frank.dg schreef:Heb de indruk dat 1X per jaar méér verandering brengt dan de 4 X die Garmin aanbied
Tuurlijk is dat zo. Dan heb je meteen alle wijzigingen te pakken van dat hele jaar immers.
En inderdaad: het feit dat er viermaal per jaar een update uitkomt betekent niet dat je die update ook elke keer mòet uitvoeren. Stel je voor: het is helemaal niet uit te sluiten dat er binnen een paar jaar elke week, of zelfs dagelijks, een update uitkomt. Gaan we dan elke dag die update uitvoeren? Dacht het niet...
En het shell-stratenboek lag vroeger ook vijf jaar op de achterbank.
Omgekeerd: de updates zijn in de regel gewoon prima in orde. Wat er gebeurde met de 2013.4 was behoorlijk uitzonderlijk - hetzelfde geldt voor de alertheid waarmee Garmin daarop gereageerd heeft overigens... Ik vermoed dat de oorzaak van dit probleem was dat er e.e.a. veranderd is bij de 'leverancier' van de kaarten; feitelijk de NL overheid (dat verklaart althans ook dat het probleem zich alleen in NL voordeed. Maar zulks terzijde).
Wanneer de 2014.1 precies uitkomt is niet met zekerheid te zeggen. Verwachting was medio juni. Maar ik sluit ook niet uit dat er, gezien de ervaringen met 2013.4, er wat extra controleslagen plaatsvinden die extra tijd vragen. Hou dan ook: ik verwacht nog steeds dat ie in juni gaat komen (maar da's slechts m'n glazen bol - je hebt er niets aan).
Wel één tip: Mòcht er nu onverhoopt de dag voor vertrek op vakantie een update uitkomen: laat die dan lekker even achterwege. Liever met een iets oudere kaart dan geheel zonder kaart als er lastminute iets mis zo gaan...