Synchroniseren routes Rider 450 werkt niet

Plaats reactie
Klassiekerrally
Berichten: 6
Lid geworden op: 1 jun 2024 21:11

Synchroniseren routes Rider 450 werkt niet

Bericht door Klassiekerrally »

Ik heb een heel mooie -gebruikte- TomTom Rider 450 gekocht. Compleet met alle toeters en bellen.
Mijn vorige TomTom (een Start 42) kon ik 'gewoon' via USB koppelen aan mijn MacBook Pro, en dan updaten met behulp van MyDrive Connect.

Bij de Rider 450 werkt dat dus niet. Die moet via Bluetooth verbonden worden met de rest van de wereld.

En dat lukt dus niet.

Ik heb 3 verschillende mobieltjes geprobeerd. Mijn eigen iPhone 8S, een nieuwere iPhone en een nieuwere Samsung. In alle gevallen geeft de TomTom het volgende aan:

Traffic Verbonden
MyDrive Verbonden
Bluetooth Verbonden

En bij het menu Bluetooth-verbindingen: Netwerk Verbonden

Maar wat ik verder ook probeer, zoals resetten van de verbindingen, opnieuw inloggen en de TomTom resetten: Het helpt niet. Ik kan de TomTom niet synchroniseren met MyDrive. En dat terwijl nieuw geïnstalleerde TomTom apps op de telefoon wél direct mijn eigen routes in de lijst hebben staan...

Wie heeft hier een oplossing voor?

Klassiekerrally
Berichten: 6
Lid geworden op: 1 jun 2024 21:11

Re: Synchroniseren routes Rider 450 werkt niet

Bericht door Klassiekerrally »

Oh ja: Als ik de MyDrive app op mijn iPhone (waar de routes dus wél in staan) wil koppelen met mijn Rider 450, werkt dat dus ook niet. Mijn iPhone ziet de TomTom alleen als deze vanuit de TomTom is gekoppeld. Andersom (zoals de MyDrive app suggereert) werkt niet.
Koppel ik de iPhone aan de TomTom, verandert het scherm van de MyDrive app in 'EEN OGENBLIK GEDULD...', waarna de melding 'VERBINDINGSFOUT Probeer het opnieuw' verschijnt.

Dirk motard
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: Synchroniseren routes Rider 450 werkt niet

Bericht door Dirk motard »

Vergeet de connectie tussen mobiel en Rider via de mydrive-app. Die is enkel voor de extra functies van de 550. En nieuwsflash : daar werkt dat ook al 5 jaar NIET. Persoonlijke hotspot aanzetten en verbinden via bluetooth , de 450 heeft geen wifi.

Je kreeg op een gegeven moment verbonden met mydrive/traffic en flitsers …. Dan zijn de verbindingen ok.

Het spreekt voor zich dat zowel plan/mydrive (op de computer geen mydrive meer , er is een nieuw programma nu) als de rider moeten ingelogd zijn op hetzelfde account. Verder heb je in plan.tomtom bij de properties van een rit , een schuiver met synchroniseren met m’n toestellen , die moet aanstaan om over te zetten naar de rider. En dan zou het moeten werken. Wat je nog zou kunnen proberen is iets klein veranderen aan een rit bv start 100 meter verschuiven. En dan nog eens proberen over te zetten.


PS ik was jaren een tevereden 450 bezitter. Zeker minder problemen en gedoe mee gehad als met de 550. Bij de 550 is er niet zo’n match met Iphone.

Ik heb zelf nog niet getest sinds het plan.tomtom is geworden.

Klassiekerrally
Berichten: 6
Lid geworden op: 1 jun 2024 21:11

Re: Synchroniseren routes Rider 450 werkt niet

Bericht door Klassiekerrally »

Heb ondertussen de USB-aansluiting op de achterzijde van de Rider 450 gevonden. Daarmee werkt het updaten van de kaarten wel, maar het updaten van de routes lukt nog steeds niet, ook niet als de schuifjes bij de routes op 'Sync this route as a track with my devices' staat.

Hoera, nét de Rider 450 staat niet in de lijst met compatibele apparaten. Wijkt deze echt zo af van bijvoorbeeld de 400???

Dit zijn de compatibele systemen volgens de TomTom website:
Deze functie is compatibel met de volgende systemen: GO 40, GO 50, GO 51, GO 60, GO 61, GO 400, GO 500, GO 600, GO 510, GO 610, Rider 410, Rider 400, Rider 40, GO 5000, GO 6000, GO 5100, GO 6100, Trucker 5000, Trucker 6000, START 40, START 50, START 60, Start 42, Start 52, Start 62, VIA 52, VIA 62, GO 520 Wi-Fi, GO 620 Wi-Fi, Rider 500, Rider 550, GO 5200 Wi-Fi, GO 6200 Wi-Fi, GO Professional, VIA 53, GO Basic, GO Classic, GO Essential, GO Premium, GO Comfort, GO Supreme.

Klassiekerrally
Berichten: 6
Lid geworden op: 1 jun 2024 21:11

Re: Synchroniseren routes Rider 450 werkt niet

Bericht door Klassiekerrally »

Dirk motard schreef:
2 jun 2024 09:21
En dan zou het moeten werken. Wat je nog zou kunnen proberen is iets klein veranderen aan een rit bv start 100 meter verschuiven. En dan nog eens proberen over te zetten.
Helaas... Geen resultaat. Ik word er een klein beetje moedeloos van. Updaten en synchroniseren via Bluetooth lijkt een geweldige feature, maar dan moet het wel werken. Maar er gebeurt echt helemaal niks. Met de simpele Start 42 was het geen probleem...

Dirk motard
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: Synchroniseren routes Rider 450 werkt niet

Bericht door Dirk motard »

Welk tomtom programma gebruik je om de routes synchroniseren ?

Om zeker te zijn , dat er geen probleem is met de nieuwe routeplanner van tomtom , heb ik het net even getest. Een route uit de MRA bibliotheek in m'n routes gezet , van daar naar 'mydrive' overgezet. Verscheen onmiddellijk in 'plan.tomtom.com'. En 10 seconden later ook in de rider zelf. Je moet wel even uit de routes gaan en er weer in om ze te zien.

Dus bij Tomtom ligt het niet plat , het werkt. Als mydrive 'verbonden' is op jouw Rider zou het moeten gaan....... dus toch maar eens extra checken paswoord juist , accountnaam juist , ... Krijg je file info en flitsers? Heb je 'instellingen' toegang gegeven tot data? Om de persoonlijke hotspot te laten werken...

PS je kan ook routes op een sd kaart saven en die in de rider steken en zo importeren..... maar eerlijk heb dat nog nooit gedaan , niet vroeger met m'n 450 , niet met m'n 550. Maar het kan.

Klassiekerrally
Berichten: 6
Lid geworden op: 1 jun 2024 21:11

Re: Synchroniseren routes Rider 450 werkt niet

Bericht door Klassiekerrally »

Ik gebruik TomTom MyDrive Connect voor het updaten van de kaarten (hetgeen wel werkt).
Mijn routes heb ik in MyMaps van Google gemaakt, geëxporteerd als KML en omgezet naar GPX. Die heb ik op de site plan.tomtom.com geïmporteerd.
Deze routes zie ik direct op bijvoorbeeld mijn mobiel in de TomTom MyDrive app. Maar synchroniseren met de 450? Ho maar.
Ondanks dat file info en flitsers 'aan' staan, en MyDrive ook verbonden is (lijkt). Dus schiet mij maar lek... Het zou moeten werken, maar dat doet het dus niet...

Dirk motard
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: Synchroniseren routes Rider 450 werkt niet

Bericht door Dirk motard »

Maar de vraag is , krijg je rode file strepen op de kaart van de TT450 ??? Bij tomtom werkt alles … het zit ergens in uw account ofzo… :?

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider 4x/4x0”