ik zie door de bomen het bos niet meer

Het advies-deel van het forum is bedoeld voor iedereen die aanschaf van een GPS overweegt maar nog niet weet welk toestel het meest geschikt is.
Dit deel is dus NIET voor gebruiksvragen; zie daarvoor de HELPDESK hierboven.
gewoon-ik
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mar 2012 15:02

Re: ik zie door de bomen het bos niet meer

Bericht door gewoon-ik »

Sorry hoor, ik ben geen wonder in computers en andere apparaten. en ben dus elke keer "blij" als ik een stapje ver kom.
blijken dat voor jullie "losse kreten" te zijn, voor mij een stapje verder in de goede richting.

Ik ben inmidels in de kaart. en ja inmiddels ook op de gps.
door elke keer weer een stapje verder te gaan, Maar geen losse kreten meer te roepen.
Nu ben ik verder aan het uitvogelen hoe het allemaal werkt.

Bedankt tot zover voor jullie hulp. met de linken in jouw post ben ik weer verder gekomen. en door de post van lex weer een stap verder.
En nu dus zover dat ik de kaart kan zien op pc en gps.

ik ga morgen uitvogelen hoe het werkt om nu routes te uploaden en dan in de gps te zetten. Lukt me dat niet, Laat ik wel weer een losse kreet horen. (onee ik vraag dan hoe het moet op mijn manier, met mijn verstand van apparaten.

Gebruikersavatar
peewee32
Berichten: 297
Lid geworden op: 10 jan 2010 10:25
Contacteer:

Re: ik zie door de bomen het bos niet meer

Bericht door peewee32 »

Nog even een paar tips

Mijn vriendin rijdt ook paard en gebruikt daarvoor de Dakota10. Zij gebruikt de openfietsmap. Gratis en afhankelijk van het gebied erg goed tot niet goed. Deze kaart is gebaseerd op Openstreetmap (OSM). Als je een indruk wilt krijgen van het detailniveau kijk dan even op http://www.openstreetmap.org. Je kunt zelf ook ruiterroutes in OSM invoeren zodat die later weer te zien zijn in de volgende update van de Openfietsmap (or reit wander karte want ook die is op OSM gebaseerd) . Ws wel iets voor als je wat meer thuis bent in het GPS gebeuren maar is wel de manier om uiteindelijk te komen tot goeie kaarten voor ruiters. Ok tot zover het pluggen van OSM (voor het geval je de topo kaart niet voldoende vindt :lol: )

Mijn vriendin gebruikt het programma sporttracks. Daar is een gratis variant van de krijgen. In dat programma kun je al je afgelegde ritjes opslaan en terug kijken. Daarin zie je ook zaken als gemiddelde snelheid, afstand etc. Het mooie is ook nog dat je afhankelijk van je snelheid ook kunt ingeven wanneer je aan het stappen, draven of galopperen bent. Dat moet je 1x instellen maar is leuk om terug te zien. Volgens mijn vriendin werkt dat best nauwkeurig.
Oregon 400t /600 (Openfietsmap), Acer Liquid E2 Duo (Osmand, OSM tracker) . Verbeter de wereld, word mapper voor Openstreetmap

Gebruikersavatar
LaRoseNoir
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1869
Lid geworden op: 10 okt 2010 23:00

Re: ik zie door de bomen het bos niet meer

Bericht door LaRoseNoir »

de Onroute wandelkaart is inderdaad heel gedetailleerd. Zeker in bossen ed.

Maar pas op : jij wilt waarschijnlijk juist gebruik maken van routering, en daar laat deze kaart toch heel veel steekjes vallen helaas en dat gaat niet gecorrigeerd worden door de leverancier denk ik.
juist in bossen zijn heel veel wegen (wandelpaden/fietspaden/ruiterpaden) niet goed op elkaar aangesloten. Ze raken elkaar soms net niet, terwijl ze in werkelijkheid wel aansluiten.
De gps ziet het dan als doodlopende weg.... en zal je letterlijk het bos in sturen.

is mij al wandelend en geocachend al regelmatig overkomen... nu let ik wel beter op, maar in het begin toch een aantal keer voor niks omgelopen.

probeer het eerst met de gratis open street map, hoewel ik niet weet of daar ruiterpaden op staan.
Oregon 550 - Renault Carminat 2000 - Archos 5 - Nokia N900 - Nuvi 1690
OnRoute wandelkaart - CN Eur 2012.20 - OSM - papieren kaarten en natuurlijk... het ouderwetse Stratenboek !!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”