nxt8generation schreef:Dat verklaard niet dat als ik een route aankrijg, deze doorstuur naar de Zumo en dan ook nog eens anders berekend is hé. Zoals je in topic
viewtopic.php?f=119&t=38725&start=30 kan lezen.
Je verwijst naar een topic van bijna een jaar oud. In de tussentijd is er het nodige veranderd, ondermeer de roadlock in basecamp.
In algemene zin is de verklaring dat de zumo, in onduidelijke situaties, best gaat proberen een oplossing op basis van de wegenkaart te bieden. Heb je een route die op een gegeven moment op een kruispunt rechtsaf gaat niet herberekend naar het toestel gestuurd? Goede kans dat ie keurig de inmiddels aangelegde rotonde volgt. Maar niet altijd. Hangt ondermeer af van de mate van afwijking. In het voorbeeld dat ik hierboven gaf heeft het toestel geen referentie en houdt dus het origineel aan.
Je kunt er niet altijd precies de vinger op leggen wat er gebeurt. Maar feit dat de 95% van de oplossing zit in nauwkeuriger werken. Begin daar dus mee en kijk wat daarvan het effect is.
Overigens zou ik persoonlijk deze route opnieuw tekenen in plaats van punten verplaatsen. Het veiligt kun je dat doen door er even een track van te maken en die als 'stempel' te gebruiken. (want de 'lock' in basecamp 'zuigt' ook naar bestaande via's van een andere route).