tracks en poi's in Basecamp

De opvolger van Mapsource
Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: tracks en poi's in Basecamp

Bericht door tony rave »

Dat is dan weer een zorg minder, al doende leert men ... of zoiets is het toch?

Maar dat je nu de POI's ook ziet wanneer de kaart verder uitgezoomd staat ligt niet aan die (label)schuif maar aan het ingestelde kaartdetail. Die schuif beinvloedt alleen bij welke kaartschaal je ook de labels ziet die bij een getoonde POI horen.

Hou ook nog in de gaten dat je per gekozen activiteit, b.v. fietsen, kunt instellen welke soort POI's je op de kaart ziet. Als alle 'Points' 'aangevinkt' staan kan het nogal onoverzichtelijk worden. B.v. tankstations/parkeergarages/etc. zou je kunnen 'uitvinken' wanneer je route-activiteit op fietsen staat ingesteld.

Deze aan/uit optie heb je wellicht (en dan helaas) niet in je Etrex, alleen in BaseCamp.
Om die reden laat ik op het toestel POI's pas zien bij 30m en lager. Wil je zien waar het (commerciële) centrum van een plaats ligt dan kun je de zichtbaarheid tijdelijk verhogen en dan toont de kluwen POI's je die plek aan.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

inge1
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 jun 2015 16:23
Locatie: utrecht

Re: tracks en poi's in Basecamp

Bericht door inge1 »

Yep - inderdaad een zorg minder.
Maar dat je nu de POI's ook ziet wanneer de kaart verder uitgezoomd staat ligt niet aan die (label)schuif maar aan het ingestelde kaartdetail. Die schuif beinvloedt alleen bij welke kaartschaal je ook de labels ziet die bij een getoonde POI horen.
Dan heeft de kaarten maker voor een leuk ingesteld kaartdetail gezorgd nu de schuif helemaal op groot staat. :D
Hou ook nog in de gaten dat je per gekozen activiteit, b.v. fietsen, kunt instellen welke soort POI's je op de kaart ziet. Als alle 'Points' 'aangevinkt' staan kan het nogal onoverzichtelijk worden. B.v. tankstations/parkeergarages/etc. zou je kunnen 'uitvinken' wanneer je route-activiteit op fietsen staat ingesteld.
Weer wat geleerd. Ik heb nu vast alle vinkjes op aan staan. Juist die benzinestations vind ik wel handig om aan te hebben als is het alleen maar om te weten wanneer ik mijn brandstoffles bij kan vullen. ga er nog wel naar kijken of ik bepaalde poi's uit ga/ kan zetten. Dank voor de tip!
Deze aan/uit optie heb je wellicht (en dan helaas) niet in je Etrex, alleen in BaseCamp.
Om die reden laat ik op het toestel POI's pas zien bij 30m en lager. Wil je zien waar het (commerciële) centrum van een plaats ligt dan kun je de zichtbaarheid tijdelijk verhogen en dan toont de kluwen POI's je die plek aan.
Ik geloof dat hij bij mij standaard op 5km staat ingesteld. Het beeldscherm zelf staat meestal op 120m en moet zeggen dat ik het wel fijn vind dat als ik uitzoom ik de omliggende poi's meteen zie. Zal het nog wel nazoeken alvorens ik ga en verschillende zichtbaarheden uitproberen. Alsmede hoe ik tijdelijk de zichtbaarheid kan vergroten.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”