door ++ Lex ++ » 8 maart 2009 13:18
Het is louter therie, want het lijkt me niet aan te bevelen het in het echt te doen, blindvliegen m.b.v. een 60CSx. Maar dit zijn de punten die mij te binnen schieten:
Het is een klein vliegtuig, het heeft dus geen drukcabine. De luchtdruk binnen zal dus redelijk overeenkomen met de buitendruk. Bovendien zal het verschil met de buitendruk vrij constant zijn zolang je met dezelfde snelheid blijft vliegen. De barometrische hoogtemeter zal dus goed gekalibreerd blijven als je hem op automatische kalibratie laat staan. De barometermodus moet uiteraard op variabele hoogte staan.
Je doel is als bestemming ingevoerd, als enkel doelpunt of, indien nodig, als een directe route.
Je kunt het kaartscherm gebruiken, waarbij koers boven me makkelijker af te lezen lijkt. Je kunt dan de richting van de koerslijn in de gaten houden i.p.v. de richting van het kleine driehoekje.
Als je voor het kompasscherm kiest, daar is de te sturen richting nog makkelijker te zien, moet je voor koerswijzer kiezen als het belangrijk is dat je de juiste route volgt, bijvoorbeeld als er obstakels zijn. Als het er alleen om gaat dat je het vliegveld vindt kies je voor de peilingwijzer.
In alle gevallen zorg je ervoor dat de afstand tot het eerstvolgende waypoint en de vlieghoogte afleesbaar zijn. Snelheid en resterende vliegtijd lijken me ook nuttig.
Als de kaart nuttige informatie bevat omtrent waar je precies kunt landen moet je, in ieder geval in de laatste fase, de kaart kiezen.
Laatst bijgewerkt door
++ Lex ++ op 8 maart 2009 23:46, in totaal 1 keer bewerkt.
GPS 45, GPS III, GPS V, SP 2610, 60CSx, Nüvi 765, 62st