Sigarettenplug vraag

Vragen, oplossingen en suggestie voor montage van de GPS op de motor en in de auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
phermans
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 okt 2004 15:25
Locatie: Utrecht

Sigarettenplug vraag

Bericht door phermans »

Sinds afgelopen vrijdag ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Perfect Pilot. Ik heb deze met een vaste kabel laten monteren op mijn Aprilia Futura maar achteraf blijkt dat niet zo'n goede keus te zijn omdat het verwijderen van het apparaat toch meer handelingen bevat dan ik verwachtte (schroefje los, Street Pilot uit de Perfect Cradle, stekker los en dan hangt de kabel met spanning er op gewoon los op de motor).
Daar komt nog bij dat ik een 2e motor heb waarop ik de PP ook graag wil gebruiken en ik het apparaat nog eens zal wisselen.
Ik heb daarom bij de Brezan 2 sigarettenpluggen met contrapluggen gekocht waarvan het "vrouwtje" een rubber dopje heeft om deze zelf te gaan monteren. Maar nu vroeg ik me af of de sigarettenplug tijdens het rijden in de regen waterbestendig genoeg is en er geen kortsluiting op zal gaan treden.
Heeft iemand hier ervaring mee ?

rolf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 172
Lid geworden op: 13 jul 2004 09:00
Locatie: Maasland
Contacteer:

Bericht door rolf »

Het ligt eraan wat voor plug je gebruikt hebt, bij de automaterialenhandel, brezan dit geval zijn de meesten voorzien van rubber of kunstof klepje met afdichtingsring.

Dit zijn voldoende waterdicht, of je gaat diepzeeduiken dan is het wat anders. :)

Maar de montage op de motor, laat eens een foto zien en hoe heb je het opgelost met de speaker of gebruik je de bluetooth verbinding.

Leuk om weer een aprilia rijder te ontmoeten op dit forum, kijk ook eens bij www.aprilia-riders.nl

grtjs rolf
De reis naar Aprilia en Akrapovic was geweldig, wat zijn Slowenie en Italië toch mooie landen.

Gebruikersavatar
phermans
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 okt 2004 15:25
Locatie: Utrecht

Bericht door phermans »

V.w.b. het geluid heb ik de oplossing met kabel maar ik twijfel nog of ik deze wel zal gebruiken.
De kogel is gemonteerd op een boutje van het stuur en alleen voor het lelijke ringetje moet nog een oplossing komen.
Afbeelding
Afbeelding

En op mijn 2e motor past ie heel eenvoudog vanwege het buizenstuur:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2007 10:56
Locatie: Zuid Holland

Bericht door heartbeat »

Bij de volkswagen hebben ze 12volt stekkers met een afsluitbaar plaatje
deze werkt al jaren goed bij mij noit geen last van water

Plaats reactie

Terug naar “Special: auto- en motormontage”