Flitspalen

neeke
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Flitspalen

Bericht door neeke »

Sedert de laatste update zijn de flitspalen verdwenen op XT2. :(
Bmw R1250rs / Hammerhead Karoo3 / Zumo XT 2/ Virb

neeke
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Flitspalen

Bericht door neeke »

Zijn er nog die dit probleem hebben?

dlklaas

Bericht door dlklaas »

Ik heb vandaag mijn XT2 gekregen, en via Garmin cyclops flitspalen europa aangeschaft.
In Garmin express staan 2 maal flitspalen europa, 1 x Garmin en 1 x Cyclops.
Die van Cyclops wil niet instaleren, en ik vraag me af of de flitspalen wel zijn geinstaleerd.
Bij mijn vorige navigatie, BMW Nav 6 stonden ze met herkenbare namen in de map POI, nu staan daar wel veel bestanden in, maar ik weet niet of dat flitspalen zijn.
Weet iemand hoe dit met de XT2 geregeld is?

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Rush FZ1N »

Waarom heb je überhaupt Cyclops aangeschaft? Deze zit standaard al bij de XT2.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1050 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

dlklaas

Bericht door dlklaas »

Dat wist ik niet, ik kom in de XT2 ook niet de bestanden met landnaam en extensie GPI tegen, daarom dacht ik dat ze er niet op stonden.
Vandaar mischien twee maal de flitspalen in Garmin express, 1 x van Garmin en 1 x van Cyclops.
Nu maar proberen of het ook werkt😁

Harnoldavidson

Bericht door Harnoldavidson »

Ik heb een XT en als je in de POI map kijkt, zie je (ik heb net mijn Cyclops bestanden geupdate) dat de bestanden met de Landnamen zijn herbenoemd naar extensie gpiold. De bestanden met de namen 006*.* dat zijn dus de nw Cyclops bestanden. Maar of dat bij de XT2 ook zo is dat is mij niet bekend.Misschien zijn die bestanden met landnamen automatisch verwijderd.
Bijlagen
XT-Poi-23042025.jpg
XT-Poi-23042025.jpg (392.49 KiB) 515 keer bekeken

dlklaas

Bericht door dlklaas »

Bedankt, deze bestanden heb ik ook op de Zumo XT2.
Dan is het toch in orde.

dlklaas

Bericht door dlklaas »

Positief bericht van Garmin ontvangen.
In de XT2 zit inderdaad een lifetime abbonement op Cyclops, en de door mij gedande bestelling wordt ongedaan gemaakt, en het betaalde bedrag krijg ik terug.👍👌

neeke
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door neeke »

Deze bestanden heb ik ook, en toch zie ik geen flitspalen. :-(

het kaske

Bericht door het kaske »

Hoi neeke, ik heb een XT2 ,vorig jaar gekocht,de flitspalen en trajectcontroles werden meestal gemeld met een rode banner bovenaan het scherm+icoontje op de kaart .
Dat er nu en dan ergens is een flitspaal word gemist dat kan ik begrijpen .( wildgroei van flitspalen en trajectcontroles)
Maar wat ik ik nu ( en dat reeds enkele weken)ervaar met mijn XT2 ervaar i.v.m. de flitspalen en trajectcontroles dat zou ik graag een verklaring voor vinden,de flitspalen worden meer niet ,dan wel gemeld , trajectcontroles idem.
En dit is pas onbegrijpelijk:ik woon in een buurt waar er enkele trajectcontroles actief staan , de ene keer krijg ik meldingen op mijn XT2 de andere keer niet , ik spreek over de zelfde trajectcontroles waar ik dus de ene keer melding krijg en dan weer niet!
Dus de flitspalen en trajectcontroles staan duidelijk in mijn toestel .
Waarom dit veranderd is …. Is er een misschien een software update geweest van het toestel en is dit de oorzaak ?
Ik houd mijn toestel up-to-date en ook cyclops worden wekelijks bijgewerkt.
Voor de rest ben ik wel echt tevreden van dit toestel.
Groeten Luc

neeke
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door neeke »

Hey Kaske, het is gekomen na een software update. ik heb een reset "gegevens verwijderen en instellingen herstellen" gedaan en zonder resultaat.
Ik denk gewoon de volgende software update afwachten.
Groetjes neeke

het kaske

Bericht door het kaske »

Hoi neeke,
Efkes een situatie schetsen.
Mijn motokameraad heeft ook een XT 2 onze toestellen staan identiek ingesteld , wij naderen een straat met trajectcontrole dit word gemeld op het toestel van mijn kameraad , bij mij geen melding op het toestel.
Een week later dezelfde locatie , ik krijg een melding dat er trajectcontrole aan zit te komen , mijn kameraad zijn toestel geen melding.
En dit gebeurd niet enkel op deze locatie, de verklaring van dit alles ?
Het zijn soms echt absurde situaties , de ene keer met zijn twee een melding krijgen dan weer niet en alle mogelijke varianten die hier je kunt bij bedenken gebeuren wanneer we er weer op uit trekken met moto.
Hoe dit softwarematig te verklaren mogen ze ons toch is komen uitleggen.
Groeten

het kaske

Bericht door het kaske »

Hoi neeke ,
Op het internet moet je niet lang zoeken omtrent dit probleem, blijkbaar zijn er nog XT2 toestellen die deze kuren vertonen.
Hoog tijd ,voor Garmin om deze problematiek op te lossen!
We spreken hier toch over GPS toestellen in de prijsklasse van het hogere segment , wel nu dan ,Garmin graag een oplossing !

Mike Schenk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door Mike Schenk »

het kaske schreef:
14 mei 2025 16:58
Het zijn soms echt absurde situaties , de ene keer met zijn twee een melding krijgen dan weer niet en alle mogelijke varianten die hier je kunt bij bedenken gebeuren wanneer we er weer op uit trekken met moto.
Zou het met de dekking van de betreffende smartphones te maken kunnen hebben? Of de bluetooth verbinding tussen telefoon en GPS. Als dat hapert komt er geen update met verkeersinformatie en dus waarschijnlijk ook niet met de flitspalen. Dat is eigenlijk het enige dat ik kan bedenken waarom jullie soms wel allebei de flitser gemeld krijgen en soms slechts één van jullie.
Garmin GPSMap 276Cx | Garmin eTrex Touch 25
Kawasaki Versys 650 2015 | BMW R1300 GSA 2025

xander1973

Bericht door xander1973 »

dlklaas schreef:
29 apr 2025 15:18
Positief bericht van Garmin ontvangen.
In de XT2 zit inderdaad een lifetime abbonement op Cyclops, en de door mij gedande bestelling wordt ongedaan gemaakt, en het betaalde bedrag krijg ik terug.👍👌
Ik heb ook een betaald abonnement op de garmin flitspalen en bij mij hetzelfde probleem dat ik ze niet meer zie
Waarschijnlijk stomme vraag , maar wat is cyclops ? Zijn dat ook flitsmeldingen van garmin ?

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo XT2”