basecamp informatie

De opvolger van Mapsource
Gebruikersavatar
WESTENDORP
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 122
Lid geworden op: 15 nov 2006 11:29
Locatie: KLIJNDIJK

Bericht door WESTENDORP »

[url]Afbeelding
dit is ietwat uit gezoomd

[/img][url]Afbeelding
en zo is het ingezoomd

bij uitzoomen ben ik de kleine wegen kwijt
nog leuker dan de gps op de motor is de gps in een kitcar!!!!!!!!!!!!!!!!!zumo xt en spelen/oefenen met BaseCamp

HtV
Berichten: 988
Lid geworden op: 8 mei 2008 01:02
Locatie: Velp

Bericht door HtV »

Volgens mij heb ik hetzelfde gedrag. Bij uitzoomen gaat het detail weg bij uitzoomen naar 7km.
Hans, Nuvi 760, Oregon 400T, Nuvi 2599 LMT-D

Gebruikersavatar
Scheurneus
Berichten: 9194
Lid geworden op: 2 jun 2006 16:58
Locatie: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)
Contacteer:

Bericht door Scheurneus »

Vreemd, zeker met City Navigator is er totaal geen verschil in schaal en tonen of verdwijnen van details.

Mapsource en Basecamp op WIndows en Basecamp op Mac reageren allemaal hetzelfde hierin.

Standaard bij hoogste detail en schaal 1,5km zie je alles, doe je 1 stap uitzoomen naar 2 km verdwijnen de eerste details. Heel normaal.


En hoe verder je uitzoomt, des te meer details verdwijnen er en dat is maar goed ook, er zijn nog niet vele computers die voldoende grafische capaciteit hebben om alles te laten zien.


Daarnaast werk je op 7km nivo met routes uitzetten alsof je op de maan zit en met een dartpijl naar de aarde werpt om routepunten neer te zetten. Regelmatig dus naast de weg ;) (of is deze vanaf de eiffel toren en bij 20km vanaf de maan? weet het ff niet meer, zoiets).
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.

Gebruikersavatar
WESTENDORP
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 122
Lid geworden op: 15 nov 2006 11:29
Locatie: KLIJNDIJK

Bericht door WESTENDORP »

bij mij wel verschil bij CN tussen basecamp en mapsource
De fietskaart onroute houd wel het detail vast tot op zekere mate
7 km is idd veel om route compleet uit te zetten maar wel een mooie afstand om overzicht te hebben en de grote lijn uit te zetten.
Ik mis dan in basecamp de kleinen wegen die er in mapsource nog wel op staan Dat hij wat details laat gaan is idd normaal maar basecamp laat meer wegen achterwege dan mapsource (bij mij)
Bij de fietskaart maakt hij dat onderscheid niet
kan dat komen omdat ik CN via de zumo bekijk/bewerk en niet op de laptop heb staan?
nog leuker dan de gps op de motor is de gps in een kitcar!!!!!!!!!!!!!!!!!zumo xt en spelen/oefenen met BaseCamp

Gebruikersavatar
Scheurneus
Berichten: 9194
Lid geworden op: 2 jun 2006 16:58
Locatie: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)
Contacteer:

Bericht door Scheurneus »

BaseCamp heeft wel eens de nijging om achter te gaan lopen met tonen van kaart info als je op hoog zoomnivo gedetailleerd bezig bent.

Als je een paar minuten wacht zie je dat het vaak wel word bijgewerkt (en dus niet ondertussen je kaart schuiven of weer in/uitzoomen ;) ). Er word een soort caching mechanisme door BaseCamp en MapSource gebruikt (mits je MapSource 6.15 en hoger gebruikt), wat af en toe hikt, vooral op de wat oudere en langzamere computers.
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.

Gebruikersavatar
WESTENDORP
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 122
Lid geworden op: 15 nov 2006 11:29
Locatie: KLIJNDIJK

Bericht door WESTENDORP »

Scheurneus, dat is het niet er komt niet meer detail als ik meer geduld heb.
Ik hoop stiekem dat het ligt aan het feit dat mijn kaart niet op de laptop staat maar ik van af de zumo moet werken.

Zo niet dan moet ik hier gewoon aan wennen.
Dat is niet onoverkomelijk, alleen vervelend.

Verder is BaseCamp eigenlijk best wel leuk volgens mij is het over een week of wat net zo leuk als MS, ook daaraan moest ik even wennen en werden de route's steeds mooier

minstens 10 000 km voornamelijk door Drenthe met mapsourse gereden en nog heel vaak op onbekende wegen
nog leuker dan de gps op de motor is de gps in een kitcar!!!!!!!!!!!!!!!!!zumo xt en spelen/oefenen met BaseCamp

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”