Gisteren heb ik een bug ontdekt (firmware v3.30) bij het opslaan van een route die op het apparaat zelf is aangemaakt. Ik maak een route door op de kaart punten te selecteren. Dat werkt in de laatste firmware versies prima.
Vervolgens activeer ik die route waarbij er een route wordt berekend langs die punten met de instellingen behorende bij het geselecteerd profiel (autorijden, motorrijden, etc.).
Op mijn 278 was ik gewend dat je die berekende route kon opslaan. Het voordeel daarvan is dat je de route tijdens het rijden kunt stoppen. Als je hem later weer opstart en herberekenen staat uit volstaat het naar de route te rijden en zodra je er op bent worden de aanwijzingen weer hervat. Dat is makkelijk als je bijvoorbeeld even een tankstation wilt zoeken.
Dat opslaan van de berekende route doe je in het scherm waar de aanwijzingen onder elkaar worden weergegeven in een tabel met pijltjes en beschrijvingen. Druk ik op MENU dat krijg ik op de optie Save Route. Alleen als ik die selecteer schakelt het apparaat zichzelf meteen uit en de route wordt niet opgeslagen.
Opvallend is, dat wanneer ik met de FIND knop slechts één bestemming kies en daar de route heen laat bereken dan werkt die Save Route optie wel naar behoren.
Is dit een herkenbaar probleem?
Ik heb het inmiddels gemeld bij Garmin.