XT2 en verbinden pc nog steeds waardeloos

Plaats reactie
hendigejapie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 159
Lid geworden op: 21 jul 2007 09:37

XT2 en verbinden pc nog steeds waardeloos

Bericht door hendigejapie »

Dacht dat Garmin het verbinden met de pc wel ens een keertje opgelost heeft. Elk ander apparaat verbind meteen met de pc, als is het een prul van een dingetje maar de XT2 verbind nog steeds net zo slecht als de vorige Zumo`s. Waarom krijgen ze dat niet voor elkaar?

Gebruikersavatar
radja
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 88
Lid geworden op: 5 jul 2009 21:33
Locatie: Beesd

Re: XT2 en verbinden pc nog steeds waardeloos

Bericht door radja »

Geen enkel probleem mee.
Je hebt geen therapeut nodig, als je motor rijdt.

Gebruikersavatar
nomko
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 apr 2021 10:10
Locatie: Den Haag

Re: XT2 en verbinden pc nog steeds waardeloos

Bericht door nomko »

Okay, ff tot 10 tellen en rustig ademhalen...

Jouw post is 1 grote hoogdravende gebulder. Wat je nalaat is te vertellen wat er fout gaat.

Zet alle stappen even onder elkaar wat je doet en welke meldingen te krijgt zowel op jouw XT2 en op de pc.
Afbeelding

Garmin Zumo XT

hendigejapie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 159
Lid geworden op: 21 jul 2007 09:37

Re: XT2 en verbinden pc nog steeds waardeloos

Bericht door hendigejapie »

welke stappen moet ik ondernemen om een apparaat met een kabel te verbinden? elk ander apparaat in huis wat ik verbind via usb is binnen een paar seconden verbonden. Zelfs een tomtom systeem verbind gewoon meteen. Maar elke zumo wat ik ook maar aan de pc hang verbind moeilijk of helemaal niet.
De stappen die ik onderneem, ik sluit een usb kabel aan tussen pc en Zumo, en dan is het wachten totdat er eens een verbinding tot stand komt.
Meerdere pc`s geprobeerd. Vorige XT en 590 hadden dit probleem ook al. Dacht dat de XT2 met usb-c dit wel opgelost zou hebben maar nog steeds is het wachten op een verbinding elke keer. Heel soms is er meteen een verbinding maar de meeste tijd is het afwachten.
Niks geen hoogdravend gebulder, alleen nog steeds een grote ergernis dat het niet werkt zoals elk ander apparaat met usb.
2 vaste pc's en 3 laptops geprobeerd, diverse usb kabels ook de originele Garmin kabel en alle soorten usb poorten gehad.
Als jij een stappenplan hebt hoor ik dat graag.

nomko schreef:
2 mei 2024 11:32
Okay, ff tot 10 tellen en rustig ademhalen...

Jouw post is 1 grote hoogdravende gebulder. Wat je nalaat is te vertellen wat er fout gaat.

Zet alle stappen even onder elkaar wat je doet en welke meldingen te krijgt zowel op jouw XT2 en op de pc.

arieflipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2008 01:07
Locatie: Maasdijk

Re: XT2 en verbinden pc nog steeds waardeloos

Bericht door arieflipper »

De Zumo gaat bij verbinding een aantal bestanden aanmaken.
Bijv, een bestand met de tracklogs en een bestand met alle in de Zumo geladen routes.
Het aanmaken van die bestanden kost wat tijd. Probeer maar eens je Zumo te verbinden nadat je eerst alle tracklogs en alle routes verwijderd hebt.
Je zult zien dat het verbinden dan een stuk sneller gaat.
Het verbinden bij de XT en XT2 gaat trouwens een stuk sneller dan bij de oudere toestellen.
Zumo XT / Navigator VI / Zumo 595 / 2610 versie? / MS 6.15.7 / BC

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3877
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: XT2 en verbinden pc nog steeds waardeloos

Bericht door RonalT »

hendigejapie schreef:
2 mei 2024 18:27
...
De stappen die ik onderneem, ik sluit een usb kabel aan tussen pc en Zumo, en dan is het wachten totdat er eens een verbinding tot stand komt.
Meerdere pc`s geprobeerd. Vorige XT en 590 hadden dit probleem ook al.
...
Heel soms is er meteen een verbinding maar de meeste tijd is het afwachten.
Niks geen hoogdravend gebulder, alleen nog steeds een grote ergernis dat het niet werkt zoals elk ander apparaat met usb.
2 vaste pc's en 3 laptops geprobeerd, diverse usb kabels ook de originele Garmin kabel en alle soorten usb poorten gehad.
Als jij een stappenplan hebt hoor ik dat graag.
...
Ik heb de delen zonder informatie maar verwijderd, blijft er dit over waar eigenlijk nog veel dingen in staan die het probleem niet verduidelijken.
Er wordt gevraagd welke stappen je onderneem om de verbinding tot stand te brengen. Ik lees alleen het aansluiten van een USB-kabel. Tot zo ver goed.

Inderdaad is verbinden van een ZUMO even wachten, kan soms enkele minuten duren als er veel tracks en routes zijn in te laden e.d.

Tja gebulder? Wat jij "uiten van grote ergernis noem" is voor een ander gebulder. Vooral omdat je in het eerste bericht geen enkele info geef, buiten je ergernis.
Dat het op geen enkele computer met geen enkele kabel werkt betekend een behoorlijk probleem is.
En nee, een stappenplan hebben we niet (1) omdat we er geen probleem mee hebben, (2) omdat het probleem niet duidelijk is door weinig info.
Volgens mij kan het niet zo zijn dat er geen enkele actie te zien is, maar daar horen we niets over.

Misschien dat je beter het toestel ondeer je arm kunt nemen en naar de verkoper terug gaan en om een oplossing vragen. Dat is de aangewezen partij.
Wij kunnen enkel adviseren als er een duidelijke probleem-opschrijving wordt gegeven.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1720
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: XT2 en verbinden pc nog steeds waardeloos

Bericht door guzzi vero »

Heb nog met geen enkele Garmin problemen gehad bij aansluiten op de USB-2 poort van de pc. Ja, het kan een 10-tal seconden duren eer de pc hem herkent maar daarna gaat alles zoals het moet. Misschien eens de USB poorten van je pc resetten via Device Manager zodat ook het handshake protocol vernieuwd wordt. https://recoverit.wondershare.com/usb-t ... ndows.html
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo XT2”