Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Probleem met kaartongrendeling zumo660? - productcode?

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin

Re: Probleem met kaartongrendeling zumo660? - productcode?

Berichtdoor ralphdejong » 28 dec 2010 17:10

Hans Vaessen schreef:Nogal wat mensen met een zumo660 lopen tegen een probleem aan met het installeren van Mapsource. Er wordt op enig moment om een productcode gevraagd en daarbij loop je dan vast.

De oplossing is een 'andere volgorde' van dingen.

Zie de uitleg op http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/117


Helaas werk dit niet als ik dit doe zegt mapsource "kaart niet geinstalleerd"'
Na het een an ander na gekeken te hebben staat er bij mijn garmin een andere kaart genoteerd als er is geinstaleerd op mijn zummo 660 dit komt denk ik dat deze kaart niet op mijn zummo heb gekregen na regiseren.
Op mijn zummo en mapsource staat versie nt 2010 terwijl bij Garmin de versie 2011 staat geboekt waarvan de 60 dagen zijn verlopen.
Hoe krijg ik nu mijn mapsource kaar ontgrendeld????

met vriendelijk groet Ralph de Jong
Hou de glimmende kant boven.

Met groet Ralph.
Avatar gebruiker
ralphdejong
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 16 mei 2010 09:09
Woonplaats: Veghel

Berichtdoor Maxim » 21 apr 2011 16:23

Ik ben ook geconfronteerd met het fenomeen dat de sleutels niet op de PC geplaatst konden worden.

In Map-source bleef de situatie "Vergrendeld" gehandhaafd en echt geen detail te zien.

Ik heb toen eerst maar de nieuwe firmware versie geïnstalleerd (4.2).
mapsource, de 660 en Firefox afgesloten en alles opnieuw gestart.

Nu haalde ik de sleutels in 1x op en huppekee, alles werkte.

Soms zit het ineens mee :-)
Maxim
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 27 feb 2007 09:16
Woonplaats: Hoofddorp

zumo 660 en 220

Berichtdoor Patrick Saelens » 27 apr 2011 12:37

Heb sedert vorige week ook een zumo 660 aangeschaft en ondervind hetzelfde probleem met het ontgrendelen van CN 2011 in Mapsource.

Ik ben als het volgt te werk gegaan:
1. zumo geregistreerd en direct software update gedownload i.e. CN 2011.40
2. Mapsource geinstallerd via DVD, Firefox browser.
3. ontrgendelingsleutels opgehaald via garmin site door serienr. in te geven.
4. bevestiging gekregen dat kaart(en) dat ontgrendeling gelukt was (groene tekst).
5. Mapsource geopend en...kaartstatus staat nog steeds op vergendeld, in de tab ontgrendelbare regio's staat "kaartprodukt niet geinstaleerd".

De helpdesk van Waypoint had me aangeraden om alles te de-installeren en een patch doorgestuurd die ook het bestandje in de Registry van mijn PC zou verwijderen. Dit werkte echter niet daar mijn PC een 64 bit machine is. Firmwareversie gecheckt, 4.20.

Dankzij Waypoint het nr. gekregen van de Garmin helpdesk en vervolgens een mail gestuurd om het probleem uit te leggen. Kreeg een auto-reply maar wacht nog steeds op antwoord van Garmin :evil:

Hopelijk weet er iemand raad? Misschien had ik niet onmiddelijk CN 2011.40 moeten downloaden op mijn Garmin, op mijn installatieschijfje staat de 2011.10 versie.

B.v.d.
Patrick
Varadero/zumo 660/SRCS
Avatar gebruiker
Patrick Saelens
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 20 apr 2011 14:39
Woonplaats: Belgium

Berichtdoor Hans Vaessen » 27 apr 2011 13:02

We zien dat bij de zumo660's die op dit moment geleverd worden op het toestel de 2011.4 staat maar op de DVD de 2011.1. Normaal zou je dan de .4 moeten kunnen downloaden, maar dat kan niet.

We hebben Garmin hierop geattendeerd en verzocht dat laatste alsnog mogelijk te maken.

Ondertussen kun je wèl al werken met Basecamp:
http://www8.garmin.com/support/mappingsw.jsp

Even installeren; toestel koppelen - de eerste keer even geduld: de kaarten worden uit het toestel ingeladen.
Werking van basecamp is ìets anders dan mapsource maar de mogelijkheden hetzelfde, afhankelijk van wijze van gebruik zelfs beter.
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Avatar gebruiker
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 24521
Geregistreerd: 9 maart 2004 21:38
Woonplaats: Rectum (vlakbij Notter)

Re: Probleem met kaartongrendeling zumo660? - productcode?

Berichtdoor Hanny » 12 mei 2011 15:23

Beste forum.
Een kennis van mij heeft een nieuwe Zumo 660 gekocht.
Na Map-Source te hebben geinstalleerd en de Zumo te hebben aangemeld wilden we de kaarten ontgrendelen versie 2011.1, die versie staat op de meegeleverde DVD. Dit lukte dus niet.
Daarna hebben we versie 2012.1 binnengehaald via mygarmin, deze kaart versie konden we wel ontgrendelen.
Nu bij het opstarten van Map-Source komt er een klein schermpje met kaarten versie 2011.1 zijn niet ontgrendeld,
er wordt dan gevraagd: kaarten ontgrendelen of overslaan.
Ontgrendelen gaat dus niet en klikken daarom op overslaan. Alles werkt daarna perfect maar het is niet de manier om Map-Source op te starten. Weet iemand hoe we dit probleem op kunnen lossen?
Hopend op een verhelderend antwoord, alvast bedankt hiervoor.
Hanny
Hanny
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 30 dec 2008 10:04

Re: Probleem met kaartongrendeling zumo660? - productcode?

Berichtdoor JaVaWa » 12 mei 2011 15:41

Oude kaarten kun je verwijderen met JaVaWa GMTK
De 2012.1 kaart heb je wel in MapSource?
Supportvragen graag in het forum, niet per PB of e-mail

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Avatar gebruiker
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 13368
Geregistreerd: 11 feb 2008 23:46
Woonplaats: Traiectum

Re: Probleem met kaartongrendeling zumo660? - productcode?

Berichtdoor Hanny » 12 mei 2011 15:50

Ja versie 2012.1 staat er perfect op.
Ik dacht dat de versie die je op de pc zet die meegeleverd is met de Zumo je altijd moest laten staan op je pc.
Nu begrijp ik dat ik die probleemloos kan verwijderen en dat dan toch versie 2012.1 blijft staan en werkt?
Gr.Hanny
Hanny
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 30 dec 2008 10:04

Re: Probleem met kaartongrendeling zumo660? - productcode?

Berichtdoor JaVaWa » 12 mei 2011 16:10

Het kan zijn dat de installer van een update kijkt of er minimaal één voorgaande versie aanwezig is, maar dat hoeft niet de meegeleverde te zijn. Zodra de nieuwe kaart geïnstalleerd is, zijn alle oudere versies overbodig.
Supportvragen graag in het forum, niet per PB of e-mail

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Avatar gebruiker
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 13368
Geregistreerd: 11 feb 2008 23:46
Woonplaats: Traiectum

Re: Probleem met kaartongrendeling zumo660? - productcode?

Berichtdoor Hanny » 12 mei 2011 18:22

Bedankt, JaVaWa werkt perfect.
Het probleem watin de voorgaande berichtjes is beschreven had een voorgeschiedenis:
Bij het installeren van Map-Source, het kwam allemaal nieuw uit de doos, deed zich dus het probleem voor van niet ontgrendelen. Ik ga bij mygarmin kijken en zie tot mijn verbazing dat de Map-Source al ontgrendeld was op 17 januari 2011. Maar ik had alles pas aangeschaft op 24 april 2011!!?? Zou het kunnen dat hij al een keer geinstalleerd is geweest op een andere pc en terug is gebracht en weer als nieuw aan ons is verkocht!!?? Of heeft dit alles een andere reden?????
Groetjes Hanny
Hanny
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 30 dec 2008 10:04

Re: Probleem met kaartongrendeling zumo660? - productcode?

Berichtdoor ++ Lex ++ » 12 mei 2011 19:08

De kaart is op 17 januari door de fabriek ontgrendeld toen de kaart op het toestel geïnstalleerd werd.
GPS 45, GPS III, GPS V, SP 2610, 60CSx, Nüvi 765, 62st
Avatar gebruiker
++ Lex ++
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 16620
Geregistreerd: 2 mei 2004 10:56
Woonplaats: Mellieha, Malta

Re: Probleem met kaartongrendeling zumo660? - productcode?

Berichtdoor Hanny » 12 mei 2011 19:13

Maar hoe kan het dan dat wij op de pc de kaart niet ontgrendeld krijgen?
Hanny
Hanny
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 30 dec 2008 10:04

Re: Probleem met kaartongrendeling zumo660? - productcode?

Berichtdoor JaVaWa » 12 mei 2011 19:25

Waarschijnlijk probeerde je de kaart te registreren i.p.v. sleutelcodes ophalen, daar zit verschil in (en staat ook beschreven op de ontgrendelpagina's)
Is niet meer relevant, want je hebt nu een nieuwere kaart die wel op het toestel en op je computer werkt.
Supportvragen graag in het forum, niet per PB of e-mail

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Avatar gebruiker
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 13368
Geregistreerd: 11 feb 2008 23:46
Woonplaats: Traiectum

Re: Probleem met kaartongrendeling zumo660? - productcode?

Berichtdoor Hanny » 12 mei 2011 22:13

Das waar, en nog bedankt.
Groetjes Hanny
Hanny
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 30 dec 2008 10:04

Re: Probleem met kaartongrendeling zumo660? - productcode?

Berichtdoor juancaramba » 29 mei 2011 15:48

Ik heb onlangs een Zumo 220 gekocht, met bijhorende Mapsource City Navigator software (cd) erbij gekregen. Na installatie van de CD bleken de map vergrendeld. De 8 cijferige ontgrendelingscode was nergens te bekennen (wel een serial code van de Zumo op het wel bekende gele blaadje.
Met Garmin gebeld. De meneer had nog nooit van het probleem gehoord, hij wist overigens wel het antwoord. Als ik mij Garmin zou registreren dan zou ik recht hebben op een gratis kaart-update en die kaart zou dan vanzelf ontgrendeld zijn. Een paar uurtjes later was de kaart ge-update (die van de Zumo, dan wel te verstaan) maar de kaart in Mapsource was nog steeds vergrendeld....Grrr.
De volgende dag kreeg in een mail van Garmin. Bedankt voor het registreren bij Gramin en ontvangt hier de 8-cijferige ontgrendelingscode. En jawel, hoor het werkte.

Dus ik heb een toestel van Garmin gekocht en nergens staat beschreven of vermeld dat ik mij moet registreren, dat ik recht heb op een gratis kaart-update voor mijn Zumo, dat ik via registratie en de mail een ontgrendelingscode moet bemachtigen van software, waarvan Garmin vindt dat dit onderdeel van hun pakket is.
En dat is dan mijn eerste kennismaking met het product!
juancaramba
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 29 mei 2011 15:31

Re: Probleem met kaartongrendeling zumo660? - productcode?

Berichtdoor HaWee » 29 mei 2011 16:02

blz 38 van de gebruiksaanwijzing
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 19952
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

VorigeVolgende

Keer terug naar Zumo 660, 220 en 210

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten