Heb de nu de rider 400 een tijdje in bezit en een aantal routes gereden. Over het algemeen ben ik heel tevreden over de verbeteringen.
Afgelopen Pinksterweekend met een aantal Garmin boys gereden rond Cochem, Adenau Nurnburgring en de rest van het Moeselgebied.
GDB routes ontvangen van de Garmin boys en omgezet (met Tyre) naar gpx. Ook alles ff nagelopen om punten op kruisingen, rotondes, punten op de andere weghelft op de snelweg en punten in zijstraten te verwijderen. Garmin Basecamp heeft er een handje van om vooral kruisingen en rotondes vol te proppen met punten. Ik verdenk ze ervan dat ze dit doen om TTR bezitters het leven zuur te maken, maar dit terzijde. Afijn, gewapend met een paar schone GPX bestanden op de TTR 400 ging het van start.
Op de heenweg ging het al fout. Ik heb waarschijnlijk te laat op "Rijden maar" gedrukt (in de veronderstelling dat ie zelf wel door zou hebben dat ik ging rijden net als bij de TT5000 voor in de auto). Hierdoor begon de typische TTR ellende weer. Keer om, ga terug etc. Hij bleef mij tot aan de eerste tankstop terug naar ons meeting point in Venlo sturen. Aardig frustrerend als je de resterende kilometers en rijtijd op ziet lopen in plaats van af, en de helmspeakers maar blijven tetteren "keer om" en "volgende afslag" bij IEDERE afslag.
Nu heb ik mijn helm speakers uit gezet (anders wordt je gek) en gedacht; dat lossen we bij de tankstop wel op. Niet dus. Ik heb geen enkele mogelijkheid gevonden om de TTR de route te laten hervatten vanaf het punt waar ik was. Ik moest en zou terug naar Venlo. Je moet toch een gpx route kunnen laden en die dus ergens halverwege op kunnen pakken? Wat een teleurstelling dat dit niet gaat. Dus maar snelste route naar het eindpunt ingesteld en bijna niet "voor" kunnen rijden. Balen.
Dag 2 ging ook bijna mis. Het startpunt ook weer voorbijgereden voor ik de route activeerde. Door terug te rijden (ca 1km) pikte de TTR de route wel goed op en bleef het daarna goed doen. Maar ik durfde dus niet een Tankstelle of eettent op te zoeken en daarnaar toe te navigeren om vervolgens de route opnieuw te laden. Dit in de vrees dat ik weer naar het begin van de route gestuurd zou worden.
Wat wel goed werkte is als ik een aantal routepunten miste (doordat die Garmin boys toch net ff anders rijden door een dorp etc.) dat ik niet werd teruggestuurd maar dat ie wel netjes verder navigeerde.
Maar wat is dat nou jongens, er moet toch een mogelijkheid zijn dat je een route of een track halverwege oppikt? Ik heb alles geprobeerd, wis startpunt, een punt instellen als beginpunt, tussenpunten erbij proberen te voegen, NIETS WERKT! Je moet en zult terug naar het begin van de route terug moeten rijden. Dit is natuurlijk al gauw niet meer te doen.
Wat een ellende. Wat doe ik fout of is dit nu weer eens iets waar iedereen met een TTR 400 het mee moet doen?
Dus als je motorrijders een aantal keren door de straat heen en weer ziet komen weet je; "die heeft een TTR 400 en is bezig een route te starten".
Hoop dat we snel een oplossing krijgen via een gebruiksinstructie of een software update.
Groeten,
Mark