montage op R1150RT
montage op R1150RT
Ik heb sinds kort een bmw navigatorII. Is door de BMW-dealer op mijn r1150rt gezet. Dit is gebeurd op de linker koppelingshandel van het stuur. Het gevolg is nu dat ik de linker spiegel niet meer kan gebruiken. Ik moet een rare beweging maken om er nog door te kijken.
Van de ene kant bevalt deze plaats me wel, aan de andere kant mis ik dus een spiegel; Mijn vraag is wat vinden jullie van deze plek?
Hebben jullie misschien een alternatief en mag dit van de politie?
Van de ene kant bevalt deze plaats me wel, aan de andere kant mis ik dus een spiegel; Mijn vraag is wat vinden jullie van deze plek?
Hebben jullie misschien een alternatief en mag dit van de politie?
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
De montage zoals die van Brammes is de perfect plek; maar ja; het is dan ook een perfect pilot
Helaas is de hiervoor benodigde beugel exclusife voor als ook het toestel in Notter aangeschaft werd. Wellicht heb je nog een kennis aan wie de de Navigator kwijtkunt om alsnog te kunnen switchen naar de Perfect Pilot.
Beslist niet om achteraf vervelend te doen, maar kijk op www.perfectpilot.nl, dan zie je dat dat zonder extra kosten zou kunnen, waarbij je je kennis nog korting kunt geven ook.
Eenvoudigere oplossing kan echter ook: veronderstellend dat er met een RAM-mount gewerkt is: de basisbol kan ook prima op de links- of rechtsonder schroef boven het balhoofd. Die plek zul je vermoedelijk prettiger vinden. Kost 15 a 20 euro en is in een handomdraai geplaatst.
Qua stroomvoorziening is het het mooist als je een aanstekeraansluiting maakt in het dashboard. Als je de ruimte voor audio niet gebruikt is links van de klokken het makkelijkst. We hebben in Notter een 1150RT staan waarop je eea gemonteerd kunt zien. Stuur je dealer ook ff langs
De aansluitingen linksonder zijn eigenlijk alleen als tijdelijke nood-oplossing geschikt inderdaad.
Helaas is de hiervoor benodigde beugel exclusife voor als ook het toestel in Notter aangeschaft werd. Wellicht heb je nog een kennis aan wie de de Navigator kwijtkunt om alsnog te kunnen switchen naar de Perfect Pilot.
Beslist niet om achteraf vervelend te doen, maar kijk op www.perfectpilot.nl, dan zie je dat dat zonder extra kosten zou kunnen, waarbij je je kennis nog korting kunt geven ook.
Eenvoudigere oplossing kan echter ook: veronderstellend dat er met een RAM-mount gewerkt is: de basisbol kan ook prima op de links- of rechtsonder schroef boven het balhoofd. Die plek zul je vermoedelijk prettiger vinden. Kost 15 a 20 euro en is in een handomdraai geplaatst.
Qua stroomvoorziening is het het mooist als je een aanstekeraansluiting maakt in het dashboard. Als je de ruimte voor audio niet gebruikt is links van de klokken het makkelijkst. We hebben in Notter een 1150RT staan waarop je eea gemonteerd kunt zien. Stuur je dealer ook ff langs
De aansluitingen linksonder zijn eigenlijk alleen als tijdelijke nood-oplossing geschikt inderdaad.
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
De beugel-oplossing van Notter voor de RT is een zeer goede (heb ze zelf gehad).
Het enige wat mij stoorde aan die oplossing is het feit dat de beugel met de 2 standaard schroeven vastzit aan de kuip. Als je er eventjes je windscherm afhaalt en je kijkt hoe die schroeven vastzitten aan de rest van de kuip had ik plots geen vertrouwen meer in deze oplossing
Heb toen wat zitten zoeken en kwam op de volgende website:
http://www.gadgetguy.net/Catalog/Page06 ... Vsolo.html
Eventjes geaarzeld (dure aankoop) maar toch besloten om te kopen.
Kost een pak meer dan het beugeltje van Notter maar het geheel zit rotsvast omdat er achter je windscherm een verstevegingsbeugel zit (die je niet ziet).
Het geheel geeft je een hele propere afwerking zonder trillingen.
De afwerking van de beugel is echt tip-top.
De Gadgetguy beugel kan gebruikt worden voor de SPIII en de 2610.
Enige nadeel is de kostprijs, als ik me niet vergis heb ik er ongeveer 200Euro ervoor neergeteld ....
De voedingskabel heb ik netjes weggewerkt en heb de 12V-aansluiting genomen van de bekabeling voor de radio (continu 12V, ook zonder sleutel).
PS: Mocht je geintereseerd zijn in de Notter beugel, je kan steeds de mijne kopen. Hij is splinternieuw en ligt gewoon in de kast thuis ...
Groeten,
Francis
Het enige wat mij stoorde aan die oplossing is het feit dat de beugel met de 2 standaard schroeven vastzit aan de kuip. Als je er eventjes je windscherm afhaalt en je kijkt hoe die schroeven vastzitten aan de rest van de kuip had ik plots geen vertrouwen meer in deze oplossing
Heb toen wat zitten zoeken en kwam op de volgende website:
http://www.gadgetguy.net/Catalog/Page06 ... Vsolo.html
Eventjes geaarzeld (dure aankoop) maar toch besloten om te kopen.
Kost een pak meer dan het beugeltje van Notter maar het geheel zit rotsvast omdat er achter je windscherm een verstevegingsbeugel zit (die je niet ziet).
Het geheel geeft je een hele propere afwerking zonder trillingen.
De afwerking van de beugel is echt tip-top.
De Gadgetguy beugel kan gebruikt worden voor de SPIII en de 2610.
Enige nadeel is de kostprijs, als ik me niet vergis heb ik er ongeveer 200Euro ervoor neergeteld ....
De voedingskabel heb ik netjes weggewerkt en heb de 12V-aansluiting genomen van de bekabeling voor de radio (continu 12V, ook zonder sleutel).
PS: Mocht je geintereseerd zijn in de Notter beugel, je kan steeds de mijne kopen. Hij is splinternieuw en ligt gewoon in de kast thuis ...
Groeten,
Francis
Meer foto's van de Gadgetguy beugel op een RT 1150:
http://www.gadgetguy.net/PhotoGallery/B ... SPIII.html
Kostprijs: 183USD zonder verzendingskosten
Groeten,
Francis
http://www.gadgetguy.net/PhotoGallery/B ... SPIII.html
Kostprijs: 183USD zonder verzendingskosten
Groeten,
Francis
- ErikS
- WayPoint relatie
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 10 mei 2004 20:48
- Locatie: Scherpenzeel
- Contacteer:
Het probleem van de GPS in combinatie met de spiegel is lastig. Je moet in de spiegel een bepaald blikveld naar achteren hebben. Er is echter volgens mij echter niet bepaald hoe je daarbij op de motor moet zitten. Normaal heb ik mijn GPS midden voor boven de Tank en onder de klokken met de RAM-mount. Maar voor de vakantie, vanwege het gebruik van de tanktas had ik hem boven het linker handvat. Dit beviel zo goed, dat ik hem daar heb laten zitten. Voeding krijgt hij/zij vanuit een extra gemonteerde stekkeraansluiting die op dezelfde plek zit als de standaard aansluiting op de R1100RT. Deze heb ik bij aanschaf extra laten monteren. Kost dan eigenlijk niets extra's.
Het blikveld in de linker spiegel is hierdoor wel wat beperkt maar toch nog voldoende. Voor de bevestiging is de standaard bol vastgemaakt met de twee bouten voor de linker stuurhelft op het balhoofd; Vervolgens de standaard knijper en een koppelstuk met korte knijper. Voordeel is dat op deze manier de GPS in alle mogelijke standen gezet kan worden.
Kijk voor wat foto's maar op http://www.perfectpilot.nl/html/de_praktijk.html. Hier staan wat foto's van de bevestiging van mijn GPS op de 1150RT
Het blikveld in de linker spiegel is hierdoor wel wat beperkt maar toch nog voldoende. Voor de bevestiging is de standaard bol vastgemaakt met de twee bouten voor de linker stuurhelft op het balhoofd; Vervolgens de standaard knijper en een koppelstuk met korte knijper. Voordeel is dat op deze manier de GPS in alle mogelijke standen gezet kan worden.
Kijk voor wat foto's maar op http://www.perfectpilot.nl/html/de_praktijk.html. Hier staan wat foto's van de bevestiging van mijn GPS op de 1150RT
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
forced to have a TomTOM in the car and a Zumo XT on my motorbike (BMW R1250RT met TFT and NAV),
and still the Colorado for Geocaching, Cycling and the hike!
forced to have a TomTOM in the car and a Zumo XT on my motorbike (BMW R1250RT met TFT and NAV),
and still the Colorado for Geocaching, Cycling and the hike!
@plumber; Inderdaad een mooie maar tevens dure oplossing.
Heb inmiddels 60.000km gereden met de Nottermontage voor de 1150rt (De SP zit er altijd op) en nog nooit problemen gehad. In het begin de twee boutjes nog wel eens gecontroleerd of ze onder invloed van de trillingen en het gewicht van de SP niet loskwamen. Dit was echter niet het geval.
Heb inmiddels 60.000km gereden met de Nottermontage voor de 1150rt (De SP zit er altijd op) en nog nooit problemen gehad. In het begin de twee boutjes nog wel eens gecontroleerd of ze onder invloed van de trillingen en het gewicht van de SP niet loskwamen. Dit was echter niet het geval.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik zie overal als een berg tegenop!
2610 op R1150RT
Op mijn 1150RT is sinds vrijdag ook een 2610 met Perfect Pilot gemonteerd.
Bij mij zitten de kabels eigenlijk wel vóór mijn snelheidsmeter !
Na de foto van Brammes gezien te hebben, zie ik wel dat deze perfect weg gewerkt kunnen worden.
Zijn er ook mensen die de beugel er volledig af nemen ?
Toen ik bij Notter was, zag ik grote schroeven op de demo-motor, volgens mij kan je daardoor de beugel makkelijk verwijderen.
Iemand een idee waar je deze schroeven kan halen ?
Bij mij zitten de kabels eigenlijk wel vóór mijn snelheidsmeter !
Na de foto van Brammes gezien te hebben, zie ik wel dat deze perfect weg gewerkt kunnen worden.
Zijn er ook mensen die de beugel er volledig af nemen ?
Toen ik bij Notter was, zag ik grote schroeven op de demo-motor, volgens mij kan je daardoor de beugel makkelijk verwijderen.
Iemand een idee waar je deze schroeven kan halen ?
R1150RT
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Op deze motor wordt met allerlei systemen gereden, vandaar ook dat deze houder demontabel is. Schroeven zijn ongetwijfeld verkrijgbaar; vraag er eind volgende week Eric ff naar. Ik weet wel dat ze onwaarschijnlijk kostbaar zijn, en niet noodzakelijk.
Qua wegwerken van snoeren moet je makkelijk zelf enige invloed kunnen uitoefenen; hangt ook af van stroompunt.
Qua wegwerken van snoeren moet je makkelijk zelf enige invloed kunnen uitoefenen; hangt ook af van stroompunt.
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp