Geotagged Foto's

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
Marc Driesen
Berichten: 13
Lid geworden op: 2 mei 2015 19:35

Geotagged Foto's

Bericht door Marc Driesen »

Hallo,
Kan iemand mij vertellen hoe Basecamp omgaat met zogenaamde "geotagged" foto's? Ik heb dus een fototoestel met ingebouwde gps zodat bij elke foto de coördinaten opgeslagen worden. Nu heb ik net ontdekt dat in de map C:\Users\Marc\AppData\Local\Garmin\BaseCamp\DeviceCache\
een aantal submappen staan met daarin "geotagged" photo's. Deze map is meer dan 15GB groot. Wanneer wordt deze map aangemaakt? Als ik mijn foto's bekijk? Heeft dit enig nut? De foto's staan ook nog elders op mijn HD. Kan ik ze in basecamp zonder probleem verwijderen?

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Geotagged Foto's

Bericht door RonalT »

Ik zou zeggen probeer het met een of twee foto's en kijk wat er in de andere map gebeurt.
Van vragen wordt je misschien wel wijzer, maar van zelf uitproberen nog veel slimmer. ;-)

De foto's worden door Basecamp opgehaald als je fototoestel wordt aangesloten. Ze worden in een 'lijst' geplaatst dacht ik en ook getoond op de kaart.
Ik moet zeggen dat ik ze nog nooit in een map gezien hebt zoals jij hierboven beschrijft. Maar dat komt omdat ik daar nooit naar gezocht heb.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

ankeric
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1143
Lid geworden op: 25 jun 2008 22:02
Locatie: Woerden

Re: Geotagged Foto's

Bericht door ankeric »

Nooit een SD-card, actioncam, Imagetank, foto camera, Usb-stick (met daarop foto's) met de PC verbinden als BaseCamp is gestart. Of andersom: nooit BaseCamp starten als Image data in externe media aanwezig is.
BaseCamp kopieert alle foto's naar zijn eigen cache in:
  • C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Local\Garmin\BaseCamp\DeviceCache\....\
Ik heb normaal 50 GB vrij op de system partitie. Als dit gebeurt met de actioncam (64 GB) of de Imagetank (1 TB) gaat de pc na ongeveer een uur automatisch uit. Met kleine hoeveelheden foto's kan het weken duren maar je krijgt problemen!
Het maakt geen verschil of de foto's wel of geen GPS locatie bevatten. BaseCamp houdt van alle foto's.
Ik let hier tegenwoordig op. En als ik het vergeet, dan gooi ik de hele folder weg. Geen problemen ervaren. BaseCamp gaat niet mopperen... althans niet hierover.
Laatst gewijzigd door ankeric op 13 okt 2017 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet meer actief op dit forum...

Marc Driesen
Berichten: 13
Lid geworden op: 2 mei 2015 19:35

Re: Geotagged Foto's

Bericht door Marc Driesen »

Bedankt voor de snelle reacties. Ik weet dat het al meerdere keren gebeurd is dat ik basecamp opgestart heb met mijn SD-kaartje nog in de sleuf. Dat zal heel waarschijnlijk ook de reden zijn dat de foto's in die bewuste map beland zijn (en toch een pak gigabytes vreten). Beter opletten in de toekomst dus.

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5625
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: Geotagged Foto's

Bericht door keesm »

Goede tip van ankeric, bij mij stond mijn hele fotoverzameling van mijn spiegelreflex (sd) in een map bij Basecamp. (Misschien weet Basecamp wel dat ik weleens vergeet een backup te maken....)

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”