen en hebt ge nog keuze tussen sneller of korter route, als bij de zumo snelweg vermijden staat kan ik niet op hoofdwegen rijden of dit nu op snelle of korte route staat maakt niet uit

als ge met rammount werkt moet het van uit fabriek voor zien zijn dat de kabel er af kan he. het is een nieuw toestel en zou een verbetering moeten zijn van de oude .

mijn oude Stp3 is buiten de snelheid nog niet vervangbaar

ik verwachte toch een verbetering van of een samen stelling van de SP3, 2610, 2720, en de 276C die ik ook heel goed vind


Ik snap het probleem niet, als ik zonder gps rij dan haal ik alles behalve het bolletje van de motor. Gewoon het stekkertje uit het stopcontact halen, simpel toch. Ook bij ritten in den vreemde is dit zeer gemakkelijk.
Trouwens zo'n stopcontactje en stekker zijn redelijk gemakkelijk te installeren. zie hier: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=3478
slome
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 2 jan 2005 22:09
Woonplaats: Veendam

Berichtdoor dannyken » 19 dec 2006 22:22

slome schreef:Ik snap het probleem niet, als ik zonder gps rij dan haal ik alles behalve het bolletje van de motor. Gewoon het stekkertje uit het stopcontact halen, simpel toch. Ook bij ritten in den vreemde is dit zeer gemakkelijk.
Trouwens zo'n stopcontactje en stekker zijn redelijk gemakkelijk te installeren.


dit is niet echt een probleem, als het dit alleen maar was :D
ik maak me meer zorgen om de rest.
Groetjes Danny

sp3, C60, Zumo 550, Zumo 660, camper 760
dannyken
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 4 dec 2006 22:41
Woonplaats: Sint-Niklaas (Belgie)

Berichtdoor slome » 19 dec 2006 22:27

dannyken schreef:
slome schreef:Ik snap het probleem niet, als ik zonder gps rij dan haal ik alles behalve het bolletje van de motor. Gewoon het stekkertje uit het stopcontact halen, simpel toch. Ook bij ritten in den vreemde is dit zeer gemakkelijk.
Trouwens zo'n stopcontactje en stekker zijn redelijk gemakkelijk te installeren.


dit is niet echt een probleem, als het dit alleen maar was :D
ik maak me meer zorgen om de rest.


Ok, :wink:
Ik had hiervoor de Quest, en vindt het een hele verbetering.
slome
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 2 jan 2005 22:09
Woonplaats: Veendam

Berichtdoor VFROOD » 19 dec 2006 23:23

heb je op je spIII ook NT9 zitten? Vast niet!

In de update van 7 naar 8 van het kaartmateriaal zijn plotseling een paar wegen bij mij in de buurt verdwenen. Kan me dus levendig voorstellen, dat ook steegjes per ongeluk een verkeerde indeling krijgen.

Dus dat steegje zal ongetwijfeld een fout in het kaartmateriaal zijn en niet van de zumo!
garmin 2610 op RODE vfr vtec en zumo 660 op dezelfde motor.
Op het rechte stuk kan iedereen te hard. Het gaat om de bochten!
VFROOD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 672
Geregistreerd: 11 jun 2005 00:46
Woonplaats: Prov. Groningen

Berichtdoor mikkola » 20 dec 2006 17:11

NT 9 in SPIII ,dat werkt/past niet.
Op de rechte stukken zijn anderen altijd sneller.

Theorie is ,wanneer men alles weet en niets klopt.
Praktijk is ,wanneer men niets weet ,alles klopt en niemand weet waarom.
Avatar gebruiker
mikkola
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 8 okt 2004 18:30
Woonplaats: Groningen


Keer terug naar Zumo 550 en 500

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten