De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Aankondigingen van nieuwe toestellen en nieuwe software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Bericht door Mr. M »

Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=fIA6utR ... e=youtu.be

Afbeelding
*All Weather Device: The device has a glove-friendly screen that responds instantly to touch. It is designed for any weather conditions, including bright direct sunlight
*Bluetooth 4.0 enable the device compatible with most of the market headset,ensure the rider get clear,turn- by-turn spoken directions.
*5 inch IPS screen with full angle and high brightness enable read clear direct sunlight
*WIFI/FM Transmiter/Media player/Ebook reader
*New metal and Rubber ball mount,Compatible with most of the motorcycles
*Rugged, waterproof to IPX7, resistant to fuel spills and UV rays and shock proof


Specifications:
CPU Processor: Allwinner A33 Quad Core Cortex A7@1.3GHZ
GPU: Mali-400MP2, support OpenGL ES1.1/2.0
Operating System: Google Android 4.4.2 Kitkat

Resolution: 854*480, support G-Sensor 5 Point Capacitive Touch Screen
RAM: 512MB DDR3
Battery Pack: 3.7V 3000mAh Li-Polymer rechargeable battery, enjoy longer running time
Audio player: MP3, WMA, MP2, OGG, AAC, M4A, MA4, FLAC, APE, 3GP, WAV
Video Player: Support AVI(H.264, DIVX, DIVX, XVID, rm, rmvb, WMV, MOV, MP4(H.264, MPEG, DIVX, XVID), DAT(VCD), VOB(DVD), MPEG, MPG, FLV(H.263,H.264), ASF, TS, TP, 3GP, MPG etc
E-book: PDF/TXT/CHM/DOC/EXCEL/EPUB/RTF/FB2
Capacity: 8GB internal memory; Expandable by MicroSD to 32GB
USB:USB2.0, full speed, up to 12Mbps, support ActiveSync and Mass storage
Screen luminance:700cd/m2 (High Light Screen, can see under sun light)
Touch Panel:Resistive type touch panel, glove-friendly TP.
Speaker:Built–in loud speaker,8Ω 2W.

You can choose different colors MOQ is 500pcs .
Ik ze de vraag gesteld of Android update aangeboden gaan worden in de toekomst.
En uiteraard of andere GPS apps er op werken.

Ik zie het wel zitten!

Marten
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Bericht door Mr. M »

Inmiddels ben ik alweer enkele duizenden kilometers verder en nog steeds heel content.
Hij heeft het met TT Go Mobile prima gedaan afgelopen week naar Avoriaz, Frankrijk. Files en flitsers worden netjes aangegeven en voorstellen om files te vermijden werkte uitstekend.

Ben ook zeer tevreden met Osmand en TomTom MyDrive. Ik laad bij een club een gewoon de GPX file in een folder, meestal in de Osmand folder. Maar als ik de gpx toch wil rijden met de TT Go, dan start ik de browser, tethering via de telefoon en laad de gpx naar My Drive in de cloud, allemaal via de navigatie. Even later staat ie dan onder MyRoutes in de TomTom Go.

De connectie naar de telefoon werkt eigenlijk feilloos. Mijn Nokia Lumia doet nog weleens vervelend bij passeren van de grens en dus switchen van Providers. Maar als de weer verbinding is met een provider is de nav binnen een minuut weer online.

De actieve houder laat ik gewoon zitten. Met RAM knop een prima stabiele sta op het buro of tafel. Bovendien blijven de contacten dan beter beschermd. En gaan hoop ik langer mee.

Tot de volgende keer.

Marten

Prettige bijkomstigheid: Deze App erbij en je download zo de routes naar je navigatie.

Zie ook http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... tor-1.html
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Bericht door Ruud Woudstra »

Hallo Maarten,

Ik heb je verslag gelezen en ben benieuwd hoe je ervaringen zijn na een jaar gebruik. Ik vind het een mooie ontwikkeling dat je dit soort toestellen op de markt krijgt voor een zeer redelijke prijs. De meeste motorrijders hoeven geen Zumo595 vol met gadgets die toch niet worden gebruikt en het toestel nodeloos ingewikkeld maken.

Ben in overleg met een firma in China voor aanvullende info.

Heb jij ervaring met de levensduur van de accu als de gps niet is aangesloten op de accu van de motor? Ik wil de gps ook op de fiets gaan uitproberen. Osmand kaarten en het gebruik van gpx tracks in het toestel is natuurlijk super handig.

Ben benieuwd naar je ervaringen.

Mvgrt, Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Bericht door Mr. M »

Doe Shirley de groeten ;)

Mijn laatste post op MF is van twee week geleden. So far so good.
De accu houdt het goed vol. Daar kun je denk ik wel een dagje mee fietsen.
En als je Osmand gebruikt (of Locus bv) dat je het scherm uitzetten en op geluid navigeren. Of instellen dat hij bij een afslag/aanwijzing aangaat. Scherm is prima, ook in de zon.

De komende tijd ga ik Osmand verder uittesten voor AllRoad gebruik op de motor.

En eh.... over die Gadgets: ik heb op deze navigatie veel meer gadgets ;)

gr Marten
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Bericht door Ruud Woudstra »

Ho Marten,

Net een reactie van Shirley gehad, ze denkt dat de gps het zonder powerconnectie het 2-3 uur volhoudt. Jij denkt een dagje, wel een enorm verschil. Wij zitten meestal 6-8 uur op de fiets dus dan zal er wel een powerpack bij aan te pas moeten komen.
Hoe is het met de waterdichtheid? Opde fiets ligt het toestel meestal vlak, op de motor op zijn kant.

Als je Osmand wilt gebruiken op de gps ben je haast verplicht om een koopversie te nemen, nu zijn dat niet de kosten maar heb je wel bij elke gps nodig. Is volgens mij toestel gebonden, zodra je het download is het aan het betreffende toestel gekoppeld.

Ik zag ook je video nog van unboxing te box met de gps, is dit de standaard levering met alle steunen erbij? Kan dit niet vinden op de website van de gps.

Grt, Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Bericht door Mr. M »

Hoi Ruud,

Wat mij verbaasde was dat de batteerij makkelijk 2-3 uur bezig was met nog steeds een vol batterij teken. Daarna gingen er streepjes af. Maar inderdaad 6-8 uur, dan graag een powerbank. Gewoon aansluiten op de houder. (5V 1-2 A)

Kijk voor fietsen ook eens naar Locus, die kan heel zuinig met de energievraag omgaan.
Locus draadje: http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=21873.0
Osmand draadje: http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=16079.0

Bij ARM (AllRoadManiacs) gebruikt iemand Locus, omdat je het scherm kunt uizetten en die piept weer op als er een afslag komt of alleen voice navigation. Osmand kan dan ook, maar locus is denk ik wat zuiniger. Locus heeft ook extra services zoals tracking via de cloud voor de thuisbijvers. Wellicht is dat handig.
Ik heb ze beide op de Android nav. Dus dan kan je van beide het beste pakken.
Als je met hetzelfde Playstore account Osmand betaald en download, kan je dat volgens mij zovaak doen als je wilt. Makkelijk te checken met de gratis versie en twee telefoons. Bij de ene zal dan staan geinstalleerd en de ander als deze daar nog niet op staat: download. Osmand zegt nl dat als er iets mis gaat met je telefoon je de Plus verder zou problemen opnieuw kunt downloaden met hetzelfde Google Playstore account.

Hij is echt wel waterdicht denk ik (men gooit hem in een emmer water) en in principe krijg je de RAM spullen erbij. Double check met Shirley nooit weg.

gr Marten
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Bericht door Ruud Woudstra »

Dank voor de updates.

Op dit moment uitverkocht, Shirley zal mij informeren als ze er weer zijn. Mogelik dan met de nieuwste updates en firmware.

Prijs is geen issue, die is aangepast naar beneden.

Ik ben aan het testen met Osmand op de mobiel, betaald, en die is zeer uitgebreid. Kost ook niet zoveel €6,00. En natuurlijk dat je heel makkelijk tracks kunnen laden is een pre.

Nu even wachten.........

Grt, Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Bericht door Mr. M »

Mooi programma he ;)
Ik zou je vragen en opmerkingen op ARM zetten in het Osmand draadje. Daar zit veel kennis.
-> http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=16079.0

Zal es inchecken bij Shirley, zodat ze mij ook een seintje geeft bij een eventuele update. Wat mij betreft mag de interface er wel sexier uitzien. Zoals hun Android Auto nav kastje.
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe toestellen en software”