Dirk motard schreef:Paar jaar geleden met motortours (een groepsreis) naar de Dolomieten geweest en daar waren alle merken gps’en aanwezig. De organisatie leverde (op voorhand) degelijke routes in .GDB voor de garminners en tracks in .gpx voor oa. de Tomtom’ers. Ikzelf reed (met m’n TT410) in een groepje met 3 generaties garmins. En toch liepen die routes gelijk. Ik heb dus echt helemaal die slechte ervaring niet met verschil in routes , ook niet op andere momenten met zelf gemaakte routes (want ik veronderstel dat een reisorganisatie z’n routes op voorhand wel nakijkt op degelijkheid)
Echter in kaartmateriaal van verschillende merken , en ook van hetzelfde merk en verschillende jaren enz , zullen ALTIJD verschillen mogelijk zijn. Het zal dus wel zijn dat je , ook al doe je alles goed , er af en toe iets anders uit komt. Is het meer dan af en toe dan is er iemand die iets verkeerd aanpaktEn dan nog zie ik het probleem niet , je rijdt in groep iedereen volgt de eerste , toch. Desnoods kan je wat uitzoomen en als het echt de verkeerde kant opgaat , even stoppen en nakijken.
FM schreef:.....Onze voorrijder vorig jaar in de Dolomieten had zijn gps staan op automatisch herberekenen, terwijl hij een track in zijn Zumo geladen had... Wij hebben hem 3 keer doen stoppen en terugdraaien; de 4e keer wilde hij niet terug.
Hij was rond de middag in het hotel, wij hebben lekker de Pordoi, Campolonga, Gardena en Sella gereden
RonalT schreef:En een paar jaar geleden .GDB voor Garmins? Dat is toch al van een jaar of 6 geleden.Wij gebruiken al heel lang Basecamp en die werkt standaard met GPX-bestanden........
Dirk motard schreef:FM schreef:.....Onze voorrijder vorig jaar in de Dolomieten had zijn gps staan op automatisch herberekenen, terwijl hij een track in zijn Zumo geladen had... Wij hebben hem 3 keer doen stoppen en terugdraaien; de 4e keer wilde hij niet terug.
Hij was rond de middag in het hotel, wij hebben lekker de Pordoi, Campolonga, Gardena en Sella gereden
Het is bijna nieuwjaar geef hem een TT cadeau , hij gaat er veel plezier aan hebben![]()
![]()
Keer terug naar TomTom Rider 550
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast