Aangezien ik aankomend jaar een lange fietstocht wil gaan maken ben ik nu al langzaam aan het rondkijken voor een nieuwe GPS apparaat voor op de fiets.
Op dit forum heb ik al bijzonder veel interessante informatie, waaronder http://www.gps.nl/fietsnavigatie/, gevonden, echter heb ik additionele vragen tav de aankoop welke ik zo 1,2,3 niet gevonden krijg op het internet/dit forum.
Ik ben namelijk, naast dat het natuurlijk GPS dient te ondersteunen, op zoek naar de volgende functionaliteit voor het apparaat:
- Mogelijkheid tot aansluiten van externe GPS ontvanger (dit is puur wanneer het interne GPS signaal niet meer goed zal werken);
- Opladen middels 'USB-kabel'. Hiermee doel ik op het feit dat ik het liefst niet de batterijen er fysiek uit hoef te halen en deze in een oplader dient te stoppen. (Dit in het kader van de fietstocht die ik maak, ik wil namelijk zo min mogelijk bagage meenemen) Een USB-kabel heb ik namelijk altijd bij voor mijn telefoon.
- Hij zal naast het vastleggen van de GPS markeringen ook in staat moeten zijn om een route te berekenen en dusgewenst te volgen (zoals de Garmin Oregon 550 ook kan).
Ik hoop dat jullie me iets van suggesties kunnen geven

Thanks!