Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Kaartupdate Zumo 660

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin

Kaartupdate Zumo 660

Berichtdoor peterbijnsdorp » 11 jul 2019 17:00

Vandaag kreeg ik bericht via Garmin Express dat er een kaartupdate voor de Zumo 660 is, de versie van de kaart is 2020.10
Ik heb de update gedaan en dat ging uitstekend vwb de kaart op de Zumo zelf, de installatie op de pc gaf telkens een foutmelding. zijn er meer welke deze fout krijgen? en zo ja hoe kun je de kaart toch op de pc krijgen?
alvast bedankt voor een oplossing.
Groet, Peter
peterbijnsdorp
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 25 jan 2010 12:26
Woonplaats: Drachten

Re: Kaartupdate Zumo 660

Berichtdoor HaWee » 11 jul 2019 17:26

als je kijkt in software - CN etc dan zie je dat iedereen kennelijk last heeft met het op de computer krijgen van de kaart
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 21255
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kaartupdate Zumo 660

Berichtdoor peterbijnsdorp » 12 jul 2019 14:53

Inmiddels heb ik Garmin gemaild in de ijdele hoop iets van hen te gaan horen. Als ik iets van ze verneem zal ik dat laten weten hier.

Groet, Peter
peterbijnsdorp
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 25 jan 2010 12:26
Woonplaats: Drachten

Re: Kaartupdate Zumo 660

Berichtdoor KARST » 14 jul 2019 21:34

Hier ook hetzelfde , het blijft aanklooien met Garmin :(
groeten ,

Karst

TomTom rider 400 + Zumo 660 LM
Op een XT1200Z Explorer

Wees jezelf, er zijn anderen genoeg !!
Avatar gebruiker
KARST
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1275
Geregistreerd: 28 apr 2006 20:33
Woonplaats: Genemuiden

Re: Kaartupdate Zumo 660

Berichtdoor peterbijnsdorp » 18 jul 2019 15:08

Er is heden een wonder gebeurt, ik heb meerdere keren Garmin Express gestart en de kaartupdate op de pc uitgevoerd telkens met een negatief resultaat steeds de foutmelding.
Vandaag echter heb ik dezelfde procedure gevolgd en waarachtig, binnen 2 minuten is de kaartupdate op de pc gelukt.
Van Garmin heb ik geen reactie mogen krijgen anders dan een mailtje na 3 dagen dat mijn mail ontvangen was.
Kennelijk hebben meer menden gemaild en is er toch actie van Garmin ondernomen om de kaartupdate mogelijk te maken.
Ik ben benieuwd of de kaartupdate bij iedereen zal lukken, ik wens ze bij dezen suc6.

Groet, Peter
peterbijnsdorp
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 25 jan 2010 12:26
Woonplaats: Drachten

Re: Kaartupdate Zumo 660

Berichtdoor peterbijnsdorp » 18 jul 2019 15:24

Toch nog net een mail gekregen van Garmin NL Support>

Beste Peter,
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Support.
Garmin Express maakt verbinding met internet om software, kaartupdates en andere downloadbare inhoud voor Garmin toestellen te downloaden. Problemen met de internetverbinding kunnen ervoor zorgen dat Garmin Express de inhoud niet kan downloaden.
Symptomen van deze problemen zijn onder andere:
• Er was een probleem tijdens het installeren van de update foutmelding
• Er was een probleem met het installeren van de inhoud foutmelding
• Er is geen voortgang zichtbaar
• De voortgang loopt af en toe terug
Oplossing
________________________________________
Belangrijk: zorg ervoor dat u de nieuwste versie van Garmin Express gebruikt. Zie Garmin Express bijwerken

1. Zorg ervoor dat uw computer genoeg opslagruimte heeft
Kaarten bevatten veel informatie die naar uw computer moet worden gedownload voordat u deze op uw toestel installeert. Voor sommige downloads is mogelijk tot 20 GB vrije schijfruimte nodig om succesvol te kunnen installeren
Windows Mac
1. Klik op de Windows + E knop op het toetsenboord
2. Klik op Deze Computer (Alleen bij Windows 10)
3. Klik met de rechtermuisknop op Lokale Schijf (C:)
4. Klik opk Eigenschappen

5. Klik op het Apple icoon in de menu balk
6. Klik op Over deze Mac
7. Klik op het Opslag tabblad


2. Controleer of de internetverbinding voldoet aan de systeemvereisten van Garmin Express
U heeft een snelle internetverbinding nodig, zoals ADSL of kabel. Garmin Express kan niet worden gebruikt met mobiele breedband (MiFi, AirCard of mobiel internet), satellietinternet of inbelverbindingen. Neem contact op met uw internetprovider als u niet zeker weet wat voor type verbinding u gebruikt
3. Controleer of de Internet Service Provider (ISP) geen grote downloads beperkt
Veel van de downloadbare kaartproducten van Garmin zijn meerdere gigabytes (GB) groot. Sommige internetproviders leggen een limiet op de hoeveelheid gegevens die tijdens een dagelijkse of maandelijkse cyclus kan worden gedownload. Afhankelijk van de internetprovider kan het overschrijden van deze limiet resulteren in verminderde internetprestaties of kosten voor de extra gegevens die worden gebruikt. Neem contact op met uw internetprovider om te controleren of uw internetservice afgesloten of beperkt is
4. Controleer of de datum, tijd en tijdzone correct zijn ingesteld op de computer
Zelfs als de tijd en datum correct lijken op uw computer kan de tijdzone verkeerd ingesteld zijn. Garmin Express kan dan niet goed communiceren met de Garmin-servers. Om dit te controleren zie FAQ: Datum, tijd en tijdzone instellingen controleren op een computer
5. Vermijd openbare wifi-verbindingen en werkcomputers
Het gebruik van openbare Wi-Fi of een werkcomputer of netwerk kan vele obstakels introduceren die een succesvolle download kunnen voorkomen. Als het downloaden via een van deze verbindingen mislukt, sluit uw computer dan direct aan op de modem met een ethernetkabel
6. Zorg bij gebruik van een Wi-Fi-verbinding voor een sterk signaal
Probeer indien mogelijk de computer dichter bij de Wi-Fi-router te plaatsen. Als u nog steeds geen sterk signaal kunt krijgen, sluit uw computer dan direct aan op de modem met een ethernet kabel
7. Herstart de computer
Deze stappen horen problemen met het downloaden van inhoud in Garmin Express op te lossen. Als het probleem met deze stappen niet is opgelost, gaat u naar de sectie van het Support Center om andere Express onderwerpen te zoeken. U kunt hier ook de beschikbare mogelijkheden om contact met ons op te nemen vinden.
Als er nog iets is waarmee ik u kan helpen, dan ben ik u uiteraard graag weer van dienst. Als alternatief kunt u ook naar aanvullende informatie zoeken op onze website: http://support.garmin.com/nl-NL/
Met vriendelijke groeten,
Bjorn
Garmin Support
______________________________________________________________
Garmin Support - www.garmin.nl
peterbijnsdorp
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 25 jan 2010 12:26
Woonplaats: Drachten

Re: Kaartupdate Zumo 660

Berichtdoor HaWee » 18 jul 2019 16:14

een keer een duidelijk verhaal van Garmin support wat ook nog met de vraag te maken heeft :wink:
Er ontbreekt een opmerking nl er was aan de Garmin kant iets niet goed en dat is verholpen.
Als je kijkt op dit forum onder Helpdesk-Software-CN dan zie je dat het probleem bij CN-NT updaten naar de pc is opgelost per vandaag.
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 21255
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kaartupdate Zumo 660

Berichtdoor Erik » 18 jul 2019 17:33

met Garmin never a dull moment
Groeten
Erik SP2820 met CNEur NT LTU, MapSource 6.12.4 (WinXP) en 6.16.3 (W10); eTrex Legend HCx met OpenFietsMap (DBNL); nüvi 2595LMT; Garmin vívofit; Concept 2; SRC op Schuberth C3 PRO
Avatar gebruiker
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2423
Geregistreerd: 1 jun 2006 23:07

Re: Kaartupdate Zumo 660

Berichtdoor pheufk » 18 jul 2019 18:22

Inderdaad het probleem is opgelost er is ook een nieuwe Update van GarminExspress versie 6.16.00
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2019.10 ScalaRider Multiset Q2 XL
Zumo 660 CN2020.10 NT
Zumo 550 firmware 5.00 - CN 2020.10 NT
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2020.10 NTU
Afbeelding
Avatar gebruiker
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1992
Geregistreerd: 19 sep 2006 20:07
Woonplaats: Nijmegen


Keer terug naar Zumo 660, 220 en 210

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten