Hallo allen,
Na 6 jaar een Edge 800 gebruikt te hebben voor mijn wandelingen en fietstochten was het tijd voor vervanging. De keuze werd een GPSMAP 66. Een verademing, want het scherm is veel groter en eindelijk een karabijnhaak voor bevestiging. Alleen stel ik mij vragen bij de hoogtemeter. Die van de Edge 800 was vrij goed en klopte ook met de schattingen van de planning in Basecamp. Ook stonden hoogtecorrecties standaard af in Garmin connect. Bij de GPSMAP 66 staan hoogtecorrecties standaard aan. Dat is toch vreemd voor een toestel met barometrische hoogtemeter? Wanneer ik de correcties af zet krijg ik onrealistisch hoge aantal hoogtemeters. Vb: 550m gestegen volgens GPSMAP en na correctie en bij planning werd dit 110m. Een verschil van 440m. Dat kan toch geen kleine afwijking meer zijn? Ik weet dat zo'n barometrische hoogtemeters afhankelijk zijn van weerschommelingen maar gisteren was er dat nauwelijks. Heb ik hem misschien verkeerd ingesteld?
Hij staat nu op continu calibratie en variabele hoogte. Ook de instelling van hoogtecorrecties aan vind ik vreemd. Is dat bij jullie ook?