Stelvio pass

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
haandeg
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2016 18:25

Stelvio pass

Bericht door haandeg »

Hallo, ik probeer in een route de Stelvio pass SS38 (Italië) op te nemen. Basecamp weigert dit te doen en gaat er om heen. TomTom My Drive doet het ook niet bedenkt ook een omleiding. Een eenvoudige route planner van Routenet (gebruikt TomTom kaarten) doet het wel. Het maakt ook niet uit of ik de route wil rijden als motor of auto of spannendste route. Google Maps heeft er ook geen probleem mee. Iemand enig idee?

mvg George

duccer
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 992
Lid geworden op: 4 apr 2006 21:54
Locatie: Elsloo

Re: Stelvio pass

Bericht door duccer »

U bochten, seizoen afsluitingen......of iets dergelijks aan gevinkt?
Ducati Multistrada Enduro 1200 met Zumo 660 en echtgenote volgt op een Monster 796

Gebruikersavatar
Mike Schenk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 366
Lid geworden op: 4 apr 2008 22:47
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Stelvio pass

Bericht door Mike Schenk »

De Stelvio is inderdaad al afgesloten. Dus waarschijnlijk is het een kwestie van een andere startdatum kiezen.
Garmin Zumo 350 | Kawasaki Versys 650 2015
Garmin GPSMap 276Cx BMW R1200 GSA LC 2014

Dingeman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 602
Lid geworden op: 25 nov 2005 16:14

Re: Stelvio pass

Bericht door Dingeman »

Ik twijfel zeer ernstig of BaseCamp rekening houdt met seizoenafsluitingen. Eerder vermoed ik dat het gaat om een beschermd natuurgebied. Daar houdt BaseCamp wel rekening mee. Bv voor de Nockalmstrasse (in het beschermd natuurgebied de Nockenalm) in Karinthiën geldt hetzelfde verhaal. Daar maakt BaseCamp ook een omweg.

Maar het maken van een route over dergelijke wegen, zoals ook de Stelvio, kun je in BaseCamp "forceren" door voldoende tussenpunten/viapunten te plaatsen. Zo doe ik het altijd en dat is tot op heden altijd goed gegaan.

duccer
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 992
Lid geworden op: 4 apr 2006 21:54
Locatie: Elsloo

Re: Stelvio pass

Bericht door duccer »

Er is geen twijfel.
Bijlagen
basecamp foto.jpg
basecamp foto.jpg (14.73 KiB) 1476 keer bekeken
Ducati Multistrada Enduro 1200 met Zumo 660 en echtgenote volgt op een Monster 796

haandeg
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2016 18:25

Re: Stelvio pass

Bericht door haandeg »

bedankt voor jullie reacties, na wat uitproberen: het maakt niet uit voor de Stelvio of je nu vertrekt in de winter of zomer maanden Basecamp blijft omwegen maken. Het 'forceren' werkt inderdaad en het vreemde is dat je na het forceren weer een aantal punten kunt weghalen en dat de route blijft bestaan????

mvg George

Gebruikersavatar
Mike Schenk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 366
Lid geworden op: 4 apr 2008 22:47
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Stelvio pass

Bericht door Mike Schenk »

Dingeman schreef:Ik twijfel zeer ernstig of BaseCamp rekening houdt met seizoenafsluitingen. Eerder vermoed ik dat het gaat om een beschermd natuurgebied. Daar houdt BaseCamp wel rekening mee. Bv voor de Nockalmstrasse (in het beschermd natuurgebied de Nockenalm) in Karinthiën geldt hetzelfde verhaal. Daar maakt BaseCamp ook een omweg.
De Nockalmstrasse is een tolweg, die wordt vermeden als de optie om tolwegen te vermijden aanstaat.

Als de seizoensafsluitingen niet het probleem zijn dan moet het een andere instelling zijn. Mogelijk het vermijden van U-bochten of alleen het gebruik van doorgaande wegen. I

Ik ben heel benieuwd wat de gekozen omleiding dan is en van waar naar waar TS wil. Ik krijg het vermijden van de Stelvio nie gereproduceerd in Basecamp.
Garmin Zumo 350 | Kawasaki Versys 650 2015
Garmin GPSMap 276Cx BMW R1200 GSA LC 2014

Dingeman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 602
Lid geworden op: 25 nov 2005 16:14

Re: Stelvio pass

Bericht door Dingeman »

Ook als je de instellingen in BaseCamp op de meest logische wijze aan- of uitvinkt dan nog hebben deze geen of nauwelijks invloed op het feit dat een route niet over een bepaalde weg wilt. Ik kan het niet verklaren waarom dit zo is, maar het gebeurd. Voor mij blijft eigenlijk maar een optie open en dat is dat de weg vermoedelijk in een beschermd natuurgebied is gelegen. Zoals al door mij geschreven, "forceren" middels extra tussenpunten/viapunten in te voegen blijft dikwijls dan de enige mogelijkheid. En dat heeft tot op heden bij mij steeds gewerkt.

Ik heb in het verleden zoiets als dit al eerder hier besproken mbt tot een bepaald weggedeelte in Hessen in Duitsland. Zelfs Mr GPS kon toen geen directe uitleg of uitsluitsel geven waardoor dit werd veroorzaakt. Ik meen me ter herinneren dat hij toendertijd ook als mogelijkheid gaf dat het om een beschermd natuurgebied zou kunnen gaan.

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Stelvio pass

Bericht door FM »

Ik merk dat de route niet over de Stelvio wil als je vermijden van onverharde wegen aangevinkt hebt. Wil je wel over onverharde wegen ,dan neemt hij de Stelvio wel aan.


Foutieve codering in CN, neem ik aan.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: Stelvio pass

Bericht door tony rave »

Ik heb daar nooit routeringsproblemen bemerkt, daarom nog eens even gekeken.
Zonder moeite maakt BC daar de route over de SS38, zie de 3 viapunten (groene bolletjes bij de rode streepjes).
Routerings instelling: kortste route, niets vermijden behalve onverhard (unpaved dus wel aangevinkt bij mij).
stelvio.png
stelvio.png (103.54 KiB) 1364 keer bekeken
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

duccer
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 992
Lid geworden op: 4 apr 2006 21:54
Locatie: Elsloo

Re: Stelvio pass

Bericht door duccer »

Het moest ook iets met vermijden zijn..... de Umbrailpass was tot een paar jaar terug nog onverhard, maar de Stelvio is toch al lang helemaal voorzien van asfalt.

En volgens mij is de foutieve codering bij de Umbrailpass de oorzaak.

Leg je startpunt of tussenpunt op de Umbrailpass en het werkt (althans hier met de laatste kaartversie)

Update: e.e.a. afhankelijk allemaal of je de Stelvio op of afrijdt.
Ducati Multistrada Enduro 1200 met Zumo 660 en echtgenote volgt op een Monster 796

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”