Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Review en video gpsmap 62

De nieuwste outdoor-toestellen, met knop-bediening.

Review en video gpsmap 62

Berichtdoor Hans Vaessen » 29 jul 2010 17:51

Op http://www.gps.nl/review_gpsmap62.html is een eerste review te vinden van de gpsmap62.

En op http://www.youtube.com/garmintv een vergelijking in snelheid van schermopbouw tussen de 60 en 62.
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Avatar gebruiker
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 24524
Geregistreerd: 9 maart 2004 21:38
Woonplaats: Rectum (vlakbij Notter)

Berichtdoor Antoni » 29 jul 2010 19:29

Je presentatie op Garmintv (wat er overigens subliem uitziet) heeft me overtuigd. Binnenkort sta ik op de stoep om de opvolger van m'n inmiddels wel heel erg vertrouwde 60Cx aan te schaffen.
GPS 60 CX, Edge 705 Team, Topo NL, Onroute Fietskaart en Wandelkaart
Avatar gebruiker
Antoni
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 11 dec 2005 11:32

Berichtdoor H. Tepper » 19 sep 2010 22:04

Hans, goed initiatief, een video zegt vaak meer dan duizend woorden....

Ik heb onlangs mijn 60 csx verkocht met de bedoeling een 62s aan te schaffen.
Deze overweging heb ik gemaakt omdat ik mij steeds meer begon te storen aan de trage beeldopbouw van de 60 csx i.c.m. de nieuwe generatie kaarten.
Voor het overige was ik super tevreden over de 60 csx.

Echter ik begin nu een beetje te twijfelen als ik de verhalen op het forum lees over de 62 serie, krakende behuizingen, hoogtemeters die niet goed functioneren, schermen die al snel bekrassen, kortere batterijduur?

Kunnen jullie (Notter) iets zeggen over de kwaliteit van de 62 serie m.b.t. bovenstaande verhalen?

Is het volgens jullie een waardige opvolger van de 60-serie of kan ik beter naar iets anders uitzien. Ik heb er n.l. geen zin in om nogmaals een kat in de zak te kopen. Dat heb ik al eens gedaan in de vorm van een zumo 660.

Graag zou ik van jullie een objectief oordeel willen hebben. Uiteindelijk zijn jullie degenen die dagelijks met dit soort, net op de markt gebrachte, apparatuur werken en dus volgens mij ook het beste een oordeel kunnen vellen.

Ik denk dat je veel forumleden er een plezier mee zou doen.
Zumo 390/395 op Honda Africa Twin CRF1000.
Zumo 350 in de auto.
Avatar gebruiker
H. Tepper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 14 maart 2004 22:56

Berichtdoor tony rave » 20 sep 2010 10:22

Het liefst zou ik een nieuw model een korte tijd (enkele dagen) willen proberen.
Koop ik het niet dan betaal ik de huurprijs, koop ik het wel dan was het testgebruik gratis.
Maar, misschien kan dit al ?
Alles wat je tegenkomt is een mogelijkheid om je weg te vinden, vervolgens een GNSS-Navigator met echte knoppen. 60CSx+60CSx+276Cx
Avatar gebruiker
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1334
Geregistreerd: 1 dec 2004 14:33
Woonplaats: N51.350 E5.458

Berichtdoor H. Tepper » 20 sep 2010 21:44

Kijk, dat zou nog eens iets zijn.
Ben het helemaal met Tony eens, prima voorstel.
Zelf een paar dagen uittesten tegen een bepaalde huurprijs + evt. borg en dan beslissen of je 'm neemt of niet.
Kan wel naar Notter toekomen en het apparaat in de handen houden en
aan alle kanten bekijken, zegt echter in dat korte tijdsbestek niets over het feit of 't ie mij gaat bevallen.
Ik heb Notter altijd al top gevonden qua voorlichting en service en denk dan ook dat veel (intensieve) gebruikers van gps-apparatuur zo'n initiatief enorm op prijs zouden stellen.
Zumo 390/395 op Honda Africa Twin CRF1000.
Zumo 350 in de auto.
Avatar gebruiker
H. Tepper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 14 maart 2004 22:56

Berichtdoor HaWee » 20 sep 2010 22:59

ik vind het een heel goed idee en zou het zelf zo ook wel willen bij de volgende maar ik zie een praktisch bezwaar.

ofwel ze moeten van elk model een of meer huurmodellen hebben en dat kost ook het een en ander en dan nog, dan test je niet je eigen apparaat maar een broertje dus ben je nog niet zeker.
of je pakt een nieuwe uit de doos maar als je hem dan niet koopt, wat dan ? 6 huurapparaten per type is helemaal onbetaalbaar voor Waypoint.
En het door jouw geteste model met de volgende tester meegeven om te testen geeft ook problemen: het is niet nieuw, zeker na 3 of 4 proefritjes en degene die het uiteindelijk koopt is misschien al te laat voor de update omdat het apparaat al te lang fix en beweging heeft gehad.

dus, goed idee maar ik vrees niet uitvoerbaar :roll: maar als Waypoint er een truc voor weet te verzinnen :?:
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 20023
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor H. Tepper » 20 sep 2010 23:42

Waypoint heeft denk ik een schare trouwe vaste (en fervente) klanten welke met enige regelmaat hun gps-apparatuur vernieuwen/vervangen. Kijk maar op dit forum.
Deze schare gps-aanhangers zijn vooral mensen, denk ik, die bij aankoop van een gps kritischer zijn dan dan de gemiddelde gebruiker.
Ik denk dat je dan uit komt op voornamelijk motor en outdoor gebruikers.
Waarom voor die specifieke doelgroep(en) niet zoiets in het leven roepen?
Van ieder model gps gebaseerd op bovenstaande doelgroep(en) zou je 1 type in je assortiment kunnen opnemen voor dit soort doeleinden?
Eenieder die ooit een of meerdere aankopen bij Waypoint heeft gedaan zou je er voor in aanmerking kunnen laten komen.
Tsja, ik roep maar wat, moet toch op een of andere manier een mouw aan te passen zijn?
Ik zou het in ieder geval een mooi initiatief vinden.
Zumo 390/395 op Honda Africa Twin CRF1000.
Zumo 350 in de auto.
Avatar gebruiker
H. Tepper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 14 maart 2004 22:56

Berichtdoor Hans Vaessen » 21 sep 2010 16:16

Over de verhuur:
Da's toch een lastig verhaal. Om alle modellen en vestigingen te dekken praat je over vele tientallen toestellen voor een behoefte die toch niet heel vaak voorkomt. Bijkomend aspect is praktisch: men woont meestal niet 'naast de deur' en moet op deze manier twee keer op en neer.
Daarnaast heb je nog te maken met de kaarten, want wil je een toestel goed testen moeten er ook kaarten op zitten en lopen de kosten stevig verder op. Al met al: ik begrijp de gedachte maar het zou te kostbaar worden.

Voor de verhuur hebben we de Oregon450/550 beschikbaar; daarvoor is gekozen vanwege bedieningsgemak.

H. Tepper schreef:Echter ik begin nu een beetje te twijfelen als ik de verhalen op het forum lees over de 62 serie, krakende behuizingen, hoogtemeters die niet goed functioneren, schermen die al snel bekrassen, kortere batterijduur?

Kunnen jullie (Notter) iets zeggen over de kwaliteit van de 62 serie m.b.t. bovenstaande verhalen?


Zonder de mensen met kritiekpunten af te willen vallen: ik vind de beeldvorming die ontstaat volstrekt niet in balans met de kwaliteit van het toestel.

Het kraken herken ik helemaal: da's knap irritant. Maar tegelijk: volstrekt niet van invloed op het functioneren van het toestel.
Inmiddels heeft garmin een modificatie doorgevoerd en is dat verholpen. Toestellen die nog wèl kraken mogen vervangen worden (wat we overdreven voorkomt, omdat er een eenvoudige modificatie voor is). Maar soit.
Het probleem met de hoogtemeter is dat het drukken op een knop kennelijk ook leidt tot korte verhoging van de hoogte (doordat de druk in het toestel verandert). Ik 'doe' zelf weinig met de hoogte, maar het komt me voor dat je héél goed moet opletten om daar als gebruiker daadwerkelijk iets van de merken. Zeker: achter het bureau is het makkelijk reproduceerbaar; maar dat wil niet automatisch zeggen dat het echt een probleem is. Ondertussen is er een firmwareupgrade die het probleem zou oplossen, maar daarmee krijgt garmin de handen ook niet op elkaar. Want het lijkt dat de firmware de fout alleen camoufleert, door de frequentie van vastleggingen te verlagen naar eens per 5 seconden.

Ook daar kun je wenkbrouwen van laten fronsen, maar tegelijk: voor 99,9% van de gebruikers is een hoogteverversing eens per 5 seconden méér dan uitstekend en is volstrekt geen sprake van een probleem (overigens wacht ik nog op reactie van Garmin op dit punt).

Batterijduur? Heb ik niet 'getimed'. Klachten over batterijduur vinden meestal z'n oorzaak in de batterijen zelf. Heb nog even bij TD geïnformeerd maar hoor daar 'vergelijkbaar met de 60'; althans: geen aanleiding gevonden tot diepgaander onderzoek.
Krassen op het scherm? Zelfde respons: we herkennen het niet. Wil je geen krassen; dan liever de sleutelbos niet in dezelfde zak. Heb je tòch krassen? Meestal zie je ze alleen bij uitgeschakeld toestel.. En ook de 60 krijgt vroeg of laat krassen; TD heeft al meerdere toestellen na jaren intensief gebruik voorzien van een nieuwe kast.... (mits we de onderdelen hebben allicht..).

Al met al: nogmaals: het is niet mij bedoeling kritiekpunten de bagatelliseren, maar wèl valt er wat te nuanceren.
In algemene zin zien we na introductie van een nieuw toestel eigenlijk altijd wel zo'n fase. Deels komt dat door daadwerkelijke tekortkomingen en is het de schuld van Garmin zelf; deels lijkt het ook iets menselijks (ondermeer het er aan wennen dat een nieuw toestel sommige dingen anders doet). Ook de, inmiddels, veelbejubelde gpsmap60 heeft lange lange kritiekdraadjes binnen dit forum ;)

Enfin, ik weet niet òf je er iets aan hebt, maar dit is wat ik er op dit moment over kan zeggen. Waarbij ik me allicht aanbevolen hou voor nuancering van míjn standpunt! ;)
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Avatar gebruiker
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 24524
Geregistreerd: 9 maart 2004 21:38
Woonplaats: Rectum (vlakbij Notter)

Berichtdoor bokieto » 21 sep 2010 16:53

Toestellen die nog wèl kraken mogen vervangen worden (wat we overdreven voorkomt, omdat er een eenvoudige modificatie voor is). Maar soit.

Hans bedoel je dat als je toestel flink kraakt dat je dan een nieuw exemplaar krijgt :D :D
Avatar gebruiker
bokieto
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 108
Geregistreerd: 10 aug 2009 12:48
Woonplaats: Meestal thuis, soms ergens anders

Berichtdoor HaWee » 21 sep 2010 18:17

maar niet als je het zelf gekraakt hebt :lol:
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 20023
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Scheurneus » 21 sep 2010 22:40

kraakhelder dus.
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.
Avatar gebruiker
Scheurneus
 
Berichten: 9195
Geregistreerd: 2 jun 2006 15:58
Woonplaats: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)

Berichtdoor Hans Vaessen » 22 sep 2010 08:40

bokieto schreef:
Hans bedoel je dat als je toestel flink kraakt dat je dan een nieuw exemplaar krijgt :D :D


Yep, die kans is aanwezig; stuur je toestel op of kom langs in Notter dan kan de TD dat beoordelen.
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Avatar gebruiker
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 24524
Geregistreerd: 9 maart 2004 21:38
Woonplaats: Rectum (vlakbij Notter)

Berichtdoor rvdk » 22 sep 2010 10:54

Goedenmorgen,

Als ik de mogelijkheid had gehad om een GPSMap 78s te huren om deze eens goed uit te proberen, dan had ik deze na afloop zeer waarschijnlijk niet aangeschaft.
Ik speel nog steeds met de gedachte om 78s te koop aan te bieden en verder te gaan met mijn GPSMap76CSx.
Voor mij zijn de hoogtemetingen en een correcte weergave via de ODO-meter wel van belang. Bovendien betaal ik voor een produkt waarvan ik mag uitgaan dat deze functies goed werken.
De camouflage-truc van Garmin vindt ik simpelweg niet kunnen! Je neemt dan naar mijn mening je (vaste) klanten absoluut niet serieus.
Overigens een trekje die vaker wordt geconstateerd bij beurs-genoteerde bedrijven. Je bent er immers niet voor de klant, maar voor de (groot)aandeelhouders. Maar dit terzijde....

Ter illustratie hieronder een Garmin reactie op een klacht;

(citaat) "...re: Software 2.50-Odometer Problems Remains
hikerdude Yesterday 3:19 pm, 21 september
I spoke to Garmin today (phone) after repeated emails to their tech support yielded no result (not even an acknowledgment that the problems exist). They were not much help. I explained the situation regarding the following:

- Trip Odometer
- Altimeter fluctuations when pressing buttons/case
- GeoCaching lag to final destination
- Squeaky case
- Snapshot setting resets after power down

They told me "if you're having that many problems then you should return the unit". I tried to explain that this is my 2nd unit with the EXACT same problems but the answer was the same. That has got to be the most disappointing answer from a company like Garmin. It is as if they said "We don't care for your business...go elsewhere".
permalink ..."
(einde citaat)


===
rvdk
rvdk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 250
Geregistreerd: 7 apr 2009 10:53


Keer terug naar Garmin GPSMAP62, 62s en 62st, 78, 78s en 64, 64s, 64st

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten