Ik heb flink gezocht, want dit onderwerp zou allang op het forum moeten staan (lijkt me), maar kon het niet vinden. Mijn vraag is als volgt:
Bij het maken van een route (Basecamp 4.7) overkomt het me best vaak dat als ik een routepunt invoeg (via potlood +)de route ineens een idiote omweg maakt en de rijrichtingpijltjes ineens in de andere richting wijzen. In de afbeelding hieronder moet de route onderlangs lopen via de Zandveldseweg (zie grote zwarte cirkel). Basecamp weigert dit, terwijl daar ik gisteren gewoon heb gereden! Bij het punt met het rode cirkeltje zit de boosdoener denk ik: toen ik de route aan het maken was, ontstond er steeds bij dat punt een krankzinnig en volstrekt onlogische omleiding richting het groen omcirkelde gebied.
HAMVRAAG: hoe kan ik de route repareren als hij ineens een onlogische omleiding maakt of in tegengestelde richting gaat?
Ik loop hier continu tegenaan en verwijder dan wat punten, zet ze opnieuw neer en in de meeste gevallen is het dan opgelost. Maar op dit punt in de kaart lukt het me gewoon niet. Ook niet met een nieuwe route!