Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Expert forum: was da dan??

Nieuws en informatie rond de dienstverlening van WayPoint.

Berichtdoor elsinga » 12 mei 2008 07:36

60Cx/Colorado: auto herberekenen en geen spraak. Maakt denk ik wat duidelijker. Ik wil namelijk geen herberekende routes, maar routes zoals ik ze in Mapsource heb gemaakt. ;)

(vandaag weer eentje testen op de motor, hoei! 8))
Supportvragen graag in het forum, niet per PM of e-mail!

Robert Elsinga =8- ) - (ex) GPS-V, Quest 1, Zumo 660, Montana 650t
(part-time Waypoint adviseur per 1 maart 2010)

Zie ook Youtube, Twitter, Facebook
Avatar gebruiker
elsinga
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 10102
Geregistreerd: 8 jun 2004 14:00
Woonplaats: N52 55.981 E5 51.058

Expert Forum Auto en Motor geslaagd

Berichtdoor Jelzin » 17 mei 2008 14:56

Vanochtend aanwezig geweest bij het auto en motor expert forum en vond het wel een geslaagd 1,5 uurtje met de mannen van Garmin. Nu afwachten wat er allemaal van de geopperde ideeen terecht komt maar dat zien (of lezen) we de komende tijde wel.

Verder natuurlijk de opening van het nieuwe gedeelte van het pand. Het ziet er echt geweldig uit van binnen, lekker ruim en netjes opgezet.
Dames en Heren van Waypoint bedankt voor deze leuke dag en heel veel plezier en goede zaken toegewenst in jullie nieuwe pand!

Groeten,

Johan
Boris
Afbeelding
(Johan)

Streetpilot 2820 op een Honda Deauville NT700VA
Avatar gebruiker
Jelzin
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 121
Geregistreerd: 31 aug 2007 13:15
Woonplaats: Marssum

Geslaagde bijeenkomst

Berichtdoor vfrmilco » 17 mei 2008 16:11

Vandaag was ook ik bij het forum aanwezig en ook ik vond het erg geslaagd................de mannen van Garmin USA en UK deden erg hun best, ikzelf vond de houding van de mensen van Garmin Nederland erg passief en afwachtend.................mischien vanwege de aandacht voor de buitenlandse gasten.....
Verder was ik onder de indruk van de opzet van het nieuwe gebouw, mensen van Waypoint, bedankt voor de geslaagde dag.
Yamaha FJR 1300 (ja de VFR is ingeruild), Garmin SP2720Red ,Garmin Zumo, Mapsource en Onroute.Tomtom in PDA. Toercommissaris van MTC Motovatie Amstelveen.
Avatar gebruiker
vfrmilco
 
Berichten: 143
Geregistreerd: 5 okt 2006 06:49
Woonplaats: Beverwijk

Berichtdoor manus » 17 mei 2008 18:02

De Nottertjes hadden het heel goed voor elkaar vandaag.
Mijn complimenten daarvoor. :lol:
Ik kreeg tijdens het forum de indruk dat Garmin USA, GB en NL (te) ver van zijn klanten afstaat. :roll:
Zij zouden veel meer gebruik kunnen/moeten maken van de klantenkennis in Notter aanwezig.
Pas wanneer de producent heel kort op de consument zit kan senergie ontstaan waar beide partijen beter van worden.
Suk6 Waypoint, ga zo door.
manus
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 451
Geregistreerd: 11 jun 2005 18:13

Berichtdoor arjan&margriet » 17 mei 2008 20:19

manus schreef:De Nottertjes hadden het heel goed voor elkaar vandaag.
Mijn complimenten daarvoor. :lol:
Ik kreeg tijdens het forum de indruk dat Garmin USA, GB en NL (te) ver van zijn klanten afstaat. :roll:
Zij zouden veel meer gebruik kunnen/moeten maken van de klantenkennis in Notter aanwezig.
Pas wanneer de producent heel kort op de consument zit kan senergie ontstaan waar beide partijen beter van worden.
Suk6 Waypoint, ga zo door.


Te ver van de klanten?
Misschien, opvallend vond ik dat gebruikers zo'n apparaat anders gebruiken dan de makers voor ogen hebben. M.n. tracks worden door ons gebruikers veel gebruikt en dat werd schijnbaar onderschat door de mannen () van Garmin. Hopelijk verschijnt er met een nieuwe firmwareupdate aanvullende trackfunctionaliteit.
Mannen en vrouwen van Waypoint, bedankt voor de gelegenheid om in gesprek te gaan met Garmin en veel succes met de prachtige nieuwe zaak!
Arjan.

En nu naar buiten!
Avatar gebruiker
arjan&margriet
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 181
Geregistreerd: 31 jan 2006 16:44
Woonplaats: Zuidbroek

Berichtdoor elsinga » 17 mei 2008 20:23

Ik vond het ochtendforum in elk geval erg geslaagd. Er was duidelijk te merken aan Garmin UK/US dat ze onder de indruk waren van de kennis van Waypoint én hun klanten. :D Er werd geopperd dat we wellicht betatesten konden doen (altijd goed!) en dat ze gingen kijken hoe ze dit soort feedback van klanten beter konden verwerken.

Als ik moest gokken, zo ik denken dat Garmin UK verbinding legt met Waypoint en dat Waypoint voor haar klanten en met input van het forum direct bij Garmin zelf terechtkan. Waar wellicht een taak voor de onafhankelijke GPS experts ligt, in de bundeling van vragen en problemen en de vertaling naar het engels en het teruvertalen naar het nederlands van de antwoorden. Zou ik wel voor zijn.

Helemaal mooi zou het zijn als er een soort Waypoint forum van Garmin zelf zou komen. Maar dat zal wel even duren, als het er al komt. En als het er komt, zou ik gokken dat het alleen op uitnodiging is (voor de duidelijk gevorderde gebruikers, die dus niet met vragen over basisdingen komen).
Supportvragen graag in het forum, niet per PM of e-mail!

Robert Elsinga =8- ) - (ex) GPS-V, Quest 1, Zumo 660, Montana 650t
(part-time Waypoint adviseur per 1 maart 2010)

Zie ook Youtube, Twitter, Facebook
Avatar gebruiker
elsinga
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 10102
Geregistreerd: 8 jun 2004 14:00
Woonplaats: N52 55.981 E5 51.058

Berichtdoor ECM » 17 mei 2008 21:08

Sluit ik me bij aan.

Ik had zo'n 4-5 vragen voorbereid, en vond voor de meesten ervan een luisterend oor.
Ook kreeg ik het idee dat men wel onder de indruk was van de (door ieder) gestelde vragen bij deze 1:1 ontmoeting.

Natuurlijk waren de vragen niet direct te beantwoorden. Dat was ook niet de bedoeling. Al met al was ik erg blij met de reacties en de manier waarop op de vragen gereageerd werd.
http://garminzumo.wikispaces.com/

De REAGEER knop staat links onderaan mocht je die gemist hebben :wink:
Avatar gebruiker
ECM
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 4871
Geregistreerd: 30 jul 2006 12:54
Woonplaats: Op en langs de A12

Berichtdoor Scheurneus » 17 mei 2008 23:52

Als we dankzij dit forum de communicatie en interactie tussen Garmin en de gebruikers hiermee op een hoger plan krijgen, dan is er al heel veel gewonnen. En gaan we nog meer lol hebben van onze GPSsen.

De opzet was goed en leerzaam. Waypoint hartelijk dank voor het organiseren hiervan.


En heel belangrijk: we zijn als gebruiker verantwoordelijk om storingen en wensen zelf aan Garmin te vertellen, per e-mail of telefoon via Garmin Nederland primair en daarna aan Garmin UK.
Het melden van problemen op een forum levert je informatie op, maar is geen melding aan een leverancier. Alleen als voldoende mensen een storing melden of feature vragen zal dit op basis van de wet van grote getallen wel of niet bekeken en geïmplementeerd worden.

Maar het maken van een fout omschrijving is soms al een uitdaging op zich en daar kan een forum zoals dit zeer goed bij helpen.

Verder nog even de nuvifoon mogen vasthouden en na het forum nog even nagebabbeld. Leuk, leerzaam. En we zullen zien of het beta tester worden gaat lukken :)
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.
Avatar gebruiker
Scheurneus
 
Berichten: 9195
Geregistreerd: 2 jun 2006 15:58
Woonplaats: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)

Berichtdoor elsinga » 18 mei 2008 08:07

Verder kreeg ik de indruk dat Sailtron zich soms wat gepasseerd voelde, toen Garmin over directe communicatie tussen Garmin en de gebruiker begon. Ik denk echter dat Sailtron als importeur geen andere taak heeft dan de hardware en software te importeren (lees: Nederland in brengen) en dat de leverancier (lees: Waypoint) en daarna de fabrikant (lees: Garmin) verantwoordelijk zijn voor de juiste afhandeling van fouten.

Maar: als ze kunnen helpen in dit proces, prima. ;)
Supportvragen graag in het forum, niet per PM of e-mail!

Robert Elsinga =8- ) - (ex) GPS-V, Quest 1, Zumo 660, Montana 650t
(part-time Waypoint adviseur per 1 maart 2010)

Zie ook Youtube, Twitter, Facebook
Avatar gebruiker
elsinga
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 10102
Geregistreerd: 8 jun 2004 14:00
Woonplaats: N52 55.981 E5 51.058

Berichtdoor christc » 18 mei 2008 10:16

elsinga schreef:Ik denk echter dat Sailtron als importeur geen andere taak heeft dan de hardware en software te importeren (lees: Nederland in brengen) en dat de leverancier (lees: Waypoint) en daarna de fabrikant (lees: Garmin) verantwoordelijk zijn voor de juiste afhandeling van fouten.


Helemaal logisch lijkt me dit niet; ik denk dat als er ergens fouten/missers in de apparatuur en/of software zitten de importeur eigenlijk de eerst aangewezene is om dit terug te melden aan de fabrikant.

Ik denk dat je eerder een wens uitspreekt. Vergis ik me?

groet,
Christ
christc
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 990
Geregistreerd: 4 maart 2006 13:18

Berichtdoor Jelzin » 18 mei 2008 10:37

christc schreef:
elsinga schreef:Ik denk echter dat Sailtron als importeur geen andere taak heeft dan de hardware en software te importeren (lees: Nederland in brengen) en dat de leverancier (lees: Waypoint) en daarna de fabrikant (lees: Garmin) verantwoordelijk zijn voor de juiste afhandeling van fouten.


Helemaal logisch lijkt me dit niet; ik denk dat als er ergens fouten/missers in de apparatuur en/of software zitten de importeur eigenlijk de eerst aangewezene is om dit terug te melden aan de fabrikant.


Het is op zich wel logisch. Ik denk niet dat de importeur in staat is software fouten op te lossen, dus kun je die vertragende/verstorende factor uitschakelen door hem er tussen uit te halen.
Let wel: het gaat in deze niet om een beginners vraag maar echt om fouten in de software en andere vragen die dieper gaan dan: Hoe stel ik optie x-y-z in.
Daar staat tegenover dat het wel de taak van de importeur is om defecte hardware te vervangen, door te sturen dan wel te repareren (indien van toepassing).
Boris
Afbeelding
(Johan)

Streetpilot 2820 op een Honda Deauville NT700VA
Avatar gebruiker
Jelzin
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 121
Geregistreerd: 31 aug 2007 13:15
Woonplaats: Marssum

Berichtdoor ECM » 18 mei 2008 10:59

Mee eens. Hoe meer schakels en "vertalingen" van het probleem, hoe slechter de techneut geïnformeerd wordt.

Het feit dat het "dead zumo syndrome" onvoldoende bekend was, gaf al aan dat er teveel gefilterd wordt.
http://garminzumo.wikispaces.com/

De REAGEER knop staat links onderaan mocht je die gemist hebben :wink:
Avatar gebruiker
ECM
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 4871
Geregistreerd: 30 jul 2006 12:54
Woonplaats: Op en langs de A12

Berichtdoor elsinga » 18 mei 2008 11:30

christc schreef:
elsinga schreef:Ik denk echter dat Sailtron als importeur geen andere taak heeft dan de hardware en software te importeren (lees: Nederland in brengen) en dat de leverancier (lees: Waypoint) en daarna de fabrikant (lees: Garmin) verantwoordelijk zijn voor de juiste afhandeling van fouten.


Helemaal logisch lijkt me dit niet; ik denk dat als er ergens fouten/missers in de apparatuur en/of software zitten de importeur eigenlijk de eerst aangewezene is om dit terug te melden aan de fabrikant.

Ik denk dat je eerder een wens uitspreekt. Vergis ik me?

groet,
Christ


Nee, net als de anderen die al reageerden haal ik het liefst zoveel mogelijk (verstorende?) schakels uit de keten. Ik meld bugs dus het liefst bij Garmin zelf, zelfs zonder Waypoint er tussen.
Supportvragen graag in het forum, niet per PM of e-mail!

Robert Elsinga =8- ) - (ex) GPS-V, Quest 1, Zumo 660, Montana 650t
(part-time Waypoint adviseur per 1 maart 2010)

Zie ook Youtube, Twitter, Facebook
Avatar gebruiker
elsinga
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 10102
Geregistreerd: 8 jun 2004 14:00
Woonplaats: N52 55.981 E5 51.058

Berichtdoor Broozzz » 18 mei 2008 11:50

De directeur van Sailtron was wel een beetje verontwaardigd op een gegeven moment. :oops:

De uitspraak van een van de medewerkers van Sailtron dat ze niets met het forum deden, en dat dit puur van waypoint was is een beetje dom van ze, daty noemen ze volgens mij een gemiste kans. Lijkt mij juist dat ze daar iets kunnen opsteken. Maar dit waren natuurlijk de vertegenwoordigers, die hebben alleen met de distributeurs te maken en niet met de eindgebruiker.
BMW R1200 GS, Zumo 660
Avatar gebruiker
Broozzz
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 21 mei 2006 10:54
Woonplaats: Baarn

Berichtdoor Scheurneus » 18 mei 2008 11:55

Er vroeg iemand in de ochtend nog naar een SDK voor de zumo.

Voor zover ik weet bestaat die niet. Wat wel bestaat is een Fleetmanagement SDK waarmee je een zumo aan een eigen box kunt koppelen en zo vanalles kan programmeren.

Wat wel kan is bv de Mobile XT op een PDA nemen (of de oude iQue) en hiervoor bestaat ook een SDK om te kunnen communiceren met de Mobile XT applicatie.

Alleen zijn beide .Net of VB SDK's interfaceprogrammatuur SDK's en geen volledige SDK's zoals gevraagd werd. Dit laatste zal dan een Linux SDK zijn.


Toch verbaast het me dat niemand nog de firmware uit elkaar heeft getrokken. Tis een vorm van Disk Image en de Zumo werkt met een embedded linux lijkt het. Dit ook voor de TTS stemmen, zijn Disk Images met programmatuur erin.
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.
Avatar gebruiker
Scheurneus
 
Berichten: 9195
Geregistreerd: 2 jun 2006 15:58
Woonplaats: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)

VorigeVolgende

Keer terug naar WayPoint Nieuws en Informatie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast