Schermverlichting Garmin Approach S60

Aankondigingen van nieuwe toestellen en nieuwe software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aruit
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2017 15:05
Locatie: Apeldoorn

Schermverlichting Garmin Approach S60

Bericht door aruit »

In een schemerige en/of donkere ruimte is de informatie op het scherm niet of slecht leesbaar, dus wil je in die situaties m.b.v. van een druk op een knop of een tap op het scherm de schermverlichting aanzetten.

Deze functionaliteit is aanwezig, maar werkt bij mij onvoldoende.

Om deze functionaliteit te activeren ga ik naar:
Instellingen - Systeem - Schermverlichting.
Huidige instellingen verandering ik dan van -> naar:
- Beweging: Altijd aan -> Uit
- Time-out: 5 seconden (ongewijzigd)
- Helderheid: 20% (ongewijzigd)
- Modus: Aan -> Uit -> Aan
4x terug knop

Als ik nu op het scherm tap gaat de schermverlichting voor 5 seconden aan, waardoor ik in de schemerige en/of donkere ruimten de informatie op het scherm goed kan lezen. Dit is precies wat ik van deze functionaliteit verwacht.

Maar helaas na ongeveer één a twee uur wordt schermverlichting weer automatisch teruggezet naar de oorspronkelijke instellingen, waardoor het schermverlichting niet meer aangaat als je op het scherm tapt. Dit is reuze vervelend, want de meeste keren als je de schermverlichting nodig hebt, werkt deze niet en moet je deze eerst weer activeren in onverlichte toestand, om deze aan te zetten. Dat is lastig tot eerder niet te doen, dus heb je eerst extern licht nodig om de schermverlichting aan te zetten.

Deze situatie is voor mij nog niet opgelost met de recente software updates (2.70, 2.77, 2.80 & 2.90), terwijl ik op Garmin Forum hoor dat het bij andere wel goed werkt en zij suggereren dat mijn nieuwe horloge misschien een (software) defect heeft.

Persoonlijk heb ik het vermoeden dat de synchronisatie van het horloge met Garmin Connect op mijn Android mobiel het probleem veroorzaakt en tijdens de synchronisatie de schermverlichting instellingen aanpast.

Zijn er anderen die het zelfde probleem hebben of waar het juist werkt zoals je zou verwachten?
Hoe krijg ik deze functionaliteit wel werkend?
Anton de Ruiter

Gebruikersavatar
aruit
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2017 15:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Schermverlichting Garmin Approach S60

Bericht door aruit »

Het probleem is opgelost met een update van Garmin Connect Mobile for Android 3.22.0.1.
Nu blijven de schermverlichting instelling gelijk tijdens synchronisatie en werkt het inschakelen van de schermverlichting d.m.v. tikken op het scherm zoals verwacht.
Anton de Ruiter

Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe toestellen en software”