Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

NAV4 met "corrupte file" , probleem met ontkoppelen

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin

NAV4 met "corrupte file" , probleem met ontkoppelen

Berichtdoor Chantal VH » 22 aug 2016 16:56

Problemen met de Zumo .... Wie zou er kunnen helpen ?
Ikzelf heb een Zumo 660 5 jaar oud, mijn echtgenoot de BMW Navigator 4 (3 jaar oud), dus eigenlijk 2 dezelfde toestellen.
Maar met de Navigator 4 gaat het al een tijdje mis.
Geregeld liep de GPS vast tijdens het rijden en werd die pas terug operationeel na het gebruik van het programma Javawa Device Manager die een "corrupte" .gpx file detecteerde.
De ene keer current.gpx, een andere keer 1.gpx nog een andere keer temp.gpx.
Bij een "corrupte" file duurt het lang vooraleer je een kaart ziet, het toestel reageert zéér traag..
Bijkomend probleem is dat bij het aansluiten van de Garmin aan de PC het zeer lang kan duren vooraleer alles klaar is in USB mode. Deze procedure kan je versnellen door op de powerknop van de navigator te drukken. Meteen heb je dan toegang, dan weer de Device Manager gebruiken en de corrupte files verwijderen.
Heb nu ook al een nieuwe batterij in Navigator 4, de connectie met de PC is nu korter MAAR het ONTKOPPELEN gaat verkeerd.
Dit duurt zeer lang en genereert terug een "corrupte" GPX file.
Ik denk dat het schrijven van de gpx files verkeerd gaat, traag verloopt en dit is meestal na overzetten van nieuwe routes naar het toestel ofwel de SD-kaart. (Ook zonder SD kaart hetzelfde probleem)
Eens de routes of tracks op het toestel staan, gaat het meestal wel goed.
Even snel een route overzetten voor je vertrekt loopt meestal fout en bezorgt ons heel wat stress :-(
Wanneer de Navigator ontkoppeld moet worden kan dit enorm lang duren. Wanneer je een bericht krijgt dat de Navigator ontkoppeld werd (uitwerpen) kan het afsluiten van de PC zeer lang duren terwijl de Navigator aangesloten blijft.
Als je dan toch de Navigator fysiek van de PC losmaakt terwijl de PC niet afgesloten is, geneer je terug een corrupte file.
De PC sluit wel meteen af, wat bewijst dat het niet aan de PC ligt.
Tijdens een route durft mijn echtgenoot de GPS niet meer handmatig uit te zetten, hij laat die uit zichzelf uitgaan want snel uit- en aanzetten heeft de Nav 4 ook al laten blokkeren en daar sta je dan te midden van een route.

Is de hardware aan het begeven? Zouden die echt zo'n korte levensduur hebben?

De schoonmaak procedure van Mr GPS gebeurt zeer regelmatig, de Garmin USB drivers zijn de recentste,het ligt niet aan de PC, er zijn geen dubbele kaartsegmenten en harde reset alsook eens 24 uur aan elektriciteit leggen is ook al zonder resultaat geprobeerd...
Iemand raad?
Chantal VH
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 22 aug 2016 16:48

Keer terug naar Zumo 660, 220 en 210

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten