De aanreisroute naar de Western Lake District is inderdaad rechttoerechtaan, anders is het vanaf Tan Hill niet te doen. De Hardknottpass vond ik een kwelling, een ontembare pass. Ik moest direct al mijn motorrij- en balanceerkunsten mobiliseren om niet plat te gaan. Je hebt voortdurend het gevoel dat het hobbelige stijgende wegdek je omduwt. U-bochten zijn er niet, alleen steile V-bochten. Een seniore UK-er met een blinkende Quasqai moest het afleggen. Zijn auto hing op een rots met 3 wielen in de lucht. Hij dreutelde beteuterd om zijn car heen. Hulp bellen was onmogelijk wgs ontbreken van gsm service. Een recovery car kan daar trouwens niet komen wgs te smalle steile weg. Mogelijk hangt die auto daar nu nog. Wij konden geen hulp bieden. De weg was te steil en te moeilijk om te stoppen. De Hardknottpass rijd ik nooit meer

Te riskant.
Veel plezier in Coniston & Windermere. Als je interesse hebt in motorroutes door Peak District (Cat&Fiddle), Lake District, Yorkshire Dales en Moors laat het dan maar weten. Sommige zijn met een Land Rover of Range Rover beter te rijden dan met een convectie auto, zoals het Ford bij Grosmont. Daar rijd ik ook nooit meer doorheen

1 Foot snelstromend water en glibberige cobblestones is niet fijn voor een motorcycle. Grosmont heeft overigens een prachtig stoomtrein emplacement