Even de berichten in het juiste perspectief.
De posting die me triggerde was:
Cor Glorie schreef:Hans Vaessen schreef:Vergelijk het met mapsource: het programma is voor iedereen hetzelfde. Routes kun je soms gratis, soms tegen betaling downloaden.
Het is goed mogelijk, zelfs waarschijnlijk, dat promotor aanvullende opties gaat bieden, m.n. routes en routeuitwisseling. Daarbij maakt het niet uit waar je het programma kocht, maar heb je tzt wel extra mogelijkheden als je bovendien promotor abonnee bent.
Maar dat was je vermoedelijk al, en dan maakt het dus niet uit..

Nou, ik ben geen Promotor abonnee, en ben niet van plan het te worden ook. Nu heb ik vorig jaar een aantal routes op GPStracks gezet. Uiteraard vanuit de idee om mooie routes met andere motorrijders te delen. Gratis. Als GPStracks nu in Onroute.nl wordt opgenomen moet ik toch niet merken dat mensen plotseling voor mijn routes moeten gaan betalen. Laat staan dat ik zelf niet eens meer bij die routes kan komen. Ik ken de buitenschoolse handelsactiviteiten van ANWB/Promotor inmiddels een beetje en ik ben hier niet gerust op.
Daar kwamen enkele antwoorden op, incluis een mi wat halfslachtig antwoord van Hans. Enerzijds wel, anderzijds weer niet, alsof Joop den Uyl weer onder ons was..
Moraal die ik meekreeg: ANWB/Promotor is zo gek nog niet, vertrouw die jongens met het motor-hart op de goede plek nou maar want het is gewoon een mooi produkt.... Da's mooi, maar geen garantie dat Cor Glorie straks niet hoeft te gaan betalen voor de routes die hij zelf ingebracht heeft. Daar ging het dus om!
Jacob_Bax schreef:Kosturnix schreef:Mocht het inderdaad zo zijn dat het uiteindelijk de bedoeling is dat er per prachtige rit betaald moet gaan worden (al dan niet via lidmaatschap van een blad of vereniging) dan ben ik mordicuus tegen deze ontwikkeling.
En neem het de 'onafhankelijke' GPS-specialist te Notter zeer kwalijk dat ze zich zo makkelijk voor dit commerciele ANWB-karretje laten spannen!
Wat is daar op tegen dan, als ik geen abbonement op de volkskrant heb dan krijg ik die ook niet in de bus. Als ik lid ben van de ANWB kan ik bvb op sommige dingen een korting krijgen, ben ik geen lid dan krijg ik die korting niet, so what, ik betaal ook geen lidmaatschap.
Helemaal waar, dus als ik WEL een abbonnement op de Volkskrant heb verwacht ik NIET dat ik per artikel dat ik wil gaan lezen extra hoef te betalen. En dat is ook niet zo, de krant komt gedrukt dagelijks in de bus en ben ik niet in staat die in de trein te lezen (omdat ik de motor prefereerde voor woon-werk verkeer) dan kan ik de krant alsnog elektronisch gewoon helemaal lezen (mag niet van de baas, maar dat is een ander verhaal)
Zoiets verwacht ik ook van de Onroute service; je koopt het produkt (tegen een imho forse prijs) , en kan dat dan ook volledig gebruiken. Als op termijn blijkt dat er ineens een extra prijskaartje bij komt is dat meer dan naar. En in deze was het antwoord van Hans uiterst dubbelslachtig, misschien wel of mogelijk niet.....
Hoe WayPoint in het Onroute-projekt wil gaan zitten moeten ze helemaal zelf weten; dat ze slechts 1 ultiem doel hebben (winst maken) is duidlelijk en ook helemaal niet verkeerd. Waarbij ze net iets te duidelijk etaleren waar de grootste winstmarges liggen, maar daar is ook nog mee te leven.
Waar ik wel bezwaar tegen heb is dat dit moois nu samen ontwikkeld wordt maar dat uiteindelijk ANWB/Promotor gebruikers meer waar voor hun geld gaan krijgen dan andere gebruikers. Gezien de reputatie van de van oorsprong
Wielrijdersbond geen hypotetische veronderstelling. In dat geval heeft WayPoint zich wel heel dom voor de ANWB-kar laten spannen!!