Foutmelding Javawa Device Manager

Aankondigingen van nieuwe toestellen en nieuwe software.
Commodoortje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 233
Lid geworden op: 31 mei 2013 07:12

Foutmelding Javawa Device Manager

Bericht door Commodoortje »

Tijdens het opstarten van Javawa Device manager kreeg ik een foutmelding. Het programma wilde niet opstarten. Tijdens de zoektocht naar de oplossing kwam ik tegen dat er een conflict met een (beschadigd)bestand zou kunnen zijn op de Garmin, of of de SD kaart. Eerst de SD kaart maar eens verwijdert. Dit hielp niet. Toen maar verder gezocht in de bestanden of ik misschien iets ongewoons tegen zou komen. Nu zag ik in de Oregon/Garmin map een bestand tegen die een zeer lange bestandsnaam had.
Dit leek me de oorzaak. Het was een bestand met de extensie .img, dus probeerde ik deze voor de zekerheid te kopiëren naar mijn D: schijf op mijn PC. Helaas lukte dit niet ivm deze te lange bestandsnaam. Via het commando CMD de oude DOS box maar te voorschijn getoverd om daar via het commando DEL het bestand 1662*.img te verwijderen. Dit lukte wel.

Hiermee was het euvel verholpen, en startte het programma Javawa Device Manager op de juiste manier.

Onderstaand bestand was de boosdoener, hier zie je niet de volledige bestandsnaam.
Dit was de boosdoener
Dit was de boosdoener
te lange bestandsnaam.jpg (50.3 KiB) 1240 keer bekeken
Nokia 6680, GPS60, Nokia N95, Nokia N900, Samsung SII, Samsung SIII, Samsung S4, Oregon600, Fenix2

Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe toestellen en software”