door FBO » 20 sep 2009 18:33
Ik gebruik een Zumo 550 en een Nolan "Classic" helm, verbonden met een kabeltje.
Allereerst de helm.
Na twee jaar gebruik komt bij elke verkeersdrempel het zonnescherm naar beneden. Het visier heeft moeite om op een kier te blijven staan en valt steeds dicht.
N-com headset.
Ik heb de headset in de helm gehad. bij gebruik met kabeltje is de headset MONO. Dit komt omdat er bezuinigd is door het contactje in de helmplug weg te laten. In combinatie met het bijbehorende kabeltje tbv de Zumo bleek het ene kanaal harder als het andere kanaal.
N-Com kabeltje.
Aan de Helm kant heeft de 4 polige plug 2x massa.
Aan de Zumo kant zijn het linker en rechter kanaal met elkaar doorverbonden. Het is nooit verstandig van een stereo versterker Li en Re door te verbinden. Stereo houdt in dat het geluid Li en Re verschillen. Hierdoor zullen Li en Re elkaar gaan tegenwerken met mogelijk schade aan de versterker.
Gezien de prijs had in het kabeltje best een extra ader mogen zitten, en in de headset het weggelaten contact.
Bij gebruik bleek verder dat de plug telkens over je schouder schuurt.
Ik heb de N-com headset verwijderd, en de door WayPoint bij de Zumo geleverde headset ingebouwd. (het kabeltje is op de plaats waar hij de helm verlaat al een keer kapot gegaan)
In het kort, volgende helm en headset, zeer zeker geen Nolan.
MapSource 6.16.3
Basecamp 4.3.5
NT2008 -> NT2015.20
Win7 x64
Zumo 550, SW 4.90, Audio 2.20, GPS SW 3.00
VIRB Elite + VIRB Remote