Dat Garmin nog steeds niet in staat is om Intern Geheugen naar SD-card te kopiëren - en vice versa - is ronduit triest. Voor iedere meerdaagse trip is dit één van de (vele) meest ernstige gebreken van een Garmin Outdoor GPS.
Met verwijzing naar mijn eerste Nokia GSM heb ik dit jaren geleden al gesuggereerd bij Garmin maar dat is - blijkbaar - zinloos. Misschien ga ik het nog maar eens melden als ik mijn Don Quichot kostuum, of het bord dat voor mijn kop gemonteerd moet worden, nog ergens kan vinden.
Zie ook:
Mio Cyclo 605HC (óók Waypoint!)
Dankzij de wifiverbinding kun je routes en gegevens synchroniseren met een MioShare-account zonder verbinding te hoeven maken met een pc. Ontvang onderweg groepsberichten op het scherm vanuit social media apps (WhatsApp, Twitter en Facebook) via een geïntegreerde Bluetooth-verbinding met een smartphone.Nogmaals "mijn" oplossing (work-around):
HowTo Back-up en Restore GPS, VIRB, Fotocamera? ImageTank!De ImageTank ziet zowel de SD-card als het Interne geheugen van de GPS. Zodra verbonden stelt de GPS "Mass Storage" voor. Nadat deze is geselecteerd kun je op de ImageTank de Source Folder selecteren: GARMIN (G:) of SD (H:).
Deze situatie is dus exact gelijk aan het verbinden van GPS met PC/Notebook.
De ImageTank heeft een redelijk volwaardige "File Manager": Edit, Rename, Copy, Hide, Create Folder, Properties, Favorites, Filter, Sort, List mode.
Vervolgens is er helaas geen directe verbinding tussen ImageTank en Android-SmartPhone mogelijk. Voor zover ik weet is dit alleen mogelijk door de SD-card uit de Android-SmartPhone los te halen, deze in een Card Reader te plaatsen en de Card Reader in de ImageTank te plaatsen.
Onderstaande melding krijg ik op mijn Samsung als ik ImageTank en SmartPhone met elkaar verbindt:

- Android-Imagetank.png (206.36 KiB) 1791 keer bekeken
Voor iPhone geldt weer een andere situatie.
Met een geheugenkaartadapter is het ook op een iPhone mogelijk om een externe SD-card te benaderen. Dus ook hier krijg je via een omweg de tracks van GPS Intern Geheugen, naar ImageTank, naar SD-card, naar iPhone (en tenslotte naar Internet, e-Mail, Cloud).
Lightning-naar-SD-kaartlezer: € 35,00.
Een dergelijke adapter met een losse, extra SD-card is óók voor een Android of FairPhone een aanrader. Als fietser wil je niet (dagelijks) de SD-card uit en in je Smartphone frummelen. Een USB OTG Card Reader werkt ook en die kost en weegt bijna helemaal niets.
Helaas heeft een ImageTank wél een fors prijskaartje:
- Hyperdrive Colorspace UDMA 3 met 1TB WD Blue
- € 368,95
- 330 gram (inclusief etui, exclusief card-reader en kabeltjes).
Voor @sven-101 komt mijn reactie te laat begrijp ik. Nog afgezien van het prijskaartje in euro's en grammen van de ImageTank.
Maar dan nog – een beetje – de suggestie om óók OsmAnd op de SmartPhone (FairPhone) te installeren. Deze biedt óók de mogelijkheid om óók een tracklog op te nemen. Extra stroomverbruik valt mee (maar de smartphone moet wel de hele dag aanstaan). Alleen heb ik gemerkt (bij zeer incidenteel gebruik) dat de TrackRegistratie op een Samsung S5 Neo niet altijd even stabiel is. Op een Samsung A3 2017 is dat weer beter.
Misschien een idee voor de hoogtepunt-dagen die je zo snel mogelijk met het thuisfront wilt delen?
Niet meer actief op dit forum...