blazez schreef:Mijn oude nuvi die ik uit de kast heb gehaald doet precies hetzelfde. De originele Garmin kabel doet het prima op de powerbank, maar een simpele USB kabel die ik gekocht gehad met een haakse connector (standaard USB ) en ook andere USB kabels hebben dat hij dan op USB modus gaat.
Sommige toestellen lijken dan nog wel te willen schakelen door de kabel er uit te galen en bij het opnieuw opstarten de kabel er weer in te doen (volgens YouTube filmpjes), maar dat is mij niet gelukt.
Kwestie van proberen welke kabel het wel en niet doet.
Het heeft inderdaad te maken met de bedrading in de kabel denk ik. De ene kabel is zeker de andere niet.
Ik meen dat er twee typen Mini-USB kabels zijn; een USB voedingskabel, een datakabel maar ook nog een Garmin kabel.
Verschil tussen de voedingskabel en datakabel zijn de data lijnen. Bij de Garmin kabel zit er meen ik een afwijkende weerstand gemonteerd tussen twee aders, dit dan weer om de juiste status te herkennen.
Overigens werkt het met de standaard Mini-USB kabels ook gewoon, mits je de juiste hebt.
Er is meer over geschreven op het forum hier en laatst plaatste HaWee ook een link naar de Garmin kabel pin-out.
Zie:
viewtopic.php?f=113&t=47659&p=408536&hilit=Usb+kabels#p408536@Dingeman
Mogelijk dat een mini-USB voedingskabel de oplossing voor je is..