In algemene zin, los van de 276Cx kom ik regelmatig tegen dat pairing van Bluetooth mislukt doordat men de verkeerde handelingen doet.
Dat is an sich niet zo vreemd. Bijvoorbeeld als men eerst succesvol een telefoon weet te pairen. Ingeval van de Sena gebeurt dat door het ingedrukt houden van de telefoonknop. Da's goed te onthouden; en als je dan een paar dagen later je gps wil koppelen doe je 'dus' dezelfde handeling. Echter: doordat die communicatie via een ander protocol verloopt lukt dat vervolgens niet. Je moet nl. niet de telefoonknop ingedrukt houden, maar de jog-dial.
Bij mijn eigen Schuberth heb je een vergelijkbaar verschil en ben ik hier zelf ook al eens een uurtje al vloekend mee aan het klooien geweest. Als je het gevoel heb dat sprake is van een bug bij Garmin (wat niet de eerste keer zal zijn) richt je je op de Garmin en ben je niet geneigd om de handleiding van je BT erbij te pakken.
En ook al had ik die handleiding best al eens gelezen: ik bleef aanvankelijk in dat kringetje ronddraaien.
Dan heb je soms een duwtje (ander woord: Tip) nodig om op het juiste spoor te komen.
Dit forum hangt aan elkaar van dergelijk duwtjes; ik begrijp niet goed waarom daarover ineens een principiële discussie ontstaat.
Een heel ander thema is het initiatief van Mulden om een 'gesloten' draad te starten om de verschillende problemen met de 276Cx overzichtelijk te houden. (zie
https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=137&t=48420)
Dat is enerzijds te waarderen, anderzijds ongebruikelijk voor een forum. Een forum staat of valt immers juist met interactie. Hoe meer er op gereageerd wordt, hoe meer de betreffende draad 'in beeld' blijft. En zonder in beeld te blijven zal een draadje ook niet in leven blijven. Bijkomend aspect is dat te veel grote letters, uitroeptekens etc etc een onderwerp schreeuwerig maken; wat irritatie bij gebruikers kan oproepen.
In dat kader twee alternatieve suggesties:
a. zet een 'externe' pagina op voor dit soort opsomming; a la
https://garminoregon6xx.wikispaces.com/Common+Issuesdanwel (praktischer):
b. zet als eerste punt van een draadje een opsomming van issues (vergelijkbaar met de link hierboven); laat gewoon op de draad reageren, maar actualiseer continu dat eerste bericht, onder vermelding van de laatste update.