Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Inventarisatie vragen/thema's Expert Forum Outdoor

Nieuws en informatie rond de dienstverlening van WayPoint.

Berichtdoor Transmit » 15 mei 2008 11:47

Here are my topics for the expert forum:

GPSMAP 60Cx:

- option to store 50 track/routes instead of 20 in internal memory or...

- option to store waypoints, tracks and routes on the micro-SD card

- option to change the route color (pink) into others colors; for colorblind people like me, the route itself is often hard to see, specially when travelling on main (red colored) roads


MapSource:

- option to drag & drop trackpoints

Thanks,
Maarten Smit
60Cx op de XL600V Transalp, Santos Travelmaster Alu 2.6 en Valley Aquanaut
Transmit
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 14 jun 2005 08:44
Woonplaats: Den Haag

installing CN

Berichtdoor arjan&margriet » 15 mei 2008 19:51

It is impossible to install CN9 on a computer without a C-partition. There is the possibility to install CN9 on an other partition than the C- partition but the C –partition must be there. A bug?
Arjan.

En nu naar buiten!
Avatar gebruiker
arjan&margriet
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 181
Geregistreerd: 31 jan 2006 16:44
Woonplaats: Zuidbroek

Berichtdoor Jas » 26 jun 2008 09:06

Wat is de status van de aangebrachte vragen ? Is er inmiddels al een terugkoppeling geweest ?
==>Jas
Avatar gebruiker
Jas
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 15 dec 2005 16:52
Woonplaats: Meerssen

Berichtdoor Jas » 6 nov 2008 12:06

Jas schreef:Wat is de status van de aangebrachte vragen ? Is er inmiddels al een terugkoppeling geweest ?


Ik herhaal mijn vraag maar weer eens.
Is er al wat met de opmerkingen gedaan ?
==>Jas
Avatar gebruiker
Jas
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 15 dec 2005 16:52
Woonplaats: Meerssen

Berichtdoor splashy » 6 nov 2008 19:52

Zowel nationaal als internationaal, heb ik minder vriendelijke postings gemaakt om, vooral de lezer/gebruiker wakker te schudden en omdat ik vind dat garmin zich van de eindgebruiker niets aantrekt.
Het probleem is denk ik een gps, die min of meer doet wat hij moet doen en de meeste klachten van gebruikers zijn die er meer mee doen dan de gemiddelde persoon.
Bij sommige gps modellen zijn tientallen klachten en het lijkt er zelfs op dat colorado gedumpt wordt omdat ze met dat model willen stoppen.

Om de voor mij duistere reden willen de lezers van fora dit niet lezen en de meeste reacties zijn zo van, zo moet ik het niet zien en eigenlijk valt het wel mee, sommigen worden zelfs boos of vinden dat ik Garmin niet aan mag vallen.

Voor de goede orde ik ben een garmingebruiker vanaf het begin en m'n huidige gps oregon doet wat hij moet doen, maar sommige dingen werken niet helemaal of niet goed. Zoals ZOVEEL garmin dingen niet of niet goed werken.
Als je garmin mailt (wat ik niet meer doe) krijg je een computer gegenereerd antwoord na een week of 2 a 3, hierin staat meestal geen oplossing, dus haast niemand heeft er wat aan. Vaak hoor je niets.

Vlak na de introductie van de colorado, is er door div. gebruikers ook een lijst gemaakt met vragen, sommigen hebben daar erg veel tijd aan besteed om het goed en duidelijk over te brengen, tijdens een bijeenkomst hebben gebruikers en mensen van garmin deze lijsten en klachten doorgenomen en de rest hadden ze op papier en email.

Garminmensen bleken verbaasd over de kennis en het brede gebruik van de gps, dit is op zich niet vreemd, want anders hadden we wel een TT als we de rest niet zouden gebruiken.

De dag was succesvol en de problemen en vragen werden 'meegenomen', alleen toen iemand na een maand of 2 vroeg of er al wat bekend was, bleek geen hond te weten waar het om ging en de Email was ook niet ontvangen.

Hieronder 3 sites met zaken die niet of niet goed werken en die lijst wordt eigenlijk alleen maar groter ipv kleiner.

http://garmincolorado.wikispaces.com/Issues+List
http://garminoregon.wikispaces.com/Issues+List
http://garminzumo.wikispaces.com/BUGS


Antwoord op jouw vraag, ik geef je weinig hoop.
Avatar gebruiker
splashy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 5253
Geregistreerd: 28 maart 2008 20:12

Berichtdoor Hans Vaessen » 7 nov 2008 12:47

Jas schreef:
Ik herhaal mijn vraag maar weer eens.
Is er al wat met de opmerkingen gedaan ?

ik heb het elders al uitgebreid hierover gehad, maar in het kort:

Al tijdens de sessie's hebben we aangekondigd dat 'het vervolg' enige tijd op zich zou gaan laten wachten. In de tussentijd zijn er bovendien nogal wat organisatorische veranderingen geweest, waarin de 'staf-functie' van Garmin eu/uk verkleind is. Effect is dat we daardoor achteraf gezien feitelijk (deels) met de verkeerde mensen hebben gesproken en dat de thematiek (deels) 'over de plas' komt te liggen.

Neemt niet weg dat wat Garmin tijdens de sessies als reactie gaf zeer beslist en wel degelijk oprecht was. Ik heb er daarom persoonlijk alle vertrouwen in dat eea op enig moment z'n vruchten af gaat werpen.

De verdere opmerkingen zijn an sich terecht, maar kun je 1op1 doorvertalen naar alle bedrijven met miljoenen klanten. Dat is geen excuus, maar wel realiteit. Laten we hopen dat we hierin vroeg of laat een uitzonderingspositie weten te bereiken. En allicht mag je Garmin daarop aanvallen, het heeft alleen zo donders weinig zin. En creeert vaak een imho tè negatief beeld.
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Avatar gebruiker
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 24525
Geregistreerd: 9 maart 2004 21:38
Woonplaats: Rectum (vlakbij Notter)

Berichtdoor splashy » 7 nov 2008 19:28

En allicht mag je Garmin daarop aanvallen, het heeft alleen zo donders weinig zin. En creeert vaak een imho tè negatief beeld.


Er zijn op de hele wereld 10 duizenden zo mogelijk nog veel meer die een probleem resp vraag hebben mbt Garmin, als die klachten niet beantwoord worden en niet opgelost door garmin zelf, want de dealer kan er verder ook niets aan doen, zou het dan niet prettig zijn als garmin op z'n minst iets aan ECHT beantwoordservice deed en dan met name in Europa, want die amerikaanse gebruikers pikken het vaak niet en sturen gewoon hun product terug en krijgen of geld of een nieuw(er) product terug.
Als ik in 6 talen lees dat garmin geen of een nietszeggend antwoord op probleem of vraag geeft, lijkt het structureel fout te zitten en geeft mijn bericht geef negatief beeld, maar een kennisgeving die uiteindelijk wel zin zal hebben, omdat dit toch vroeger of later mede hierdoor zal veranderen, tenzij wel allemaal stil blijven wachten en niets zeggen, omdat het zoals jij zegt zo donders weinig zin heeft.
Avatar gebruiker
splashy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 5253
Geregistreerd: 28 maart 2008 20:12

Berichtdoor pheufk » 7 nov 2008 19:52

Die USA mannen kunnen goed luisteren naar anderen maar ze gaan toch hun eigengang , ik heb het hier al is geschreven
Wij drinken uit een glas doen daarna een plas en alles blijft zoals het was

Hans zal daar niet mee eens zijn en zal waarschijnlijk de spreuk weer anders maken :mrgreen: :P :D
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2018.10 ScalaRider Multiset Q2 XL
Zumo 550 firmware 5.00 - NT 2018.20
Afbeelding
Avatar gebruiker
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1941
Geregistreerd: 19 sep 2006 20:07
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor ECM » 7 nov 2008 20:34

@ Hans

Zoals ook al eerder gezegd.
Deze meeting tijdens jullie opening gaf hele hoge verwachtingen. Niet in het minst door jezelf gevoed.
Toen daar niks uit kwam was eerst de mantra "In het najaar ..."
Daar heb ik nog op gewacht.

Nu is de mantra "maar ze hebben het zo druk... en het lag niet aan ons, en het ligt ook niet aan hun...."


Het was beslist geen rocket science om een gepast en inhoudelijk antwoord te geven op de meetings. Als Garmin slim was geweest, was dat uiterlijk 2 weken erna al gebeurt (voor alle internationale "verschuivingen" dus.

Dat ze er niks mee gedaan hebben is dus gewoon onwil gebleken, wat wij, als gebruikers vertalen in: De interesse in customer feedback bij Garmin (wherever they are!) is nihil.
Zo zie ik het, en dit blijft mijn standpunt dat ik net zolang zal herhalen als dat jij je standpunt blijft herhalen dat "door organisatorische omstandigheden de zaak over de plas is komen te liggen"...

Om met deze feedback nu echt eens wat te doen, zou je als #1 klant van Garmin NL, deze kritiek eens zeer serieus met Sailtron kunnen bespreken. Ik neem aan dat jullie zeer regelmatig contact hebben....
http://garminzumo.wikispaces.com/

De REAGEER knop staat links onderaan mocht je die gemist hebben :wink:
Avatar gebruiker
ECM
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 4872
Geregistreerd: 30 jul 2006 12:54
Woonplaats: Op en langs de A12

Berichtdoor tony rave » 7 nov 2008 23:02

WayPoint organiseerde een prima treffen met de Garmin mensen. De ambiance was goed en de interesse van klanten was groot.
Net zo groot is mijn teleurstelling dat wij nog 'niets' vernomen hebben van Garmin m.b.t. de vele 'meegenomen' vragen en opmerkingen.
Mijn ervaring is dat de kans op reacties snel kleiner wordt naarmate de tijd verstrijkt; het heeft nu al veel te lang geduurd.
Mogelijk dat er 'achter de schermen' wel iets mee gedaan werd of wordt. Jammer dan dat Garmin het niet de moeite waard vindt om tenminste iets te laten weten.
Alles wat je tegenkomt is een mogelijkheid om je weg te vinden, vervolgens een GNSS-Navigator met echte knoppen. 60CSx+60CSx+276Cx
Avatar gebruiker
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1340
Geregistreerd: 1 dec 2004 14:33
Woonplaats: N51.350 E5.458

Berichtdoor Jas » 19 aug 2010 15:08

Is er eigenlijk ooit iets van feedback vanuit Garmin gekomen ?

Ik weet dat ik het al eerder gevraagd heb en men vroeg ons indertijd rustig af te wachten. Welnu...ik heb rustig gewacht, maar heb weinig zien gebeuren. Of heb ik een ander topic over het hoofd gezien ?

PS: Ik zal niet meer crossposten (oftewel in het andere expert-topic ook vragen of er een terugkoppeling is geweest.)
==>Jas
Avatar gebruiker
Jas
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 15 dec 2005 16:52
Woonplaats: Meerssen

Berichtdoor elsinga » 20 aug 2010 08:24

Helaas heeft Sean Biddlecomb (de hoge pief die er bij was van Garmin UK) vlak na het bezoek een andere functie gekregen. Alhoewel er met zijn opvolger wel contacten zijn vanuit Waypoint, verwacht ik weinig van de toezeggingen van Sean destijds.
Supportvragen graag in het forum, niet per PM of e-mail!

Robert Elsinga =8- ) - (ex) GPS-V, Quest 1, Zumo 660, Montana 650t
(part-time Waypoint adviseur per 1 maart 2010)

Zie ook Youtube, Twitter, Facebook
Avatar gebruiker
elsinga
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 10102
Geregistreerd: 8 jun 2004 14:00
Woonplaats: N52 55.981 E5 51.058

Berichtdoor Jas » 20 aug 2010 09:26

elsinga schreef:Helaas heeft Sean Biddlecomb (de hoge pief die er bij was van Garmin UK) vlak na het bezoek een andere functie gekregen. Alhoewel er met zijn opvolger wel contacten zijn vanuit Waypoint, verwacht ik weinig van de toezeggingen van Sean destijds.


Misschien had ie juist hierom een andere functie gekregen.

:shock: :lol:

Anyway: dank je voor de update !
==>Jas
Avatar gebruiker
Jas
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 15 dec 2005 16:52
Woonplaats: Meerssen

Berichtdoor pheufk » 20 aug 2010 12:04

En zo gaan we weer verder met Garmin :?

Wij drinken uit een glas doen daarna een plas en alles blijft zoals het was .
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2018.10 ScalaRider Multiset Q2 XL
Zumo 550 firmware 5.00 - NT 2018.20
Afbeelding
Avatar gebruiker
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1941
Geregistreerd: 19 sep 2006 20:07
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor splashy » 20 aug 2010 16:56

Als ik dat alles zo teruglees, 'hoe actueel kan een oude posting zijn????"

Inmiddels zijn veel draak updates vervangen door andere draak updates en gps'en met hardwarefouten met andere gps'en met hardwarefouten.

Het enige verschil met 2 jaar geleden is, je mag hier nu openlijk over TT praten en er blijkt zelf een type te wezen waar velen tevreden over zijn.
Als je Gps niet doet wat jij wil, verander dan niet meerdere dingen tegelijk.
Niet je Gps formatteren!!! Zorg dat je altijd een backup van je Gps hebt
GPS75 (1993), 12XL, Nuvi 3760, Oregon 600, Sam. Galaxy S4 S5, Samsung Tab P7500 3G
Avatar gebruiker
splashy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 5253
Geregistreerd: 28 maart 2008 20:12

Vorige

Keer terug naar WayPoint Nieuws en Informatie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten