Bluetooth Headsets van veschillende merken koppelen?

Het advies-deel van het forum is bedoeld voor iedereen die aanschaf van een GPS overweegt maar nog niet weet welk toestel het meest geschikt is.
Dit deel is dus NIET voor gebruiksvragen; zie daarvoor de HELPDESK hierboven.
Plaats reactie
Bascy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 mei 2008 11:37
Locatie: Nuenen

Bluetooth Headsets van veschillende merken koppelen?

Bericht door Bascy »

Ik heb zelf een Sena SMH5 headset en gebruik deze oa om te communiceren met mijn vrouw die achterop zit en exact dezelde SMH5 intercom heeft. Geen enkel probleem, werkt als een trein.

Maar nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om een Sena headset te koppelen aan een headset van een ander merk, bijvoorbeeld Scala Rider G9.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Zumo 550 (V4.80) op de motor en in de auto / Lifetime Update. Sena SMH5 intercom op motor

Gebruikersavatar
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2593
Lid geworden op: 2 jun 2006 00:07
Locatie: waar de tongval Nedersaksisch is

Re: Bluetooth Headsets van veschillende merken koppelen?

Bericht door Erik »

ik denk niet dat deze merken compatibel met elkaar zijn. Kijk ook even in het forumdeel Intercom
Groeten
Erik BMW K met StreetPilot IIIdeluxe => SP2610 => SP2720 => SP2820 met CNEur NT LTU, MapSource 6.12.4 (WinXP) en 6.16.3 (W10); eTrex Legend HCx met OpenFietsMap; nüvi 2595LM; Garmin vívofit; Concept 2; SRC op Schuberth C3 PRO

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Bluetooth Headsets van veschillende merken koppelen?

Bericht door Frank »

Exact dezelfde vraag is onlangs ook al gesteld, zie http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=27&t=40887

Overigens was het antwoord: "Dit is (meestal) niet mogelijk". Aanvulling van mij: soms is het wel mogelijk om intercoms van hetzelfde merk, maar verschillende types aan elkaar te koppelen. B.v. de Interphone Fx series schijnen downwards compatible te zijn.
Maar als de fabrikant op een ander protocol overgaat of bij het ontwerp er geen rekening mee houdt, gaat die laatste vlieger ook niet op.

Even navragen bij de fabrikant/importeur als je een specifieke koppeling op het oog hebt, lijkt me het snelst de nodige informatie op te leveren.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Bascy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 mei 2008 11:37
Locatie: Nuenen

Re: Bluetooth Headsets van veschillende merken koppelen?

Bericht door Bascy »

Had inderdaad dat andere draadje vanochtend gevonden en daar is het antwoord negatief.
Zumo 550 (V4.80) op de motor en in de auto / Lifetime Update. Sena SMH5 intercom op motor

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”