Carlstein11 schreef:bedankt voor de uitleg. Ik neig nog steeds meer naar de TomTom ik rijd nooit in een grote groep en ik heb gelezen dat je met de TT ook routes kan maken met My drive?
Maar wat voor headset gebruiken jullie eigenlijk?
Het moet goed te verstaan zijn in een intergraal helm op een Yamaha R1 dus eigelijk vol in de wind.
Ik gebruik een Sena SMH5. (De normale, zonder FM radio). Ik communiceer niet met andere Sena's, maak dus geen gebruik van de intercom functie die overigens op de SMH5 maar 400m rijkt. Je kan overigens altijd een tweede identieke toestel bijkopen en koppelen. (Bij de goedkoopste Cardo Scala kun je opnieuw beginnen met twee headsets kopen)
Overigens heb ik ook geen windscherm. Tot snelheden van 120 a 140km/u heb ik geen probleem met verstaanbaarheid maar bij hoge snelheden krijg je meer last van windruis waar je zelf beter over moet navragen.
Indertijd werd mij bij Waypoint verteld dat de Sena een
harder volume had dan een Cardo Scala Rider (het andere veel verkochte merk headset).
Sena was een paar jaar geleden nog in opkomst en intussen zijn er wat meer modellen.
De SMH5 (is de goeddkoopste Sena) vind ik erg prettig in bediening vanwege de grote volume draaiknop (waar Cardo twee druktoetsen gebruikt voor volume up en down).
Uclear schijnt dacht ik nog wat compabiliteits problemen met sommige smartphones te hebben. Kijk daarom altijd wat de fabrikanten opgeven aan compatibele telefoons (ook dat is nog geen garantie).
Maar ga dus zeker voor gedegen advies naar Waypoint of Mr.GPS en laat je goed voorlichten over de mogelijkheden.
Er zijn ook headsets met ingebouwde FM radio (geen ervaring mee), of met twee Bluetooth kanalen waarmee je ook je smartphone rechtstreeks (buiten de Rider om) met de headset kan koppelen.
De Rider heeft immers geen muziek player, kun je dan toch muziek luisteren. Denk hier vooraf over na wat je wilt.
Routes maken m.b.v. MyDrive kan inderdaad ook en je kunt de route dan ook nog via de cloud naar je Rider sturen (mits gsm gekoppeld is voor verkeersinfo).
Echter routes maken met MyRouteApp Gold werkt veel makkelijker en met meer mogelijkheden.
De Gold versie, welke ook de TT kaart gebruikt, kost echter wel €75 voor Lifetime abo (€50/€25 voor 1jr.), en kan ook met Google en Garmin/Here kaarten overweg.
De normale versie is gratis maar kan alleen overweg met Google Maps, net zoals Tyre-Pro dat kan (die laatste krijg je er overigens gratis bij, bij de Rider 4xx.)