Montage van 2610 op ZX-7R
Montage van 2610 op ZX-7R
Hallo,
Ik wil een 2610 monteren op mijn Kawasaki ZX-7R.
Heeft iemand daar ervaringen mee en wat moet ik daarvoor aanschaffen
Alvast bedankt voor de reacties...
Ik wil een 2610 monteren op mijn Kawasaki ZX-7R.
Heeft iemand daar ervaringen mee en wat moet ik daarvoor aanschaffen
Alvast bedankt voor de reacties...
Kawasaki ZX-7R
-------------------
Spass von hinten, aussicht nach vorne!!!
-------------------
Onafhankelijk GPS gebruiker
-------------------
Spass von hinten, aussicht nach vorne!!!
-------------------
Onafhankelijk GPS gebruiker
Re: Montage van 2610 op ZX-7R
Wel op een ZX-6R van 2001. Als je (ook) een frame-pje hebt over je stuur om je ruitje op z'n plaats te houden, dan kan ik wel een foto plaatsen (heb ik hier niet bij de hand).ZX-7R schreef:Hallo,
Ik wil een 2610 monteren op mijn Kawasaki ZX-7R.
Heeft iemand daar ervaringen mee en wat moet ik daarvoor aanschaffen
Alvast bedankt voor de reacties...
W.P.
Hoi ZX-7R,
Ik gebruik de Garmin-houder. Hierop heb ik een RAM met bolletje; rond (RAM-B-202) of wybertje (RAM-B-238), maakt niet uit. De klem is de standaardklem (RAM-B-201B).
Aan het linker armpje van het wasrek heb ik een klem die gebruikt wordt om staaldraad vast te zetten (een soort U-bout) gemonteerd. Deze zijn in verschillende maten te krijgen en dus ook voor rekjes van 12mm. Om het "U-deel" heb ik krimpkous gedaan om beschadiging te voorkomen. Het andere deel moest ik wat uitvijlen en heb ik ook bekleed met rubber. Let op met het aandraaien: doe dit stevig genoeg (nyloc), maar noet te haard, anders deukt het rekje in!
Vervolgens heb ik hoerop een wybertje gemonteerd: aan 1 eeinde maar vast (gat wel wat uitboren) en het andere einde van de "U-bout" afvijlen/-zagen.
Het werkt, maar is in mijn ogen niet de allermooiste oplossing. Maar omdat ik volgens jaar toch een andere motor wil aanschaffen, wilde ik voor dit jaar (waarin ik helaas erg weinig kan rijden) niet al te veel moeite doen.
Foto's zal ik vanavond plaatsen.
Ik gebruik de Garmin-houder. Hierop heb ik een RAM met bolletje; rond (RAM-B-202) of wybertje (RAM-B-238), maakt niet uit. De klem is de standaardklem (RAM-B-201B).
Aan het linker armpje van het wasrek heb ik een klem die gebruikt wordt om staaldraad vast te zetten (een soort U-bout) gemonteerd. Deze zijn in verschillende maten te krijgen en dus ook voor rekjes van 12mm. Om het "U-deel" heb ik krimpkous gedaan om beschadiging te voorkomen. Het andere deel moest ik wat uitvijlen en heb ik ook bekleed met rubber. Let op met het aandraaien: doe dit stevig genoeg (nyloc), maar noet te haard, anders deukt het rekje in!
Vervolgens heb ik hoerop een wybertje gemonteerd: aan 1 eeinde maar vast (gat wel wat uitboren) en het andere einde van de "U-bout" afvijlen/-zagen.
Het werkt, maar is in mijn ogen niet de allermooiste oplossing. Maar omdat ik volgens jaar toch een andere motor wil aanschaffen, wilde ik voor dit jaar (waarin ik helaas erg weinig kan rijden) niet al te veel moeite doen.
Foto's zal ik vanavond plaatsen.
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Even een plaatje van het stuur erbij gezocht:
Met zo'n dwarsstangetje is een touratechhouder inderdaad het meest praktisch; ofschoon je wel even zult moeten 'passen' (afhankelijk van je lengte) of het zicht op scherm en tellers optimaal is.
Het nut van de tuinslang ontgaat me even, maar daar zal vast een goede reden voor zijn.
Je kunt ook werken met RAM, op twee manieren:
- met een expansiebout in het midden, maar dat vinden we minder geslaagd: die krijgt gaandeweg toch wat ruimte. Zal er nimmer ineens afvallen maar moet je af en toe wel aandraaien
- met een 'schuine spiegelbol, gebruikmakend van een (verlengde) schroef linksachter (moeilijk aan te 'wijzen').
Alle oplossingen hebben we uit voorraad aanwezig; kom gewoon een langs dan kunnen we het laten zien.
Met zo'n dwarsstangetje is een touratechhouder inderdaad het meest praktisch; ofschoon je wel even zult moeten 'passen' (afhankelijk van je lengte) of het zicht op scherm en tellers optimaal is.
Het nut van de tuinslang ontgaat me even, maar daar zal vast een goede reden voor zijn.
Je kunt ook werken met RAM, op twee manieren:
- met een expansiebout in het midden, maar dat vinden we minder geslaagd: die krijgt gaandeweg toch wat ruimte. Zal er nimmer ineens afvallen maar moet je af en toe wel aandraaien
- met een 'schuine spiegelbol, gebruikmakend van een (verlengde) schroef linksachter (moeilijk aan te 'wijzen').
Alle oplossingen hebben we uit voorraad aanwezig; kom gewoon een langs dan kunnen we het laten zien.
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
- yzf1kr
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 2 jun 2004 08:06
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
De touratech houders zijn ontwikkeld voor de dikke dwarsstangen van off-road sturen. En de dwarsstangetjes op een sportmotor zijn een stuk dunner dus je hebt een vulmiddel nodig.Hans Vaessen schreef:Het nut van de tuinslang ontgaat me even, maar daar zal vast een goede reden voor zijn.
En daar kan je een opengesneden stuk tuinslang voor gerbuiken.
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
yzf1kr schreef:Het makkelijkste is om een touratech houder aan te schaffen.
Stukje tuinslang, en je schroeft hem rechtstreeks op de dwarsstang vast.
Doe ik bij mijn YZF1000R ook.
Bij mij zou dat drie problemen opleveren:
De eerste is dat de 2610 dan zo ver "onder" me zou komen te zitten dat ik mijn hoofd teveel naar beneden moet doen. Nu kan ik met een kleine hoofdbbeweging volstaan.
De tweede is dat ik met een tanktas rijd en deze dan voor de 2610 zou komen te zitten.
De derde is dat mijn remreservoir daar in de weg zit.
Vandaar.