Veilig rijden in UK/Ierland/Schotland

Het advies-deel van het forum is bedoeld voor iedereen die aanschaf van een GPS overweegt maar nog niet weet welk toestel het meest geschikt is.
Dit deel is dus NIET voor gebruiksvragen; zie daarvoor de HELPDESK hierboven.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Veilig rijden in UK/Ierland/Schotland

Bericht door Ruud Woudstra »

Hallo,

Voor velen is het rijden in het Verenigd Koninkrijk een uitdaging, links rijden is op zich helemaal niet moeilijk je moet gewoon de kop erbij houden. Zeker op de singletracks is dit het geval als je onverwacht een tegenligger krijgt.
Om je hierbij te helpen heb ik pijltjes op de motor en Navi geplakt, dit helpt je bij het kiezen van de juiste weghelft.
Wil je ook een setje van 6 pijltje stuur dan even een PB.
Hieronder hoe het er dan uitziet.
Grt, Ruud.
NAVVI pijl
NAVVI pijl
NAV-pijl.jpg (103.41 KiB) 904 keer bekeken
Zumo pijl
Zumo pijl
Zumo-pijl.jpg (88.26 KiB) 904 keer bekeken
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: Veilig rijden in UK/Ierland/Schotland

Bericht door tony rave »

Het verraste mij ooit toen ik na 3 maanden links rijden terug in NL op zo'n 'single track' naar links uitweek voor een tegenligger.
Alsmaar verder naar links en uiteindelijk maar de berm ingereden.
Ja, zo'n pijltje kan helpen, misschien ook een pijltje naar rechts (of omkeren) voor na afloop van de vakantie :) ?
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Veilig rijden in UK/Ierland/Schotland

Bericht door FM »

Indertijd op de Hard Knott Pass deed ik mijn uitwijkmanouevre ook automatisch naar rechts. Dat zal er wel een beetje ingebakken zitten zeker?
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1709
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Veilig rijden in UK/Ierland/Schotland

Bericht door guzzi vero »

nooit nodig gehad maar goede tip voor die ene keer dat je links moet gaan rijden.
En opletten aan de rotondes, kies het juiste vak waar je gaat staan en niet zoals hier in België dat ze uiterst rechts staan en dan heel de rotonde rond rijden. Om gek van te worden.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

mjeuring
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 582
Lid geworden op: 31 okt 2007 18:42
Locatie: MM

Re: Veilig rijden in UK/Ierland/Schotland

Bericht door mjeuring »

tony rave schreef:Het verraste mij ooit toen ik na 3 maanden links rijden terug in NL op zo'n 'single track' naar links uitweek voor een tegenligger.
Weekje Ierland was voor mij voldoende om bij Eindhoven airport de rotonde verkeerd te nemen :oops:
GPSmap 66st, Fēnix 5, Edge 1000, Nüvi 3598, Oregon 300, Zumo 550 en Etrex Vista HCx.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”