Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Verschillen Onroute 2.10 vs V5 (5.15)

Een apart programma, ontwikkeld door Waypoint i.s.m. ANWB Promotor en autokampioen. OnRoute is een routeplanner die niet alleen snelle, maar vooral ook MOOIE routes kan maken voor auto en motor. Die kun je uitprinten, maar ook exporteren naar GPS.

Verschillen Onroute 2.10 vs V5 (5.15)

Berichtdoor Globe80 » 28 apr 2019 18:09

Goedenavond,

Nu het motorseizoen weer voor de deur staat, heb ik mijn huidige Onroute 2.10 kaarten geupdate naar de meest recente versie V5 (5.15).
Nu valt mij op dat er behoorlijk dat verschillen zijn wanneer ik beide kaarten vergelijk in Basecamp (4.6.2).
Vergelijk Onroute 2.10 vs V5 5.15.JPG
Vergelijk:
Vergelijk Onroute 2.10 vs V5 5.15.JPG (268.68 KiB) 327 keer bekeken


Nu is mijn vraag of dit klopt, of doe ik iets verkeerd?

Groet,
Xavier
Globe80
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 apr 2019 17:33

Re: Verschillen Onroute 2.10 vs V5 (5.15)

Berichtdoor Mgent » 28 apr 2019 18:17

Bij mij in 5.15
Bijlagen
Schermafbeelding 2019-04-28 om 19.16.16.png
Schermafbeelding 2019-04-28 om 19.16.16.png (356.15 KiB) 322 keer bekeken
Zumo 595, iPhone 8plus, Cardo G9x, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.4, CN Europe NTU 2020.10, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.
Avatar gebruiker
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1763
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

Re: Verschillen Onroute 2.10 vs V5 (5.15)

Berichtdoor zoeff50 » 28 apr 2019 20:33

Het klopt dat er grote verschillen bestaan tussen het aantal groene wegen tussen v 2.10 en latere versies. Op dit forum is e.e.a. in het verleden al uitgelegd (door Waypoint). Ook OnRoute zegt er het e.e.a. over op hun website. In de latere versies van de OMK is gekozen voor minder groene wegen, maar wel wegen waarover je beter kunt doorrijden. v 2.10 bevat heel veel, misschien teveel, groene wegen, die meer van het type zig-zag routes opleveren. Het blijft een persoonlijke voorkeur wat je onder mooie motorwegen- en routes verstaat. Met de City Navigator kaart kun je routes maken over hele mooie motorwegen die niet als groene wegen op de OMK kaart staan. Door ervaring wijs geworden maak ik routes in BaseCamp vrijwel altijd met de CN kaart. Met de CN kaart is het veel flexibeler werken dan met de OMK in BaseCamp. De OMK gebruik ik vrijwel alleen met de Zumo om op een makkelijke manier een mooie route te rijden van A naar B. De OMK is m.i. ook bedoeld om in de Zumo te gebruiken, niet om met BaseCamp een route te maken (met viapunten).
Gr, Fred
(Honda CRF1000LAD-Africa Twin, Zumo395, OnRoute Motorkaart, GPSmap76CSx, eTrex-H)
Avatar gebruiker
zoeff50
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 228
Geregistreerd: 28 jul 2008 08:27
Woonplaats: Assen

Re: Verschillen Onroute 2.10 vs V5 (5.15)

Berichtdoor RonalT » 28 apr 2019 20:38

Wat ik regelmatig doe is een route met OMK maken in basecamp en deze omzetten via een track naar de CN kaart. Dan kan je inderdaad flexibeler werken
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OnRoute Motorkaart Midden-Europa
En een VivoFit HR / Vivoactive 3 om te koppelen met een EDGE 25
Avatar gebruiker
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 3108
Geregistreerd: 20 sep 2006 18:14
Woonplaats: Dinteloord

Re: Verschillen Onroute 2.10 vs V5 (5.15)

Berichtdoor Globe80 » 29 apr 2019 19:02

Dank jullie wel voor de heldere uitleg en tips! Hier kan ik zeker wat mee.
Inderdaad heeft versie 2.10 erg veel groene routes, logisch dat hier in geschrapt is.
Globe80
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 apr 2019 17:33


Keer terug naar OnRoute Auto/Motor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast