Ik heb ook een goed gevoel over gehouden aan het expert forum. Er werden goede vragen gesteld. Niet overal kwam een antwoord met een oplossing op. Dat had ik ook niet verwacht. Ik heb wel de indruk dat het Garmin nu duidelijk is dat deze groep aanwezige gebruikers een beter communicatie op prijs stellen. Een mooi voorbeeld was de communicatie over de firmware updates. Garmin komt altijd met een short list en een regeltje er achteraan dat er verder nog wat kleine zaken zijn aangepast. Daar nemen wij geen genoegen mee. Wij willen echt ALLES weten wat er in een firmware update zit. Volgens mij hadden ze dat niet verwacht. Goed dat dit is aangegeven en dat ze het nu weten. Hoe Garmin de volledige release notes wil gaan bekend maken gaan ze nog over nadenken.
Aansluitend op voorgaande berichten ben ik ook van mening dat Garmin eigenaars alle problemen moeten melden bij Garmin zelf (want Waypoint levert niet alle Garmin apparaten in Nederland). Dat Waypointklanten problemen en wensen ook aangeven bij Waypoint is natuurlijk ook prima. Natuurlijk kunnen ze met hun expertise de wensen en problematiek van hun klanten nog eens extra verduidelijken voor Garmin. Dat heeft zeker meerwaarde.
Verder kwamen o.a. aan bod het Dead Zumo Syndrom, herberekenen bij rijden in tegenovergestelde richting, het ongewenst omroepen en plaatsen vlaggen van viapunten en Waypoints, verbeteren van communicatie tussen expert gebruikers en Garmin , de ultimate GPS, profielen in de automotive GPS (zoals nu in de Colorado zit), Teleurstelling dat de nieuwe apparaten steeds simpeler te bedienen zijn (door onze vrouwen en grootmoeders

) maar dat je voor het versturen van een route bijna HBO moet studeren, De wens om bij de versimpelde apparaten zoals de Zumo ook een expert modus in te bouwen met alle instelmogelijkheden van de voorgaande streetpilot modellen, de gebruikersonvriendelijke GUI van Mapsource dat inmiddels 10 jaar oud is.
Ook ik vond het optreden van het Sailtron-team wat haperend overkomen.
Afsluitend: Mijn complimenten voor de organisatie van de openingsdag. Ik wens Wayppoint veel succes met hun nieuwe en ruime winkel.
Zumo 390, GPSMAP 62st, Nuvi 205, Edge 800, Montana 650 t, K1100 LT, Autocom Active-PLUS, Wouxun KG-689 porto,
Zumoschroef bestellen? http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=13243