Yep, ik zag het. Helaas is de minimale afstand tussen extra gegenereerde via-punten 1km.
Toch denk ik dat ik een beetje op een verkeerd spoor terecht ben gekomen door de opmerking van Hans want ik vermoed toch dat wanneer er een viapunt wordt overgeslagen in een route de GPS unit mij via de herberekeningsfunctie toch wil dwingen het overgeslagen via-punt te bezoeken.
Ik heb nog even zitten lezen op internet en ik kwam dit citaat tegen:
"Wat moet je doen als een gedeelte van de route afgesloten is?
Veronderstel dat een stuk weg is afgesloten. Je merkt dat het volgende viapunt precies op dat afgesloten stuk weg ligt. Het herberekenen heeft dan eigenlijk geen zin. want je wordt telkens doorgestuurd naar een punt dat onbereikbaar is. Wat is dan wel een handige optie?".....
en:
"Kies je wel voor herbereken dat zal de GPS je naar het volgende viapunt navigeren. Vervelend als dat viapunt op een plaats ligt waar je niet kunt komen. Neem als voorbeeld een afgezette weg waar dit viapunt ligt.
De GPS blijft proberen je naar dit punt te sturen. Vaak kom je daar achter als je al een paar keer de afzetting bent tegen gekomen."
Of lees ik het nu verkeerd ?
Zie je al een groep van 10 scooterrijders ronddolen door een woonwijk
Wat ook in de praktijk kan gebeuren is dat een klant het apparaat uitzet en bij het vervolgen van de route weer de route opnieuw gaat starten. Met herberekenen AAN zal hij eerst weer terug willen gaan naar het startpunt
Wat er eigenlijk moet gebeuren is dat wanneer men afwijkt van de route men deze zelfstandig op basis van visuele waarneming op het schermpje de route weer moet oppikken. Vanaf dat moment moet de navi weer instructies gaan geven. Volgens mij is dat precies wat de functie "NIET HERBEREKENEN" doet.
Ik zal toch me daarom een goed verdiepen in een alternatieve Garmin. Levert ongetwijveld weer nieuwe vragen op dus tot binnenkort