Basecamp printen naar PDF

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
blazez
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 246
Lid geworden op: 4 jan 2005 14:35
Locatie: Rheden

Basecamp printen naar PDF

Bericht door blazez »

Ik ben voor een route wat kaarten aan het maken. Nu heb ik alles wel uitgetekend in basecamp samen met een paar markeringen (controlepunten, markeringspunten).
De route gaat voornamelijk door een bosgebied.

Als ik deze route wil uitprinten, dan loopt ik tegen een paar punten op.
1/ ik print naar een pdf printer (adobe pdf). De kaart ziet er op een printout meteen anders uit. Dikkere lijnen, lelijke layout. Er zit bijvoorbeeld een spoorlijn op de kaart, deze wordt gedeeltelijk di waardoor het er allemaal erg lelijk uit ziet.
2/ De labels op de route (controleposten bijvoorbeeld) staan altijd rechts boven het waypoint. ook als daar precies de route loopt.

Ik heb al geprobeerd te schuiven met de route dikte en de lettergrootte van de labels maar ik krijg het gewoonweg niet netjes.

Iemand ervaring met het netjes uitprinten van een pdf ? en weet iemand of het mogelijk is de tekst labels bij een waypoint te verschuiven naar links naast een waypoint.

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Basecamp printen naar PDF

Bericht door FM »

Neen, ik weet dat allemaal niet.

Maar er bestaan wel alternatieven om je route op een kaartje te laten zien.

Je hebt bv RTWTool van Javawa.
Persoonlijk gebruik ik http://www.gpsvisualizer.com. Daar heb je tientallen kaarten waaruit je kan kiezen om je route op te tonen (google maps, openstreetmap, enz.) . Meestal maak ik daar dan een screenshot van, zodat je daarna die jpg nog kan bewerken (labels toevoegen ed.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 270
Lid geworden op: 14 dec 2008 19:43
Locatie: NL Oosterwold en PL Rudzica
Contacteer:

Re: Basecamp printen naar PDF

Bericht door jervig »

Screen print maken, opslaan als pgn of jpeg in Paint en deze printen als PDF.

JP
Vroeger: Oregon 550 T, 2x 760 camper/ nRoute op Asus (XP SP3) met SSD, VIRB-elite. Nu: Tread overland XL Thuis: Windows 10 prof.

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1706
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Basecamp printen naar PDF

Bericht door guzzi vero »

ik heb blijkbaar dat probleem niet. Print wel niet naar Adobe maar naar pdf creator

De groene lijn is dikker dan de purpere omdat die route aangeklikt was tijdens het printen
pajottenland.pdf
(276.3 KiB) 43 keer gedownload
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”