Ik gebruik mijn Montana voor fietsen, kanoën en wandelen. Voorlopig blijft het bij fietsen. Ik ben erg teleurgesteld in het apparaat. Vandaag een nieuwe kaart op het geheugenkaartje laten zetten. De route voor een bestemming op ongeveer 100km afstand kan niet berekend worden, bij 68% is het over en uit. Na een tijdje verschijnt dan de melding dat er een probleem is en dat er onvoldoende geheugen is.
Ik heb al alle foto's er uit geknikkerd. Maar het probleem blijft. Kaartmateriaal staat op het micro sd kaartje. Vraag is nu waar de Montana zijn berekening opslaat. Intern geheugen (kan ik dat ergens meten hoeveel daar van gebruikt is?) of de ruimte op de kaart. Bij het laatste zou ik dan de kaarten voor de auto eruit kunnen gooien, ik heb daar een ander apparaat voor. Ook 3d kan er uit. Kan dat op het toestel geregeld worden of moet ik dan dat microkaartje met de computer bewerken?
Ook heb ik in de Montana een irritante lijn vanaf het punt waar vandaan ik gestart ben, is die niet eruit te krijgen?