Hans waarom denk je dat we al 6 jaar richting Spanje gaan? Beide motoren op de aanhangwagen en in 1 keer richting Spanje. Hebben dit één keer met de motoren zelf gedaan (waren aan het toeren in de Auvergne en zijn dan vrienden in Spanje gaan bezoeken) maar wegens de totale afstand ben je bijna verplicht ergens te overnachten. Dus 2 hotelkamers, de innige mens versterken en bourgondiërs zoals we zijn dus de nodige pintjes en apero vooraf, de wijn bij de "maaltijd" (een zakje patat kunnen we thuis ook eten) ... Als je dan tot op het extreme af het totale kostenplaatje maakt van benzineverbruik, slijtage banden, onderhoud, overnachting, eten en drinken en dit uiteraard maal 4 doet (2 motards en heen en terug) dan kan ik je vertellen dat een groot deel van onze vakantie betaald is door met de wagen te gaan en de motoren mee te sleuren achteraan/op.
En over de Spaanse wegen kan ik boekdelen schrijven. Kunnen ze zowel in NL als in B nog een puntje aan zuigen om maar over het rijplezier te zwijgen (buiten de dorpjes en steden komen we geen 6 auto's per dag tegen). Ik wil jullie totaal niet jaloers maken maar in september zitten we er weer 4 weken

De Provence, niet slecht, kosten kunnen gedrukt worden door bv een gite te huren. En als de groep niet te groot is wil ik me best opofferen als kok van dienst. Alhoewel als je buiten het toeristisch seizoen blijft er leuke hotelarrangementen of B&B moeten te vinden zijn.