Een prachtig initiatief van JaVaWa!
Echter: is het niet verstandiger om uit te gaan van de laatste officiële versie van de Nederlandse teksten, te weten v2.20 i.p.v. v2.27 (met alle respect voor de makers, natuurlijk)?
Scheurneus schreef:JaVaWa schreef:Na even knutselen heb ik een Excel-bestand gemaakt met daarin alle tags en de Engelse, Nederlandse en aangepaste vertalingen. Er zit ook een macro in die van alle aanpassingen een Nederlands_User.gtt produceert:
http://home.casema.nl/armin/zumo/GarminVertaal.xls
Welke versie nederlands heb je gebruikt, de 2.27 of de standaard in de zumo 2.20?
Owh, ik zie het de 2.27, legenda viel van me scherm
JaVaWa schreef:Het is ook niet de bedoeling dat je het originele Nederlands.gtt bestand hiermee vervangt! Dit bestand moet je er bij plaatsen, het bevat namelijk alléén de wijzigingen. Je Zumo zal (mits de bestandsnaam niet gewijzigd wordt, moet Nederlands_User.gtt zijn) deze automatisch inlezen. De voordelen van deze werkwijze zijn:
- de originele bestanden worden niet gewijzigd, aanpassingen kunnen eenvoudig ongedaan gemaakt worden door dit extra bestand te verwijderen;
- het gedoe met het ophogen van het versienummer is niet nodig;
- bij een update ben je je aanpassingen niet kwijt.
Scheurneus schreef:Er is niks mis met de 2.27 versie, prima bruikbaar, nog steeds.Met behulp van de JaVaWa talen spreadsheet kun je dan weer je eigen wijzigingen maken op de 2.27.
Aanvulling op de 2.27 dus. En voor iedereen die 2.27 nog niet gebruiken / hebben kan deze worden toegepast.
Maar een duidelijke Howto/handleiding voor deze spreadsheet, zodat ook minder computerkundigen dit kunnen toepassen is er nog niet.
Tis meer een expert oplossing
JaVaWa schreef:In het Excel-bestand zit een macro (vandaar dat er (meestal) een waarschuwing wordt getoond bij het openen van het bestand) die alle aangepaste omschrijvingen in de vierde kolom wegschrijft naar een bestand genaamd Nederlands_User.gtt.
FM schreef:...
Hier misschien nog wat meer info. Als je beveiliging in Excel te hoog ingesteld is, zal de macro niet werken. Daarom in Excel:
...
FM schreef:In elk geval: een hartelijke dank aan Javawa. Dit is nog een verbetering op de verschillende versies van Scheurneus. En om beter te doen dan Scheurneus, moet je van goede huize zijn!
Franklin schreef:Net even de stoute schoenen aangedaan en een nieuwe versie 2.19 gemaakt
Met een vreemd zinnetje zodat ik kan controleren of het zou lukken. (Stond eerst versie 2.27)
De zumo gaf netjes de aangepaste tekst![]()
Ook het bestandje GarminDevice.xml was netjes aangepast op versie 2.19.
web updater gestart en er was een update voor de Text Dutch(versie 2.20)
m.a.w. ik hou het bij het zelf aanpassen van het Nederlands.gtt bestand.
Op één plaats de wijzigingen bij houden.
JaVaWa schreef:...maar mij lijkt het veiliger om niet in het originele taalbestand te gaan knutselen als het niet hoeft.
Keer terug naar Zumo 550 en 500
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast