Of liever: Dit draadje in het forum van Flitsservice: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=20039
Mijn eerste reactie was "tsjonge jonge, weer zo'n broodje aap verhaal". Echt zo'n verhaal voor in de kroeg, dat jarenlang als waarheid te boek kan staan.
Maar toch ook wel relevant: stel dat het waar is, dan kan het toch wel relevant zijn om onze klanten hier even op te attenderen: 95 euro boete is niet niks. En niet te vergeten: misschien zijn er inderdaad wel situaties dat zo'n GPS de verkeerveiligheid in gevaar brengt!
Meteen dus maar even contact gezocht met de enige melder van dit bericht die ik kon vinden. En hij was bovendien zo vriendelijk me een scan van zijn gele bonnetje toe te sturen. Donders!! Dus geen broodje aap??

Op basis van wat de agent tegen 'm zei maar even een paar foto's gemaakt van wat wel en niet toegestaan zou zijn. En een apart nieuwsberichtje op het forum ( http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=6476 )
Even de vinger aan de pols houden, want dit kon wel eens 'hot' zijn. Er rijden immers honderdduizenden met een tomtometje rond en dat wordt scoren voor de hermandad...
En ja hoor: hoe voorspelbaar: gisteravond stond het al op www.geenstijl.nl, vanochtend in het AD en op TV berichtte RTL-Z erover.. De rest zal spoedig volgen. Want zelfs de beurs reageerde erop en rond 10 uur vanochtend had tomtom maar liefst 10% van haar waarde verloren.
10%!!!!!!
Doordat één vent in Nederland zijn navigatiesysteempje (niet eens een tomtom) zodanig idioot had bevestigd dat een agent voor het eerst in z'n leven uitriep 'dat kan ècht niet!' en de goede man niet slechts daarvoor waarschuwde maar meteen een bon van 95 euro uitschreef!!!
10%!!!!!!
Doordat die agent gewoon een beetje de balen had van die slingerapen die tijdens het rijden met een pennetje op de PDA een adres invoeren Hij had er net nog twee gezien, of was het doordat de koffieautomaat het niet deed, doordat ie had moeten krabben op de voorruit of gewoon doordat het rotweer was of z'n schoonmoeder op bezoek was.. Of doordat die navigatierijder hem meteen zo eigenwijs van repliek diende.... Geen idee waarom, maar normaal had ie alleen een waarschuwing gegeven: niet meer doen joh... Nu werd het een bon.
95 euro!!!
En als ik bekeurd was zou ook ik zou het daarbij niet laten zitten, en ook ik zou m'n gram halen, op z'n minst op dit forum! Potverdorie ff 95 euro aftikken! En het was niet eens voor wildplassen!! Mede-flitsservice-lezers: wees gewaarschuwd en deel mijn leed!!!
Maar ja: daar blijft het dan natuurlijk niet bij. Voor je het weet sta je ook op het gps-forum, zelfs met een scan van het PB. Da's geen broodje aap, da's echt! En dus kom je dan op geenstijl.nl, nu.nl in het AD en op RTL. Ben benieuwd naar de journaals van vanavond! Ook maar even naar CNN kijken, want hier is wat loos!!! Dit kon nog wel een belangrijker zijn dan het kamerdebat over Afghanistan!
300 miljoen!!!
En voor wie daarover nog zou twijfelen: vanochtend om 10.00 was tomtom maar liefst 10% van z'n koers kwijt! Da's naar beurswaarde gericht toch maar liefst 300 miljoen euri!!! 20 euro boete per Nederlander!Da's meer dan ze uberhaupt in Nederland aan navigatiesystemen verkocht hebben!!!

77 km/h te hard
...............Duh??...........
77 km/h. Waar slaat dat nu weer op??
Alle berichtgeving is gebaseerd op het bonnetje van welgeteld één persoon. Een persoon die anoniem wil blijven, omdat hij nog een 'zaakje' heeft lopen waarbij hij 147 reed waar hij maar 70 mocht. Vandaar ook dat ie graag gebruik maakt van de diensten van flitsservice.
De tomtom is 300 miljoen minder waard geworden door één melding van één persoon die anoniem wilde blijven (en inmiddels vermoedelijk als 'beschermde getuige' politiebescherming krijgt ).
geen tomtom
Het meest beroerde voor tomtom is bovendien dat de veroorzaker niet eens een TomTom had. Sterker: hij had een NavMan, en de ingewijden weten dat dat eigenlijk helemaal geen navigatiesysteem is.....
----------------------------
Moraal van het verhaal?? Ik weet niet, zit er een moraal in??
- dat we wat weinig vertrouwen hebben in de hermandad?
- dat we wat minder vertrouwen zouden moeten hebben in de media?
- dat we wat minder vertrouwen zouden moeten hebben in flitspaaldiensten? (77km/h te hard...)
- dat de financiele markt geen idee heeft wat ze aanmoet met navigatie?
- dat de analisten meestal rond 10 uur de krant lezen?
- dat een stratenboek op je schoot veiliger is? Njet.
- dat we ons gezond verstand een beetje moeten gebruiken als je een ding aan je voorruit hangt?
Ja, dat was het wel zo'n beetje... Vooral dat laatste...