door Tallguy » 1 nov 2008 09:48
Dank je VFRaffles, ik had het ook gevonden, Scheurneus heeft ook een mooie beschrijving gemaakt elders op het forum.
Ik ben er zelf nog makkelijker uitgekomen, zelfs zonder parallelle install.
Omdat het kaartmateriaal al op de GPSmap278 stond kon ik volstaan met het laten uitpakken van de installatiebestanden, deze heb ik meteen uit de TEMP map gekopieerd en uitgepakt op DVD gezet (+/- 3,6 GB) zodat ik bij een volgende installatie niet meer op het uitpakken hoef te wachten.
Daarna heb ik het conversieprogrammaatje in de map gezet zoals bij het programmaatje vermeld en heb de boel laten converteren naar mijn originele 6.13 installatie.
Probleem opgelost, werkt inderdaad als een speer zo, weer helemaal blij.
Probleem is er eigenlijk alleen maar als je voorgeinstalleerde kaarten op je GPS hebt staan, dan MOET je wel de volledige install doen.
Ik had het "geluk" dat mijn voeding van mijn PC uitgebrand is van de week waardoor ik de hele PC toch opnieuw moest gaan installeren.
Ik heb toen meteen alleen t/m 6.13 er op gezet en NT 2009 geconverteerd zoals ik boven omschreven heb.
Ik hoop alleen wel dat ze vogende keer wat meer rekening houden met mensen die geen of minder ervaring hebben met computers en dergelijke, anders kon het ze wel degelijk veel klantjes gaan kosten, alhoewel de installatie eigenlijk helemaal goed en probleemloos verliep, het enige was dat ik, net als velen met mij, 6.14 te zwaar vind voor onze huidige PC en dan heb ik nog een redelijk snelle, dacht ik toch.
- dēzl™ 560LT - Voor de vrouw met haar auto van A naar B.
- Montana® 650 - In de Land Rover, op de fiets en waar nodig.
- Dakota® 20 - Wandelen.